BKV-Figyelő

Nyomoz az ügyészség a 4-es metró és a Margit híd miatt

BKV figyelő.hu

2009.12.02
21:30

Vesztegetés, hűtlen kezelés és más bűncselekmények gyanúja miatt nyomozást rendelt el a 4-es metró építése és a Margit híd felújítása kapcsán a Fővárosi Főügyészség - számolt be a köztévé szerda esti Híradója.

A büntetőeljárás ismeretlen tettes ellen indult, gyanúsított még nincs. Az ügyben Karsai Péter független országgyűlési képviselő fordult az ügyészséghez - hangzott el.

Karsai Péter a legfőbb ügyésznek írt levelében "irreálisan drágának" nevezte a közpénzből megvalósuló két fővárosi nagyberuházást. Utalt arra, hogy a Margit híd felújítására a Fővárosi Önkormányzat az eredeti tervekben szereplő 13 milliárd helyett 26 milliárd forintos költségvetést fogadott el.

Hogy lett a 195-ből 511 milliárd?

Az MDF-es politikus tisztességtelen eljárást gyanít a 4-es metró építése kapcsán is, ahol a költségek szerinte 195-ről 511 milliárd forintra nőttek. A levelét az ügyészség feljelentésnek értékelte és mindkét ügyben elrendelte a nyomozást - mondták el a hírműsorban.

Karsai Péter a Híradónak azt mondta: örömmel tölti el, hogy az ügyészség a beadványa nyomán eljárást kezdeményez, és megvizsgálja az ügyet. Az ügyészség a büntetőeljárás lefolytatására a Budapesti Rendőr-főkapitányságot jelölte ki.

Az ÁSZ szerint is szabálytalan


Karsai Péter november 25-én, budapesti sajtótájékoztatóján arról beszélt: korrupciógyanús ügyeket szeretne az ügyészség figyelmébe ajánlani, ezért írásbeli kérdést nyújtott be a legfőbb ügyészhez, amelyben azt kérdezi: tervezi-e a Legfőbb Ügyészség, hogy vizsgálatot indít a Margit híd felújításának irreálisan magas költsége ügyében, valamint kivizsgálják-e a 4-es metró egyre növekvő építési költségeinek megalapozottságát.

Akkor kitért arra is, miután az Állami Számvevőszék jelentős szabálytalanságokat talált a metróberuházás kapcsán, októberben az Európai Bizottság tizenegy rendbeli, a nyílt pályázat mellőzésével kötött szerződésre hivatkozva vont meg 43 milliárd forintnyi uniós támogatást.

(Forrás: MTI, Hírszerző)

komment komment Címkék: budapest mti mszp bkv szdsz metró hírszerző vizsgálat margit híd 4 es m4

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása