BKV-Figyelő

Miért bénul meg egy baleset során a körút?

BKV figyelő.hu

2008.06.12
13:13

A fenti kérdésre úgy néz ki, az utas jobban tudja a választ, mint a BKV szakemberek. Sajnos a körút felújításakor, kivettek olyan váltókat a pályából, melyeken a villamos baleset esetén vissza tudott fordulni, ezért van az, hogy egy kisebb baleset esetén a villamos a körút felén nem tud közlekedni.
Sziasztok.

Nemrég (VI. 10.) jöttem a nagykörútról ahol egy Combinó (2005) és egy Lada személygépkocsi találkozója miatt a fél nagykörút leállt. Sajnos a nagykörút felújítása óta nem sikerült normálisan közérthetően kivitelezni ilyen esetekben a Havária tervet. A fő problémák a következők:

- Ezen a vonalon régebben legalább 4-el több visszafogási / megfordulási lehetőség volt ( Széna tér után, Vígszinház előtt, Mester utcánál és a Petőfi híd budai oldalán) Ezeket a visszafordulási lehetőségeket a nagykörúti felújításkor elbontották, mondván hogy nincs rájuk szükség és a villamosok lassítását, hosszabb menetidejét eredményezi.

- A buszvezetők egy része vagy a sínen megy, és a villamosmegállókban áll meg, vagy a közútat használja, és az éjszakai busz megállóiban állnak meg, az emberek azt sem tudják hol kell felszállni a buszokra. Miért nem lehet kioktatni a sofőröket, villamospótlásból?

- Szomorú hogy megszüntek a tartalékos járatok, amik üzemzavar, baleset vagy jármülerobbanás esetén azonnal be tudna állni forgalomba, nem kéne 10-15 percnek eltelnie amíg jön végre egy "szóló" busz, és addigra heringjárattá alakul a villamospótló. de íme a részletek:

Immáron nincs olyan hét hogy ne történjen valami baleset a nagykörúton. Ha ez az Oktogon és a Moszkva tér közötti szakaszon történik akkor a fél körút megbénul, mivel a villamosoknak visszafogó- váltó híján képtelenség visszafordulniuk.

Ma délután egy Combinó és egy gépkocsi karambolózott a Szemere utcánál. Én a Nyugatinál vártam a villamost, buda felé igyekeztem. Kb 8 perc várakozásom után a hangosbemondó közölte hogy baleset van, a villamosok helyett pórlóbuszok közlekednek. Kb 10 perc múlva meg is érkezett egy 7-173Gyorsra matricázott csuklós- busz, az emberek fürtökbe lógtak rajta. (Ellenkező irányban az egyik pótló a villamosmegállóban a másik pótló a skála előtti beszmegállóban szedte fel az utasokat, azok a korláton átmászva összevissza rohangáltak a kocsik között. Természetesen azokon is fürtökben lógtak az emberek, ráadásul néhány 22-esről és egyébb szóló vonalról sikerült szólóbuszt villamospótlónak beállítani.)

A mi buszunk nekiindult a Jászai Mari tér felé. A szélső körúti buszsávba próbálkoztunk átvágni, ami nem volt egész egyszerű a nagy dugó közepette, - de azért sikerült, holott végig szabad volt a villamossín a Margit híd felé. (ellenkező irányban számos feltorlódott villamos állt a síneken, vagy a megállókban nyitott ajtókkal, pihenő sofőrökkel. )

Természetesen a Jászai M. térnél az emberek nagy része a villamosmegállóban állt, ott várta a buszt, mi pedig a buszmegállóban álltunk meg. A Jászainál egyébként mindkét irányban veszteglő villamos is zavarta a villamossínen történő pótlást. Ilyen esetben jó lenne ha a villamosokat (kb 9-10 szerelvény állhatott a Moszkva tértől az Oktogonig) úgy helyezkednék el hogy egyik se a megállóba vesztegeljen, hanem nyílt pályán vagy a hídon álljanak, (lehetőleg ne egymás mellett), hogy "cikk cakkban" ki lehessen kerülgetni őket a pótlóbusszal. Így legalább nem kéne az amúgy is tömött levegőtlen buszokkal a dugóban araszolgatni, és a buszok a villamosmegállókat tudnák használni utascserére.

Nem értem továbbá, hogy miért nem lehet visszaépíteni a megszüntetett kitérőket. Véleményem szerint az alábbi helyekre kellene:

Petőfi hídra vagy a Boráros tér közelébe. Baross utca - Üllői út közé Nyugati - Vígszinház elé Török utca - Margit hídi megálló közé (a felső kettő kiváltható esetleg egy Margit hídra építendő visszafogási lehetőséggel,vagy legalább a 2-es villamos nemrég épült kiállóvágányainak normális bekötését - visszafogási lehetőséggel a budai vágányokba is. - ezt nem tudom miért nem így tervezték, és miért nem így lett kivitelezve, pedig a józan ész ezt diktálná) Ilyen esetben villamossal legalább nem a fél körút csak egy kis része bénulna meg, pl: Egy Mechwart ligetnél történő baleset esetén a villamosok a Margit híd HÉV megállóig el tudnának jutni Pestről, nem az Oktogontól kellene busszal pótolni őket.

kérném közöljék a cikkemet, hátha lesz valami pozitív változás a körúti villamospótlásban.

Üdvözlettel: Zoli

komment komment Címkék: budapest bkv villamos javaslat körút 4 es 6 os

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása