BKV-Figyelő

Pénztárosok lopják meg a turistákat?

BKV figyelő.hu

2009.01.02
07:02

Igazi magyaros történet következik, turistákkal, magyarul beszélő pénztárossal, és pár darab vonaljegy árán eladott metrószakaszjeggyel. Kiabálás, veszekedés, trágár beszéd alant:

Kedves BKV-blog!

Egy tanulságos történtet szeretnék megosztani Önökkel, ami talán rávilágít arra, milyen a mi kis városunkban turistának lenni. Néhány napja dolgozni mentem a Nyugatihoz, ahol az egyik pénztárnál egy turista csoport állt nagy bőröndökkel, jegyet próbáltak venni. Ami feltűnt: A jegypénztáros vörös fejjel üvölt mint a sakál (magyarul) a turistákkal.

Odamentem megkérdezni, mi a probléma (persze angolul). Elmondták, hogy az interneten utána néztek a jegyeknek, ahol nehezen, de megtaláltak a jegyfajtákat, és az információkat, hogy mi mire jó. Kérték a kiválasztott jegyeket, de a pénztáros valami teljesen mást adott nekik. Próbálták visszaadni, de a pénztáros nem volt hajlandó kicserélni a jegyeket.

Köszöntem a pénztárosnak, aki visszaköszönés helyett, egy: „Te ebbe ne ugass bele”-t kiabált nekem. Nem idegeltem fel magam (annyit nem ér az egész), higgadtan beszéltem vele, mire megmondta, hogy nem tud jegyet cserélni, és egyébként sem az ő hibája, hogy rossz jegyet kértek. Megkérdeztem a turistákat, mit kértek, amire a válasz „Szingl Tiket” volt (németeseknek Vonaljegy), ami helyett szakaszjegyet kaptak (és most jön a csavar) a vonaljegy áráért. Egyértelműen a pénztáros akarta lehúzni őket, akinek nem tetszett, hogy közbeléptem. Persze megbeszéltük, és adta a jó jegyeket, bocsánatot viszont elfelejtett kérni.

Ha nem figyeltek volna, és nem segítek, akkor még az ellenőrök is megbüntették volna őket, ha tovább utaznak ezzel a jeggyel mint 3 megálló, akkor 5x6000 forintot is ki kellett volna fizetniük, ami szintén a pénztáros lenyúlása miatt lett volna.

Önök szerint milyen reklám ez Budapestnek? Ha nem lépek közbe, és ellenőrökkel is összefutnak, akkor mit mesélnek el, ha hazaérnek? Hogy Budapesten „kirabolták” őket? Lehet bármilyen reklámfilmmel meg plakáttal hirdetni a várost, amíg ilyen emberek elriasztják a turistákat.

R. Károly

komment komment Címkék: budapest bkv olvasó panasz turista jegy pénztár pénztáros észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása