BKV-Figyelő

Az élet a németeknél sem fenékig tejfel

BKV figyelő.hu

2008.08.16
10:32

Tisztelt BKV-figyelő!
 
Sokan azt mondják, hogy a BKV színvonala Magyarország egyik legjelentősebb unikuma. Pedig a németeknek is van mi miatt szégyenkezniük.

Egy átlag 17 éves szolnoki srác vagyok, akinek volt szerencséje német barátnőjével eltölteni egy hetet Oberhausenben (Dortmundtól kb. 100 km-re lévő Debrecen méretű város). Ottartózkodásom idejére kaptam egy 4 napos gyűjtőjegyet, amit a városban elszórt automatákban lehet vásárolni. Az ára 20 euró körül volt ami még elfogadható a 2,10 eurós menetjegyekhez képest.

Egy étteremből utaztunk hazafelé egy helyi járaton, amikor kiszúrt engem 2 StoAG ellenőr (oberhauseni BKV). Jöttek a szokásos jegyeket bérleteket szöveggel, én pedig mit sem sejtően odaadtam nekik a gyűjtőjegyem, amit pont azon a napon érvényesíthettem utoljára. Kb. 10 percig nézegették, majd többszöri kérésre végre ki tudták nyögni, hogy "Rosszul érvényesítettem". Én erre azzal reagáltam, hogy hogy lehet egy gyűjtőjegyet rosszul érvényesíteni. Ők elmagyarázták nekem tőmondatokkal, hogy nem szabad a jegy ugyanazon a részén 2x érvényesíteni (náluk nem lyukasztó van, hanem egy dátumot a jegyre bélyegző szerkezet). A gyűjtőjegyen semmilyen tájékoztató jellegű szöveg nem volt, tehát erről én nem is tudhattam. Mondtam nekik, hogy külföldi vagyok, mire elvették a személyimet, majd 5 perc bogarászás után (nem tudták leolvasni a születési dátumomat) barátnőmét is. Majd azzal az indokkal, hogy a barátnőmnek ezt tudnia kellett volna, meg akartak bírságolni. Mellékesen megjegyezném, hogy barátnőm a diákigazolványa mellé éves buszbérletet kap, tehát neki is kb. annyi ismerete volt a jegyekről mint nekem. Ezt elmagyaráztam nekik, de őket ez teljesen hidegen hagyta. Látszott, hogy ezek direkt arra mentek, hogy meglegyen a napi kvóta, és látva az egyik ellenőr ellenséges fellépését velem szemben, rögtön meg is értettem. 10 perc pötyögés után kaptam egy cetlit arról, hogy hol kell fizetnem, illetve a végösszegről is kaptam egyet. 40 eurós bírságot kaptam (kb. 10k forint), amit legszívesebben az ellenőrök torkán dugtam volna le.
 
Ezek után vettem 4 darab menetjegyet, hogy legyen elég a maradék 2 napra. Persze arról nem szólt senki , hogy a menetjegyek 90 percig érvényesek a vétel után. A jegyen sem szerepelt semmi. Én pedig futhattam a 8 euróm után.
 
Megelégelve ezt az egészet megnéztem a StoAG honlapját, ahol SEMMI nem szerepelt a jegyeket illetően. 20 perc böngészés után még mindig csak az árakat tudtam meg. Egy szemernyi információt sem találtam a jegyek érvényességét, érvényesítését illetően! Egy mezei turista hogy a fenébe tudna egy ilyen honlapon a jegyekről tájékozódni?! Hát sehogy. Szinte Budapesten éreztem magam.
 
Történetem azzal végződött, hogy a barátnőm édesanyja elment a StoAG központjába, ahol udvariasan elküldték őt a jó francba, mondván hogy már megtörtént a dolog és semmit sem tudnak/akarnak tenni. Ennyit a turistákkal való jó bánásmódról.
 
Végezetül ha valaki Németországban a "drága jó" tömegközlekedést szeretné használni, tegye a következőt a "félreértések" elkerüléséért:

- vegyünk pályaudvaron jegyet, mert az információs pultoknál 2 agysejtnél többel rendelkező droidok posztolnak.

- ugyanitt érdemes a különböző árzónákról tájékozódni. A belvárosra érvényes jegyek rendszerint olcsóbbak mint az egész városra érvényesek.

- ha nem találunk információs pultot, és csak automata van, akkor inkább a buszvezetőnél vegyünk 1(!) darab jegyet. Az automaták komplexitása néha az egeket veri, és csak perfekt némettudással lehet őket kezelni.

- ha az automata nem működik érdemes arra hivatkozni és jobbik esetben kapunk egy ingyen menetet. Roszabbik esetben menetjegyet kell váltani.

- ha ellenőrbe botlunk érdemes odamenni hozzá, vagy a buszvezetőhöz és minimum háromszor megkérdezni a lehető legrosszabb németséggel, hogy jó-e a jegy
 
Üdvözlettel: H.Martin

komment komment Címkék: blog külföld olvasó ellenőr tapasztalat panasz észrevétel bkvfigyelo

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása