BKV-Figyelő

Vidéki Budapesten

BKV figyelő.hu

2007.10.01
06:49

10 napot voltam Pesten kisbabaval, feleseggel es leirnam tapasztalataimat, amik nem felhotlenek, de nem hittem el, hogy ennyire rossz a helyzet.

Elso nap kimentunk a BNV-re mint vallati program, oda metro Ors vezer ter buszra fel, es a busz mar negyedora mulva indult is. Hazafele, mikor zart a BNV gondoltam a BKV vasarjaratai is kicsit surubben jonnek, hogy az ekkor tavozo, fizeto utasok el tudjanak menni a rendezvenyrol. Nem mertem, de talan 15-20 percenkent jottek a tomott buszok, amire babakocsival eselytelen volt feljutni.
Vegul a harmadikra felturakodtunk, mivel a lanyom mar elegge nyugos lett.
Gondoltam ez valamilyen fajta figyelmetlensegbol adodott, a forgalomszervezot nem ertesitettek, hogy BNV van eppen a teruleten.

Masnap Bartok Bela utrol mentem a Batthanyi terre 41 vagy 19 villamos felugrunk babakocsival konnyeden a par lepcsofokot majd le. Nezem az okos kijelzot 5 perc mulva jon a 86-os busz, gondoltam ennyi ido alatt elerek a Margit hidhoz, ha kilepek. Elindulok, megtettem 100-150 metert, mikor a 86-os busz szepen beallt a megalloba, majd nemsokara elhuzott mellettunk. Gondoltam okos ez a kijelzo, biztos "okosban" megcsinalta valaki a BKV reszere. (A Margit -hidnall visszafele is erdekes volt kiiras megint 5 perc a busz erkezeseeig, mondom ekkora dugoban erdekes lesz de hat az ember bizik a 17 perc mulva mar-mar megtortem a kiirt ot perc lattan, de ekkor beert a busz, felszallas utan lattam, mar csak harom perc mulva fog megerkezni az eppen indulo busz, legkozelebb mar nem doltem be a 3 percnek megvartam apillanatokon belul megerkezo buszt, de ezutan nagy banatomra kikapcsolt(ak) ezt a nagyon elmes jelzorendszert, igy tovvabbiakban nem tamaszkodhattam hasznos informacioira. Vajon ezert penzt fizetett a BKV valakinek?) Konnyeden felkaptattam a lepcsokon a Margit hid budai hidfojenel levo villamosmegalloba, miutan  megallapitottam, hogy babakocsival lehetetlen mashogy odajutni, ott viszont kedvesen fel van festve, hogy hova alljon a babakocsis ha mar egyszer sikerult eljutnia oda. :)

Aztan a nyugatinal az aluljaroban lattam, hogy ket helyen is fel lehet jutni a felszinre babakocsival. Itt mar tenyleg en voltam a hulye, hogy nem arra akartam menni.

Aztan a kisfoldalattin nem figyeltem merre kell mennem a lepcsokon es visszafordultam az ott levo (eppen beszelgetest folytato)ellenorokhoz merre is van az en altalam elerendo uticel. Ilyen stilusban elhangzo 'jobbra'  szora regebben meg a barataimat is szajba vagtam, mert ezek utan erkezett az altalban 'vazzeg te bunko', de ugye kisgyerekes apuka megfontoltta valik idovel. Megkoszonni mar nem volt erom, de azert felesegem is megkerdeztem, hogy vajon a nem-e a fulembe erkezo rezgesek keveredtek meg es a latvanykent felem nem fordulo jobbra randulo fej letezett-e, de szomoruan tapasztaltam, hogy valosagos volt a dolog.

A Hosok terenel mar megtalalni a 105-os hazafele indulo busz megallojat, kesz elmeny volt, vegulis csak 3-4 helyrol mehet, es nekunk sikerult a 3. probalkozasra megtalalni. A ciritcal mass alatt ugyanez a megallo a kisfoldalatti ellenorei szerint nem is letezik egyaltalan, egy masik szerint ott van az, de csak holnap masnap fog megint jarni a busz. (Az ott levo rendezo pedig nem idevalosi:))

A villamospotlo busz, akine soforje megprobalta razarni a felesegemre az ajtot, miutan en mar leszalltam a buszrol a babakocsival mar csak kicsit razott meg, mikor megprobaltam megkerdezni a sofort ugyan teljesen idiota-e, erdekes modon nem volt hajlando a szemet felem forditan, pedig meg alldogallt vagy ket percet a piros lampanal en meg az elso csukott ajtonal a megalloban.

Es a legvegso. A Deak terrol siettunk volna a Bartok Belara ott altt a 149V, mogotte a 47-49V, az elobbi busz soforje eppen ott volt gondoltam megkerdezem, hogy megall-e a Szent Gellert terren esetleg a Bercsenyin, mondta nagyon kedvesen persze. Felszalltunk, elindultunk megerkeztunk a vegallomasra, megkerdeztem miert is mondta, hogy megall az altalam, kerdezett megallokban ha nem is arra megy ez jarat, mondta 7 perc mulva indul innen es akkor mar odamegy. En is tisztaztam magamban, hogy ezek ilyen allatfajta nem kell toluk semmit varni, leterheltek, figyelniuk kell a kollegakra akivel ez az ize vegigbeszelgette az utat. Az volt a dolog kulon, szepsege, hogy a 47-49V, kozvetelnul ugyanonnan indult kozvetlenul odavitt volna minket az uticelunkhoz,  kb. harmadannyi ido alatt.

Budapest szep a turistaknak, es meg en is jol ereztem magam, a fenti kis kozjatekok csak percekre duhtettek fel, de ha velem ez 10 nap alatt tortent (illetve kevesebb mert hetvegekn autoval kozlekedtunk), akkor egy ottlakonak ez
evek alatt kisse "sokk" lehet.

Ennyi lett volna kalandjaim a BKV-vel.

komment komment Címkék: budapest bkv busz villamos észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása