Nem pénzkérdés lenne egyes járatokat jobban, az átszállásokat segítve szervezni - hívta fel a figyelmet levelében Petra, aki két konkrét vonalat is megjelölt, ahol feleslegesen kell várakozni a következő járatra.
Sokat utazom a BKK járataival és egyre többször veszem észre, hogy olyan problémákat sem oldanak meg, amelyeket nem lehet az elöregedett járműparkra, stb. fogni. Nem pénz, csak empátia kérdése lenne. Itt vannak például az átszállások.
Fotó: BKK
1. A 3-as villamos. Az Ecseri útnál át kell szállni a pótlóbuszra. Látszik is a villamosról a busz, csak át kell menni a síneken, bent is áll, jaj de jó. Lenne. Ha megvárna. De nem, ahogy beáll a villamos, a busz indul. Átevickélünk a síneken, lassan jön a következő. Indulás: 8 perc múlva (várakozással együtt kb. 10 perc). Nincs mit tenni, várunk. Letelik az idő, jön a következő villamos. Nem várjuk meg, ahogy beáll indulunk. Hogy ők is várhassanak 10 percet...
Miért nem lehet úgy meghatározni a menetrendet, hogy megvárja a busz a villamosról leszállókat? Hogy ne üsse meg az embert a guta...
2. 202E busz, Rákoscsabáról Kőbánya-Kispest felé. Az Új köztemetőnél van lehetőség átszállni a 68-as buszra. Végig a Kozma utcán a 68-as mögött haladunk, látjuk, de nem szállhatunk át, mert egyes a megálló. A következő 68-as 12 perc múlva jön, mögötte ott cammog a következő 202E, amiről szintén nem tudnak átszállni az utasok, ők majd a következő 68-assal mennek, ami mögött ott a következő 202E.
Csak egy pici jóindulat kellene hozzá és a kedves utas zökkenőmentesen, derűsen térhetne haza. De nem, ez minden nap így van.