BKV-Figyelő

Hazugságokkal keres pénzt a BKV?

BKV figyelő.hu

2008.11.27
13:14

Vajon a BKV hogyan szerezte meg egy külföldi állampolgár adatait aki Magyarországon él? Egyáltalán honnan tud a létezéséről? Olvasónkat a BKV ügyvédje levélben kereste meg, mert állítólag bliccelt, és a személyi igazolványával igazolta magát. Bökkenő csak annyi, hogy külföldi állampolgárként nincs személyi igazolványa, ugyanis útlevéllel igazolja magát. Honnan vannak az adatok? Mit tudhat rólunk a BKV?

Kedves BKV-figyelő

November 21-én kézhez kaptam egy ügyvéd levelét, amelyben felszólít az állítólagos BKV pótdíj tartozásom megfizetésére. Nagyot csodálkozva tovább olvastam.

A pótdíj részletezőn az alábbi adatokat találtam:

Időpont: 2005.07.05, Járat: 137, Okmány: személyi igazolvány, Összeg: 13.000 Ft

A levélen nagyon meglepődtem, ugyanis a 137-es járatot végképp nem ismerem, és soha senki tudtommal nem büntetett meg, de még csak nem is igazoltatott. Az okmánynál személyi igazolványt tüntettek fel, ez nyilván azt jelenti, hogy ezzel "igazoltam" magam. A dologban az a pláne, hogy én külföldi állampolgár vagyok. Az adott időben itt tartózkodtam ugyan Magyarországon, de személyi igazolványom nem volt és a mai napig nincs. Csak útlevéllel, tartózkodási engedéllyel és lakcím kártyával rendelkezem. Soha senki, aláhúzom senki nem igazoltatott (se rendőrség, se BKV se senki), csupán a munkaadóimnak és állami szerveknek (APEH még ilyesmi) lehetnek meg az adataim.

Kérdéseim a BKV felé a következők:

Hogy kerülhettek az adataim a BKV-hoz? (nevem, címem) ha soha nem is igazoltattak? Milyen adatokat tartanak rólam nyilván a BKV-nál? Honnan tudják hogy létezem? Honnan vesznek ilyen kamu adatokat? Csak pár éve tartózkodom itt, de a 137-es járaton az életemben nem jártam!

Természetesen az ügyvédnek válaszoltam, nem vagyok hajlandó ilyen égbőlkapott pótdíjakat befizetni, hiszen engem biztos nem büntettek meg, de még csak nem is igazoltattak. Ha igazoltattak volna, csak külföldi útlevelet tudok mutatni, azokat még tudtommal addig nem engedik el, amíg nem rendezik a pótdíjat (legalábbis ezt olvastam valahol). Nagyon ritkán használom a BKV-t, inkább autóval közlekedek. De amekkora mákom van, az adott időszakra megtaláltam még a bérletemet is! :-) 2005-ben ugyanis valóban BKV-ztam valamennyit.

Az esetet jelentettem az adatvédelmi biztos felé is, mert itt valami nagyon bűzlik. Nem értem hogyan jutottak az adataimhoz.

F. Mónika

komment komment Címkék: budapest érdekes bkv büntetés csekk ellenőr utas panasz észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása