BKV-Figyelő

Hol vegyen az utas jegyet?

BKV figyelő.hu

2008.06.30
12:00

Na de tényleg, hol? Hol vegyen azaz utas jegyet, aki csak időnként BKV-zik? Buszon nincs automata, a megállókban sincs, és még a buszvezető sem árul. Ha nem tudsz jegyet venni, 100%, hogy akkor jön ellenőr.

Tisztelt BKV Zrt!
 
2008. június 24-én délután utaztam a Jászberényi úton egy 61-es jelzésű autóbuszon. Mivel igyekszem minél többet autóval utazni, nincs bérletem. Mikor felszálltam azt hittem, hogy van az első és a második ajtó között jegyautomata, mert már láttam ilyet az Önök buszain. Mikor meggyőződtem róla, hogy nincs, jeleztem a sofőrnek, hogy szeretnék jegyet venni, gondoltam, működik ez a régi rendszer, de nála nem volt jegy, azt mondta, már nem lehet a buszon venni. Nem egészen értettem, miért szünteti meg a lehetőséget a BKV, hogy a magamfajta ritkán buszozók jegyhez jussanak. Mindenesetre leültem. Természetesen – ahogy ilyenkor lenni szokott – fel is szálltak a következőnél az ellenőrök, és egyikük kérte a jegyemet. Itt kell jeleznem, hogy az ellenőr, bár határozottan lépett fel velem szemben és követelte rajtam a jegyet, kulturáltan viselkedett, semmi panaszom nem lehet a stílusára, ami egy kifejezetten jó tapasztalat. Mindenesetre az úr tájékoztatott arról, hogy a vállalat álláspontja szerint nem szükséges jegyvásárlási lehetőséget biztosítani a megállóban, vagy a buszon, az utasnak kell előre gondolnia arra, hogy buszozni fog, és beszerezni egy jegyet. Ő ezt az álláspontot – mint alkalmazott – képviselte is, én azonban vitatkoztam. Szerintem ez egyszerűen nem így megy, azt gondolom, nem kell kizárni az utazásból azokat, akik – mint akkor én – hirtelen kényszerülnek buszozásra. Miközben vitatkoztunk kérdeztem az urat, hogy ő tud-e nekem jegyet adni. Azt mondta ő ellenőr nála nincs jegy, és mindenképpen meg akart büntetni. Később odajött a kollégája, aki viszont felajánlotta, hogy ad nekem egy jegyet, ezzel éltem is.
 
A fenti esettel kapcsolatban tehát nem az ellenőrök munkájával, hanem a BKV hozzáállásával kapcsolatban volnának kifogásaim. Úgy érzem az ellenőrzés és a büntetés megy, a jegyértékesítés nem fontos.

Kérem, a következő kérdésekre szíveskedjenek választ adni:
 
1.Miért nincsenek a megállókban jegyautomaták? 2.Miért nincs a buszvezetőnél jegy? Miért kellett egy logikus rendszert eltörölni? 3.Miért nincs egy új buszon (Volvo) elhelyezve jegyautomata, ha más buszokon van? 4.Önök szerint hol kellett volna jegyet vennem, ha hirtelen kényszerütem buszozni, és nem volt tartalék jegyem, a környéken pedig nem tudok jegypénztárról, mert nem vagyok ismerős a megálló környékén? 5.Vagy a 4. kérdésben leírt esetben én nem utazhatok? 6.Az első ellenőrnél miért nem volt jegy, vagy a másodiknál miért volt? Melyik a normális? (Megjegyzem szerintem az, hogy volt)
 
+1. A BKV milliárdos adósságait folyton a mi adónkból rendezik. Továbbá a mi pénzünkből kapnak fizetést azok a dolgozók, akiket nem bocsátottak el a sztrájkokkal meghiúsított létszámleépítés során. Mindezt együtt fizetjük, függetlenül attól, hogy ki mennyit használja a vállalat szolgáltatásait. Nem gondolják, hogy ezekért kissé lehetne odaadóbba cég az utasaival szemben, ha már erre monopol helyzete miatt nem kényszeríti a piac? (Ez utóbbi persze költői kérdés volt, nyilván nem a levelet olvasó ügyfélszolgálati asszisztens feladata ezt megválaszolni – a többit viszont igen!).
 
Várom válaszukat!
Tisztelettel:
 
L. Tamás
Budapesti lakos

komment komment Címkék: budapest bkv busz büntetés utas bérlet jegy észrevétel 61 es

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása