BKV-Figyelő

Megbukott a BKV paraméterkönyve

BKV figyelő.hu

2008.09.17
07:36

A kijelentés erős, egyesek számára túlzás lehet, de a tömérdek panaszból csak ezt a következtetést tudom levonni. 30 panaszra jut 1 dicséret - aminek tárgya legtöbbször az, hogy havi 8250 forintért időben jött a busz -. Csokorba szedtem ismét néhány észrevételt, amiket az utasok írtak. A többi levél még feldolgozás alatt áll, türelmet kérünk!:)
 
 
 

 
Első észrevételt Attilától kaptuk, aki 6 perc híján 1 órát várt a 217E buszra:

Tisztelt BKV!
 
Ma (09.08) reggel a következő esemény történt, amire várom szíves magyarázatukat.
 
7:40-re értem a Blaha Lujza téri 217E busz megállójába, ahonnan a következő busz 8:34-kor haladt ki. Nem, véletlenül sem elírás, hét óra negyven perc, és a nyolc óra harmincnégy perc a két időpont. Időközben 2 azaz kettő darab "Garázsmenet" feliratú busz elhagyta a Népszínház utcát, illetve 1 azaz egy darab 99-es busz szinte végig ott állt a megállótól 20 méterre, üresen. 
 
Miért nem indult el a 7:45-ös és a 8:05-ös járat, illetve a 8:25-ös járat időben?
Kinek a felelőssége ebben az esetben az utastájékoztatás? Ő miért nem tájékoztatta az utasokat a járatkimaradásról?
 
Mi az oka, hogy a kimaradó busz(ok)at nem lehetett pótolni a fent említett három busz valamelyikével/mindegyikével?
 
Őszintén várom őszinte válaszukat.
 
Tisztelettel: Halász Attila Sándor
 
Zsúfoltságra és utaslemaradásra panaszkodik következő olvasónk, aki úgy döntött, megválik a BKV-tól, mert ilyen „szolgáltatásra” nincs szüksége:
Üdvözletem 
 
Szeretném én is kifejezni mérhetetlen felháborodásomat a varázslatos járatoptimalizációval kapcsolatban.  2008-as árak mellé van pofája valakiknek 30 éves szolgáltatást eladni, nevetséges. 
 
Történetünk a 123-as busszal kezdődik ami néhány éve csuklós busszá változott, mondanom sem kell nem véletlenül...  Tisztelettel kérdezem milyen szolgáltatás az ahol a busz már a végállomáson csordultig tele van ? Csak akkor van utasmozgás ha netán  valaki leszáll, máskülönben emberek rostokolnak a megállóban úgy hogy nem férnek fel. Valószínűleg mind bliccelő, és ezt kapják a pénzükért.
 
A Határ úti végállomásról induló 123A járat csúcsidőben már a Nagykőrösi útnál annyira tele van hogy nem is érdemes megállni a sofőrnek, és ez  csak a második megálló !? Szánalmas a dolog ha azt nézzük hogy itt csatlakozik a 3-as villamossal meg még másik 6 busszal. Eme csodálatos 
átalakítás óta a megállóban szinte elférni sem lehet nem hogy felszállni a buszokra, ebből feltételezem hogy a többi járatnál is adódtak problémák... 
 
Gondolom az óránkénti +2db busz ami kibővített útvonalon elmegy egészen az Auchan-ig próbálták kiegyensúlyozni hogy ide nem is kell csuklósbusz. Hiba volt. 
 
Jaj bocsánat el is felejtettem említeni hogy már újabb/szebb Ikarus gyártmányú buszok közlekednek, amik mellesleg ugyanolyan vacak állapotban vannak mint a 30 éves társaik.  Meg vagyunk hatva kérem szépen....Talán nem szellemi fogyatékosokkal kéne felmérni, hogy egy járat mennyire kihasznált vagy sem.  Tisztelettel kérdem mi ebben a koncepció ? Teljesen felőrölni a fizető utasok idegeit ? Sikerült ! 
 
Egy mától ex-bérlet tulajdonos tollából.
 
Nyomorgás, és utaslemaradás itt is:
Tisztelt Figyel?!
 
Amikor az új paraméterkönyv tervezetet vitatták, tervben volt, hogy a 99-es járat csak a Határ útig közlekedjen. Ezt a tervet talán az is segített megfúrni, hogy valaki aláírásgy?jtésbe kezdett ellene. Én is írtam a BKV-nak, Hagyó Miklósnak (email), természetesen nem kaptam érdemi választ.
 
A Mártírok útja fel?l az embernek alapvet?en két lehet?sége van a Határ út felé: a 99-es és a 123-as . A rendkívül igénytelen, hagy ne mondjam id?nként milyen embereket szállító 99-es helyett én mindig a 123-ast használtam a Határ útig, ill. vissza. Nem vagyok forgalomszámláló, de reggel 6-kor mindkét buszon voltak eddig is jócskán, mire beért a Határ útra. Látható volt, hogy a 99-es kiejtése nem javít majd a helyzeten. Nos nem esett ki, viszont állítólag (!) 2008 végéig a 123-as szóló buszokkal közlekedik. 
 
És itt jön a lényeg: a 123-as reggel 6:05 körül a Határ út felé és délután 16:45 körül visszafelé elviselhetetlen! Ma délután több közbens? megállóban nem fértek fel az emberek a buszra, ami a Határ útról indul. Hétf?n reggel kérdeztem a sof?rt, hogy szerinte ez meddig bírható így. Eléggé ideges volt ? is, azt mondta nekik ebbe semmi beleszólásuk nincs. Hát közöltem vele, hogy az utasoknak sem (nem groteszk? Akik látják-érzik-fizetik, azoknak a véleménye nulla, akik tervezik és kiadják azok viszont kocsival járnak, s fogalmunk sincs az egészr?l. Illetve nem is érdekli ?ket, persze.)
 
Mélységesen felháborít, hogy azok az emberek utaznak- ki merem jelenteni- állat módjára, akik dolgozni (!) mennek reggel, ill. munkából jönnek délután. Azaz akik a BKV-t eltartják! Nincs fényképez?gépem, de szerintem mindenki el tudja képzelni, hogy mi az, amikor nem férnek fel egy szóló buszra. 
 
Mégis kinek jut az eszébe, hogy pl. az a csuklós, ami a fenti délutáni id?pontban tele van(azaz az állóhelyek is foglalatak) az kiváltható egy szólóval? Senkit ne tévesszen meg, hogy járats?rítést igértek, mert egyrészt még a szólósítás el?tt ritkítottak (a VEKE nem is értett vele egyet), másrészt 5 db csuklós busz helyett 6 db szóló megy egy órában. Amúgy a menetrendben utána lehet nézni, de én pont annyit várok most a csulósra, mint vártam a szólóra. Kb. dupla ennyi szóló busz tudná normálissá tenni a helyzetet, legalábbis ezekben az id?pontokban.
 
Mit kell még itt tudomásul venni? Hiszen ezzel az er?vel egy kisbuszt is berakhatnak. 
Én mit tudok tenni? Van olyan, hogy félárú bérlet, mert a buszon egymást tapossuk? Mert akkor ilyet szeretnék venni, nem a 8250 Ft-osat! 
 
Kérem, próbáljanak legalább Önök szót emelni, mert az utasok teljesen tehetetlenek!
 
Üdvözlettel: Dr. Bereczki Róbert

 

Iskolába is nehézkes eljutni, ha a BKV-t választod:

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Úgy érzem, le kell írnom egy heti iskolába járásom konfliktusát a paraméterkönyvvel. A 18. kerületben lakom, a lényeg, hogy az Üllői útra kell kijutnom. Eddig a 36-os busszal tudtam utazni. Ez ugye megszűnt (átalakult, tőlem messzebb jár), maradt a 93-as, ami fele olyan gyakran jár. Jó. Beletörődtem, úgyse tehetek semmit ellene. Az Iker utcánál kell felszállnom, a reptér felé. Megnéztem a menetrendet még augusztus utolsó napjaiban a megállóban, és a honlapon is.

 

Kezdtem örülni, hogy majdnem ugyanakkor jön reggel a 93-as, mint régen a 36-os, 7:37-kor. Szeptember elsején kimentem úgy öt perccel korábban, hátha siet a busz. Ellenkezőleg: 10 percet késett, 7:47-kor jött. Gondoltam, elseje van, és az Üllőin végigjönni a Kökitől valószínűleg több mint a kiírt menetidő. Szerencsére nem késtem el. Hazafelé eddig 36-ossal mentem, ezen a szokásomon csak annyi változott, hogy az új 36-os járattal megyek. Ugyanis a 93-as ilyenkor már nem 20, hanem 30 percenként jár (így a járat kihasznált, hiszen sok embert láttam a reptérről jönni, amikor aug. végén kipróbáltam).

 

Másnap, gondoltam, ez már a 2. nap az iskolában, talán nem lesz ekkora dugó az Üllőin. Azt, hogy volt-e, nem tudom biztosra, a 93-as mindenesetre ismét késett 10 percet.

 

A harmadik napon ismét kisétáltam a megállómba, de az üres volt. Elindultam a Margó Tivadar utcához, mivel onnan az új 36-ossal is mehetek, felszállok arra, amelyik előbb jön. Rosszul tettem, ugyanis a 93-as pont most sietett a késéssel :) . A két megálló között futni se lett volna érdemes, a 36-os pedig úgyis 8-9 percenként jár. Elvileg. A megállóba érve 20-25 percet vártam, mire KETTŐ csuklós 36-os jött. Amikor felszálltam, az idő 8:10 volt, a BKV miatt késtem 25 percet. (A MÁV-nál, ha késik a reggeli vonat, igazolást adnak, amit az iskola elfogad.) Ekkor még mindig voltam olyan naiv, hogy ezek csak egyszeri esetek voltak.

 

Csütörtökön elnéztem az időt, a 93-asom már elment, gondoltam, megyek 36-ossal. Ismét várhattam 20 percet, (megint elkéstem…) mire megint 2, azaz KETTŐ 36-os jött. Ha már ilyen tökéletes rendszerességgel járnak a buszok, legalább azt írnák ki, hogy követési idő: 1-20 perc… :) Elgondolkodtató, miért kell bérletet vennem (szerencsére csak diákot). Hiszen ha tudnám biztosan, hogy nem jön a busz, akkor inkább gyalogolnék 2 kilométert, és hamarabb beérnék. Nem feltétlenül rosszak a ritkítások, (legalábbis felém, a belvárosba szerencsére nem kellett mennem) a régi 36-os kihasználatlan volt, de negyedóránként járt egész nap. Szerintem egyszerűen meg lehetne oldani, hogy:

 

1. meglegyen az a bizonyos arany középút a 110%-os kihasználtság, és a 30 percenként közlekedő járatok között.

 

2. ne egyszerre jöjjön két busz, aminek 8-9 percenként kéne járnia… Ezek a megoldása ezek szerint nem érdeke a BKV-nak. Hiszen mi is egy diákbérlet? 3250 Forint. Ha én nem utaznék BKV-val, nem menne csődbe. Ha viszont az emberek nagy része így döntene, még nagyobb bajok lennének. Megéri?

 

Szebb és jobb BKV-t kívánva:)

 

Diego

 
Végére egy aranyos annamária anomália: Mi a különbség a gyors (E) és a sima (A) 33-as (ex. 3-as) buszok között? Az, hogy a gyors járat lassabb, mint a sima! :)
Egy érdekességre bukkantam a bkv új menetrendjét nézegetve:
 
A 33, 33A és 33E buszok menetrendjét tanulmányozva eléggé megdöbbentem, amikor észrevettem, hogy a 33A busz, ami minden megállóban megáll, 33 perc alatt éri el a végállomást, míg a 33E-nek ugyanehhez 35 percre van szüksége.
 
http://www.bkv.hu/33evissza.html
http://www.bkv.hu/33-33avissza.html
 
Üdv. Laci

 

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása