BKV-Figyelő

Végre egy kis pozitívum

BKV figyelő.hu

2007.11.07
10:05

Kedves Bkvfigyelő,

Egy bréking értékű hírrel szeretnék kedveskedni a blognak.
Ma reggel szokás szerint a kedves 26-os buszon ültem a Nyugatinál, indulásra várva. A sofőr bent ücsörgött a fülkében, mögöttünk már bent állt a következő 26-os, szintén sofőrrel (akkor érkezett a megállóba). Kinéztem az ablakon, és láttam, hogy a nemrég érkezett 26-osról leszállt csöves bácsi határozott léptekkel halad a ’mi’ buszunk irányába, felszáll és a legnagyobb lelki nyugalommal leül. Nafene, gondoltam, most szállt le és megy is vissza – megint melegedőnek, taxinak használják a csövik a buszt, örüljek, ha csak ez az egy lesz rajta. (A bácsinál méretes szemeteszsák volt, benne kitudjamivel. A szaga is penetráns volt.)

Ekkor felszállt a buszra egy sofőr – mint kiderült, az előző buszt vezette -, és udvariasan, de erélyesen rászólt a csövesre, hogy szálljon le, mert ez nem melegedő, ne zavarja az utasokat a szagával. A bácsinak esze ágában sem volt leszállni, erre kisebb szóváltás kezdődött. A sofőr végig nyugodt, higgadt, udvarias maradt, de nem engedett a negyvennyolcból – csövesnek le kellett szállnia.
Én is odamentem, és felszólítottam a hajléktalant a leszállásra, mire azt a választ kaptam, hogy hívjak rendőrt. Fel is hívtam a 112-t, mire a bácsi belátta, hogy mégis jobb lesz leszállni, és továbbállt. Ekkor már a jelen busz sofőrje is ott volt, tehát hárman sikerült rávennünk a leszállásra.

Ezúton is szeretnék köszönetet mondani az első sofőrnek, hogy intézkedett, nem hagyta annyiban a dolgot. Bár mindenki venné ezt a fáradságot! A másik sofőr is mesélte, hogy újabban ő is leszállítja a büdös részeg embereket, illetve addig nem megy tovább, amíg a buszon vannak. Hozzátenném, az incidens miatt kb. 5 perc késésel indultunk a Nyugatiból, de a többi utas egy szóval nem morgolódott emiatt, vélhetően ők is örültek a dolognak. Személy szerint jó ötletnek tartanám, ha bevett szokássá válna: a sofőr addig nem megy tovább, amíg az utasokat zavaró ember (büdös, ápolatlan, részeg) le nem száll. Eleinte biztosan jónéhány késést eredményezne a dolog, de a buszra (villamosra, stb.) nem illő emberek hamar belátnák, hogy nem érdemes bepróbálkozni.

Üdvözlettel
Réka
Minden elismerésem az ellenőr hölgyé:
Sziasztok!
 
Ma délután, kb 1/4 3 körül az 1-es villamoson utaztam a Bécsi út felé. Egy középkorú hölgy szállt fel ellenőrizni. Miután megmutatták az utasok a jegyeket és a bérleteket, mindenkinek megköszönte, az idős utasoknak pedig - akik már ingyen utazhatnak -, "Jó egészséget!" kivánt, majd továbbment.
Teljesen le voltam döbbenve, de egy kicsit vidámabban folytattam az utam...vannak még ilyen apró csodák...kár, hogy ritkák...
 
Üdv: Kata

komment komment Címkék: bkv busz villamos ellenőr pozitív

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása