BKV-Figyelő

Ha jegyed van, leszúrnak - ha csalónak néznek, futni hagynak

BKV figyelő.hu

2007.08.03
00:44

Kíváncsi vagy, mit csinál az ellenőr akkor,  ha van jegyed, de rossz a lyukasztó? Elek és a BKV válaszleveléből kiderül!


Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Ma délután, 2007. május 29-én 16:30 és 16:35 között (körülbelül)
szálltam fel a Körúton a Rákóczi térnél a Petőfi híd irányában
közlekedő 4-6 villamosra. Elővettem jegytömbömet, és megpróbáltam
kilyukasztani. Valamiért nem akart rendesen becsúszni, többször is
próbálkoznom kellett. Még nem jártam sikerrel, amikor egy ellenőrt
vettem észre, amint közeledik felém. Amikor mellém ért, köszöntem
neki, és megkérdeztem, hogy tudna-e segíteni. Erre köszönés nélkül
csak annyit mondott, hogy nem ilyenkor kell a jegyet kilyukasztani. Ő
is megpróbálta kilyukasztani, de neki sem sikerült. Mélységesen
felháborított a feltételezés, hogy csalni próbálok. Itt kell
megjegyeznem, hogy maximálisan támogatom a BKV törekvéseit a bliccelés
visszaszorítására, és én mindig veszek jegyet - már csak a saját
nyugalmam érdekében is. Be tudom mutatni a ma délután használt
jegytömbömet, ellenőrizhetik, hogy a lakásomtól metróval mentem a
Nyugatiig, majd a visszaúton villamossal ugyanonnan, és amikor
megszakítottam az utat, újra megpróbáltam lyukasztani, habár csak két
megállóra szálltam fel. Tehát miután az ellenőr ilyen durván
megsértett, eltépte a jegyet, és elfordult. Erre én utánaszóltam, hogy
legalább köszönhetett volna, és hogy inkább kérjen elnézést. Valamit
morgott nekem háttal, de nem értettem, hogy mit. Két, mellettem álló
utas is szólt neki, hogy tényleg annál a megállónál szálltam fel, nem
csalni próbáltam, de ezekre sem válaszolt. Ekkor kértem, hogy mutassa
meg az azonosítószámát, de válasz helyett direkt úgy fordult, hogy ne
láthassam. Többször is megismételtem a kérést, de természetesen
eredmény nélkül. A leghátsó ajtóig szabályosan üldöztem, amíg végül le
tudtam olvasni: 504. Addigra utolért a kollégája is, aki háromszor is
jó hangosan elismételte, hogy jó a lyukasztó, hogy aki esetleg nem
látta, hogy hol szálltam fel, biztos lehessen benne, hogy csaló
vagyok. Az 504-es azonosítójú kollégájuk érezhette, hogy hibázott,
mert odaszólt a másiknak, hogy inkább szálljanak le - a Baross utca
következett. Én pedig állhattam ott tovább, mint csaló.

Mint írtam korábban, maximálisan ellenzem a csalást. Megértem, hogy
ellenőr kollégájuk napi gyakorlatában nyilván többször is előfordul,
hogy valaki akkor kezdi el a jegyet kezelni, amikor észreveszi, hogy
ellenőr jön. Azonban az én esetemben megbizonyosodhatott volna felőle,
hogy nem erről van szó: az ajtó közelében álltam, a legközelebbi
lyukasztóhoz mentem, és felszállás után azonnal megpróbáltam kezelni a
jegyet. Nem akkor kezdtem el próbálkozni, amikor őt észrevettem -
hiszen még szinte ki sem ért a villamos a megállóból. Akár meg is
kérdezhette volna tőlem, hogy itt szálltam-e fel, mielőtt legorombít.
De miután a mellettem álló két utas is engem igazolt, be kellett volna
látnia, hogy mennyire igazságtalan és ezért sértő volt. Ha ezen a
ponton elnézést kér, túlteszem magam azon az udvariatlanságon is, hogy
nem köszönt vissza. De ez, hogy továbbra is csalóként kezelt, amikor
pedig már ő is láthatta, hogy tévedett, a legnagyobb mértékben
felháborít. Nem az a probléma, hogy tévedett az ellenőr - ez bárkivel
megeshet; hanem az, hogy ez a magatartása nem segíti elő a BKV
céljait, sőt annak pontosan az ellenkezőjét éri el. Szerintem egy
bliccelőt nem szabad elengedni; a törvényes lehetőségek legvégső
határáig meg kell próbálni elkapni, azonosítani, megbüntetni. Ez az
ellenőr erre kísérletet sem tett. Amíg abban a hitben volt, hogy csaló
vagyok, futni hagyott. Viszont egy becsületes utast nem hogy
megsérteni nem szabad, de udvariasan kellene vele bánni - lásd
köszönés. Miután pedig belátta, hogy nem csaló vagyok, nem hogy
elnézést nem kért, de megpróbált sunyi módon kibújni a felelősség
alól. Ez vérlázító. Ilyen magatartással nem lehet ezt a munkát
végezni, mert a csalók így megússzák, a becsületes embereket viszont
sérelem éri, amikor önhibájukon kívül kerülnek ilyen helyzetbe. Ez a
munka a korrekt magatartásról és annak betartatásáról szól. A
felelősség alóli kibújás az ellenőrt egy szintre süllyesztette a
bliccelőkkel - ők ugyanúgy nem vállalják tetteiket. A történtek
rendkívüli módon felzaklattak; nem is igazán tudom jól megfogalmazni,
mennyire - talán csak abból sejthetik, hogy ha ilyen hosszan írok
róla, akkor nyilván valóban fontos lehet.

Kérem, hogy fenti panaszomat haladéktalanul vizsgálják ki. Kérem, hogy
az ellenőrnek adják át ezt az e-mailt, mert szeretném, ha megértené,
hogy amit tett, miért volt teljesen elfogadhatatlan. Kérem továbbá,
hogy tájékoztassanak a vizsgálat eredményéről, és küldjenek másolatot
az ennek során született dokumentumokról. Ezen kívül várom
javaslatukat, hogy milyen módon terveznek kárpótolni az engem ért
megaláztatásért.

Üdvözlettel:

Máthé Elek
Válasz:


Tisztelt Máthé Elek!

Köszönjük, hogy levelével megtisztelte Társaságunkat. Önnek okozott
kellemetlenségekért elnézését kérjük.

Bejelentése alapján belső vizsgálatot folytattunk, melynek során
meghallgattuk a fenti napon és időpontban a 4-es, 6-os vonalon Önt
ellenőrző munkatársunkat. A jegyellenőr a meghallgatás során úgy
nyilatkozott, hogy miután ő is megpróbálta érvényesíteni az Ön
menetjegyét, és neki sem sikerült, minden további nélkül elfogadta
Öntől, s jegyét betépvén annyit mondott, hogy köszöni szépen, rendben
van. Elmondta továbbá, hogy nem állt szándékában kellemetlen helyzetbe
hozni Önt a többi utastársa előtt, hiszen amikor látta, hogy
menetjegyét érvényesíteni szerette volna, ez azonban nem sikerült sem
Önnek, sem pedig neki, végül elfogadta jegyét utazásra. Azt is
elmondta a jegyellenőr, hogy a jegykezelő készülék üzemképes
állapotban volt, a jegy azonban egy kissé gyűrött volt. Néha
előfordulhat, hogy amennyiben a jegy meggyűrődik, a jegykezelő
készülék még üzemképes állapotban sem tudja érvényesítéssel ellátni a
menetjegyet. Erről azonban jelen esetben a jegyellenőr is
megbizonyosodott, ezért fogadta el Öntől menetjegyét utazásra a fenti
napon.

Az Önnek okozott kellemetlenségért Társaságunk nevében is szíves
elnézését kérjük. Bízva abban, hogy a jövőben érvényes jegyének, vagy
érvényes bérletének felmutatása mellett hasonló kellemetlenségben nem
lesz része, cégünk járművein a jövőben is balesetmentes, jó utazást
kívánunk.

Budapest, 2007. június 8.

Üdvözlettel: Szüts Katalin
                 ügyfélszolgálat-vezető

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása