BKV-Figyelő

Hasba vágta az ellenőr a segítőkész utast

BKV figyelő.hu

2007.07.12
19:49

Mindenféle dolog megeshet a BKV -szolgáltató(!) vállalat területén az emberrel , de azt hiszem ami tegnap este történt az több mint brutális és szomorú. Mindenki vonja le a tanulságot maga. Én a magam részéről feljelentést fogok tenni.

Tegnap este (2007.07.11) 23h-kor hazafelé mentem a Kossuth téri filmvetítésről (Trisztán és Izolda - akit érdekel) a Deák téren akartam felszállni az Újpest-Kőbánya metróra. Mikor leértem az ún. peronra, éppen beleütköztem 3 fiatal (16-18 körül)i külföldibe akik éppen -angolul- magyarázták, hogy nem nagyon értik amit az ellenőr ural mondanak nekik hunglish -ül, és különben is mi a baj? Nagyon úgy tűnt hogy nem tudnék érvényesbérletevagyjegyet felmutatni és ezzel úgy felbőszítették az ellenőr urakat, hogy rögtön körbeállták őket és nagyon hangosan ordítozni kezdtek, hogy "akkor I call Police now, I call Police now or 5000 Forint". Közelebb mentem hátha tudjuk közös erővel áthidalni ezt a problémát és akkor mindenki megelégedésére békésen mehetünk dolgunkra, ki merre lát, én speciel haza, hogy megetessem a papagájom végre, de még nem szóltam egy szót sem.

Még nagyban figyeltem hogy vajon mi lesz ebből mikor a srácoknak elegük lett a szemlátomást parttalan kommunikációs nehézségekből és inkább visszafordulnak. Na innen kezd érdekessé válni, mert az ellenőr uraknak ez nagyon nem volt ínyükre. Elállták az útjukat felfelé, majd mikor megpróbálták kikerülni őket, az ellenőr urak megfogták a a fiú karját húzni kezdték visszafelé és közben már 10 centiről ordítottak bele az arcukba,hogy "te szemét a kúrva anyád mit képzelsz hogy csak így megúszod, majd én megmutatom". Hát nekem kb itt szakadt el a cérna, végül is emberek vagyunk mind, meg különben is így nem fognak visszajönni soha pénzt költeni, sem az ismerőseik, sem a rokonaik, sem leendő üzletfeleik. Mondjuk én se tenném, ha velem történne ilyen. Úgy tűnik nem mindenki megelégedésére próbáltam segítni, mert az ellenőr urak még rángattak a srácot egy darabig -már a barátai is próbálták megoldani a helyzetet, de persze ők is csak angolul beszéltek- , de úgy döntöttek, hogy itt az idő alkalmasabb célpontot választani ,legalább azt aki beszél közös nyelvet.

Eleinte próbálkoztam beszélni velük, hogy így nem lehet viselkedni emberekkel sőt, külföldiekkel pláne, hiszen nem értik. Felajánlottam segítségem, hamár beszélem mindkét csoport nyelvét, hátha, de egy "mi közöd van hozzá paraszt" és "menjél innen gyorsan anyádba" után már sokkal inkább a srácokhoz beszéltem csak, hogy nemcsak nem érhetnek hozzájuk az ellenőr urak egy ujjal sem, de a marketing szerint ennél sokkal kedvesebben kellene történnie az egésznek. Hamár egyszer változások vannak végre a BKV -nál. Na és ekkor én kerültem a célpontba. Válogatott anyázások (cizellált) és fenyegetések, úgyis mint "jól bebaszok a szádba egyet mingyá, mi közöd van ehhez" és "szétverem a fejed, köcsög, gyere oldalra" (kreatív) közepette valahogy az én ruhám kezdték rángatni és nem kicsit. Ez még történt egy darabig, de úgy tűnik megunhatták a dolgot, mert ezek után egy egészen mesterien kivitelezett gyomorszáj ütéssel inkább otthagytak. Miután magamhoz tértem a meglepetésből, felmentem a ügyeleteshez és megkérdeztem , hogy most akkor mit lehetne tenni? Az amúgy nagyon kedves hölgy telefonálni kezdett, dehát éjszaka elég nehéz -ugye- elérni bárkit is a BKV - nál.Közben meghallgattam az Ő panaszaikat is, hogy rendszeresen tőlük telefonálnak és a kólát is náluk hagyják megőrzésre az ellenőr urak.

Na de végre sikerült találni valakit, aki felvette az adataim - név, telefonszám, email nyista- és megnyugtatott hogy majd ők kivizsgálják, menjek haza nyugodtan. Lefelé menet, persze sikerült újból találkozni az urakkal, de most jó hosszasan nézegették a jegyem -biztos kicsivel van rányomtatva az érvényesség- majd egy "gratulálok idióta paraszt" mondattal búcsút intettek. Itt én nem folytattam a dolgot, nyeltem és mentem tovább, így utólag vissza kellett volna mennem az ügyeleteshez és szólni ezért is, de most már mindegy.

Na, és akkor mai történet (2007.07.12). Verec László úr hívott a BKV -től, és tájékoztatott, hogy kivizsgálták az ügyet. Megnézték az ellenőr urak jelentéseit, de abban az állt, hogy szerintük semmise történt volna, ha én nem megyek oda és avatkozom bele.Azon felül megérdeklődte, hogy amennyiben szervnek érzem magam, miért nem mutattam fel az igazolványom, egyébként pedig teljesen jogtalanul tartózkodtam a közelükben és különben is mit képzelek. Tájékoztatott továbbá, hogy mindez a 802 és a 486 számú ellenőr urakkal történt, ellentétben az általam emlékezett 483 es 850 számra. Ez mondjuk rendes dolog, mert tényleg nehéz leolvasni bárki azonosítóját úgy, hogy közben hasba vágnak. Tájékoztatott továbbá, hogy eljuttatta felettesének az ügyet, innentől már az ő dolga, hogy tovább vizsgálja-e. Mint kezdtem az elején, nem szeretném, ha ez nem kerülne nagy nyilvánosságra, mert én azt hittem hogy ilyesmi nem történhet meg.

Gergely

komment komment Címkék: budapest bkv metró hülye ellenőr 3 as

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása