BKV-Figyelő

Ismét három utaspanasz.

BKV figyelő.hu

2007.08.06
14:13

Ilyen állapotban lévő vágányokon kell átbukdácsolni annak, aki Budafok, Városház téren szeretne autóbuszról átszállni a 47-es villamosra. Hölgyeknek tűsarkú cipő viselése ajánlott!!!

























Zsolt, 239-es busz, MP3 lejátszó:

Sziasztok!
Most láttam, hogy létezik ez a blog, és nagyon örülök neki. Egy kérdés motoszkál már bennem régóta, felteszem nektek, és hátha a segítségetekkel el is lehet érni, hogy a BKV lépjen valamit a probléma megoldása érdekében. A Gellérthegyen lakom, és rendszerint a Hegyalja út felől közelítem meg a belvárost. A 27-es busszal vagy gyalog elmegyek a Sánc utca és Hegyalja út találkozásánál levő buszmegállóba, és ott átszállok a 8-as vagy 112-es buszra. Sok esetben azonban ezekre elég sokat kell várni, és közben vígan húz el a piros 239-es az orrom előtt. Utánajártam a dolognak, a piros 239-esnek a Ferenciek tere utáni/előtti megállója a Mészáros utca/Avar utca, ahol nincs semmi. Ezzel szemben a Sánc utcánál van a 27-es végállomása, és a 78-as busz is megáll, igaz nem ugyanebben a megállóban, hanem az út túloldalán. Abszolút időszerű lenne, hogy végre rájöjjön valaki: ebben a megállóban meg kéne állnia a piros 239-esnek! Ezzel egyrészt oda-vissza csatlakozást nyújtanának azoknak, akik akár a 27-es busszal jönnek a Gellérthegy felől, akár a 78-assal a Naphegy felől, másrészt a Gazdagrét környékéről érkezőknek is lenne ezekhez a járatokhoz csatlakozásuk, mert most az Avar utcánál ugyan leszállhatnak, de minek. A 239-es ugyan ideiglenes járat, amíg a metróépítés tart, de mint tudjuk volt már hazánkban 40 évig tartó/állomásozó ideiglenes állapot... Ráadásul a 4-es metróval nem is éri majd meg bemenni a városba, mert annyi idő alatt, míg a Körtérre lejutok, addig a hátrafelé vezető úton a Ferenciek tere magasságában járok már. Ráadásul a sűrűn megálló metró baromi lassú lesz, a jelenlegi felszíni közlekedéshez képest.
A segítségért előre is köszönettel

Üdv, Magyar Zsolt

Ja, még egy dolog eszembe jutott. A múltkoriban a buszon egy srác a walkmanjét/discmanjét/MP3lejátszóját ordenérá hangerővel működtette a végállomáson, már a járművön ülve. Amikor szóvá tettem neki, rám sem bagózott, ezért szóltam a sofőrnek, aki úgyszintén, mármint rám sem bagózott, csak vonogatta a vállát, hogy ő nem tehet semmit. Akkor ki a felelős a BKV szerint az utazási feltételek betartásáért? Mert az ellenőröket csak a jegy érdekli, talán a nevük is jegyellenőr. Esetleg van erre szakosodott másik ellenőr? Izgalmas kérdés, jó lenne, ha ezt a rejtélyt a BKV illetékese feloldaná.


Utaspanasz a BKV felé. Ellenőr, jegy, megalázás:

Az alábbi panaszt kívánom benyújtani, tisztelt BKV!

2007.08.03-án reggel 10:32 perckor szálltam fel a Jászai Mari téren a 6-os buszra. 2 megállót kívántam utazni vele, át a Margit hídon. Mivel személygépjárművel közlekedem, héha kerékpárral, illetve gyalog, így értelem szerűen mert ritkán használom a BKV-t, nem rendelkezem bérlettel, viszont van mindig nálam egy BKV jegy. Most is ez történt.
Mivel pont jött a 6-os  ezért úgy döntöttem hogy nem a hídon szállok fel hanem busszal utazom. Mikor felszálltam a csuklós busz harmadik ajtajánál, örömmel láttam hogy van a lyukasztó mögött üres ülés, így leültem rá és már vettem is elő a pénztárcát, tudva hogy benne van a jegyem. Már javában kotoráztam a pénztárcában amikor láttam hogy ellenőrök vannak és a csuklóban egy fiatal srácot (aki velem együtt szált fel 15 mp-e) leteremtik hogy nincs lyukasztva a jegye. Ő flegmán válaszolt: „most szálltam fel nem v olt még időm rá”. Persze nem úgy nézet ki mint aki lyukasztani akarna, békésen dőlt a csuklóban a korlátnak. Ekkor lépet hozzám az ellenőr. Én még kerestem a pénztárcában a jegyemet a sok papírpénz között elbujt, de meglett. Ez a felszállástól számítva úgy a 20 mp-ben volt. Elővettem és lyukasztani akartam. Ellenőr közölte: „Nem most kell lyukasztani!” Ekkor jeleztem neki hogy: „Most szálltam  fel a Jászai Marin. A következő megállóig jogomban áll lyukasztani, semmi nem tiltja. Amióta felszálltam  a jegyemet keresem ennek 20 mp-e, és még mindig a pesti hídfőnél vagyunk, tehát akár a budai oldalon is lyukaszthatnék, időben vagyok!” Ellenőr válasza: „Ha  a negyedik megállónál jövök ide akkor is ezt mondja?” Majd tovább ment. Ekkor kikértem magamnak a gyanúsítgatást a  többi utas előtt, a mellettem lévő jelezte, hogy tényleg most szálltam fel de Ő oda se figyelt. Ekkor jeleztem hogy  a BKV bárkit alkalmaz? Ekkor az ellenőr mintha  a piacon lenne elkezdet a busz végéből kérdéseket feltenni, de mivel a válaszaimba belevágott, fel is hívtam a  figyelmét hogy minek kérdez ha a válaszaimba belevág?
Ekkor tovább beszélt, felkelletem és leolvastam a számát: 629-es. jeleztem hogy 629-es ennek még következményei lesznek. Ő mosolyogva jelezte, hogy senkit nem érdekel, mert nincs munkaerő a BKV nál. És tudtomra adta hogy lesajnál. Ekkor visszaültem a helyemre és elővetem a mobilomat hogy  a számát bepütyögjem. Ellenőr kollegája odajött (nem abból gondolom hogy valamit kinyitott meg becsukott 1 mp alatt a szemem előtt, mikor is máshova néztem (mobilra), hanem mert láttam hogy együtt vannak). Jelezte hogy ha nem tudok viselkedni a következő megállónál leszállít. Én meg jeleztem, hogy aki nem tud viselkedni az a kolleganője , beszélje meg vele, engem hagyjon, elegem van a stilusukból, különben is nem látja hogy dolgom van? A telefonva nyomkodom a kollegája sorszámát.
Ekkor kérdezte hogy mi a  probléma. Ekkor jeleztem, hogy nem hiszem hogy el kellene mondanom, hiszen végig itt állt hallhatta, ne szórakozzunk egymással. Ekkor még szólt valamit, de nem hallottam, mert magába motyógonak tünt, illetve  a busz is hangos volt. Jeleztem is felé, hogy ha fontos ismételje meg mert egy szót sem hallottam a busz zörgésétől.
Hát ezt kaptam én önőktöl 2 megállón keresztül 230 Ft-os jegyemért cserébe.

Gondolom a kollegák majd jól levédik egymást. Letagadnak mindent.
csak abban bízom, hogy más utas kollegám is bejelenti majd az ilyen -szerintem alkalmatlan – 629-es minőségi munkatársukat, hátha elküldik őket.
Szerintem az ilyen 629-es kollegák, stilusuk miatt is a VIII-kerbe valók a 99-es buszra. Ott megérthetik egymást!

Várom válaszukat, de kérem hogy a kamut azt mellőzzék!

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása