BKV-Figyelő

Nem észleli az új jegyeket a jegykezelő?

Király Dávid

2014.07.18
16:29

Csak a vastagabb próbajegyeket észlelte és érvényesítette a jegykezelő a 4-es metróban - írta panaszában olvasónk, Sándor, aki hiába próbálkozott az új, hőpapírra nyomtatott jeggyel. 

Tegnapi nap során a 4-es metrón utaztam Kelenföld vasútállomás felől (2014. július 15., 14:10 körül). Új típusú (hőpapíros) tömbjegyemet a négyből három zölden világító, működő jegykezelő automata többszöri próbálkozás során sem kezelte le. Ezt végignézte két kollégájuk, egymással kedélyesen beszélgetve.
gyujtojegy.jpg

Mivel a szerelvény indulni készült, bár szándékomban állt kezelni a jegyemet, a próbálkozást feladva felszálltam. Néhány megállóval később ellenőrök szálltak fel, és mivel nem volt érvényesítve a jegyem, elmondtam nekik a történetemet. Visszamentünk Kelenföld állomásra, ahol a kezdeti két hölgy mellett már több más ellenőr és biztonsági személyzet gyűrűjében elkezdtük vizsgálni a berendezéseket.
Több vastagabb próbajegyre az összes automata hibátlanul működött, ám a tömbjegy fedlapját - ami azonos vékonyságú, anyagú, és méretű papírra nyomtatódik, mint a tömbjegy - nagyjából a negyedik próbálkozásra sikerült lekezelni. Ezek után az automata működőnek, én pedig hazug, trükköző bliccelőnek lettem nyilvánítva.
Korábbi utazásaim során tapasztaltam már, hogy az új típusú jegyeket nem kezelte le a metró automatája, ilyenkor a jelenlévő személyzet a jegyem alá tett egy próbajegyet, így érvényesíthetővé téve azt.
A tegnapi esemény végén 8000 forint helyszíni bírságot fizettem. Bár eredetileg a biztonsági kamera felvételét mentünk megnézni, amin látszódhatott, hogy többször megpróbáltam az érvényesítést, erre nem került sor. Ehelyett többen körbeálltak és üvöltözve meghurcoltak, mint egy bűnözőt.
Fizettem, nyertek, megvan a jutalék, megbüntettek egy embert, aki vásárolt jegyet, de nem tudta érvényesíteni! De az ellenőrzést végző hölgyet továbbra sem érdekelte az általam vázolt probléma, miszerint az automaták sokszor nem érzékelik a behelyezett jegyeket.
A befizetett összeg már nem érdekel. Ha feketén-fehéren nézzük a dolgokat, igazuk van, nem volt érvényes jegyem, a lelkiismeretem azonban tiszta! A továbbiakban addig nem fogok felszállni a metróra, amíg nem sikerül kezeltetnem.
Kérem, vizsgálják ki a fenti műszaki (és erkölcsi) problémát!
Várom válaszukat! (A sablon válasz elkerülése érdekében a levelemet az Index.hu valamint a BKV-Figyelő blog szerkesztősége is megkapja.)

komment komment Címkék: jegy jegykezelő 4-es metró hőpapír M4

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása