BKV-Figyelő

Rángatták, szidalmazták az ellenőrök

BKV figyelő.hu

2009.02.07
11:03

Olvasónk barátnőjét azért büntették meg, mert a földalattin 3 perce lejárt jeggyel utazott, teljesen véletlenül. Épp telefonáltak egymással, amikor az ellenőrök megfogták a lányt, rángatták majd szidalmazták, egyszer csak megszakadt a vonal. Olvasónk kocsiba szállt és üldözni kezdte az ellenőröket, akiket megtalált, majd elbeszélgetett velük. Vajon a BKV ellenőrök miért mindig a fizető utasokat cseszegetik? Vajon a 24-es 28-as villamoson is viselkednének?

Kedves BKV-figyelő!

Február 3.-án dél körül hívtam a barátnőmet, aki akkor végzett a fodrásznál és szállt fel épp a földalattira. Beszélgettünk, majd pár megálló után így szól:

- Hú, ellenőrök,tartsd egy picit.

- Ok.

Félszavakat hallottam amikből (meg barátnőm utólagos beszámolójából) összeraktam a beszélgetést:

- Ez a jegy már nem érvényes

+ Hogy-hogy nem érvényes?

- 3-perce lejárt.

+ Akkor kérnék egy újat

- Nem adok

+ Merthogy?

- Személyi igazolványt kérek

+ Mert?

- Megbüntetem

+ Akkor leszállok

- Nem szállhat le!   

Nem akarom a beszélgetést részletezni, itt értek a Deák térhez,ahol is a barátnőm leszállt,majd elindult a kijárat felé,majd próbálta folytatni a beszélgetést velem,csakhogy az ellenőrök leszálltak vele, majd utána kiabáltak;

- Telefonálni azt tudsz mi?

Barátnőm itt hátrafordult, a két ellenőr már közvetlenül mögötte volt, majd visszarántották (!), körülállták, és nem engedték elmenni! Mindezt én a telefonban hallgattam végig, majd mikor a barátnőm felkiáltott hogy;

+ Nem érhet hozzám, engedjen el!

- Maradjon nyugton!

És itt megszakadt a vonal. Aki volt már hasonló szituban,el tudja képzelni kb. mennyire lehettem ideges. Rohanás a kocsihoz, gyors sms küldése: „Az ellenőr számát mindenképpen nézd meg” ! Kocsiba be, kb.15percre voltam a Deáktól.

5 perc múlva hívott a barátnőm zokogva, nagy nehezen sikerült kiszedni belőle mi volt: Ugye leszálltak vele az ellenőrök a Deákon, utána mentek visszarántották, (itt szakadt a vonal) visszalökdösték majd eléálltak és nem engedték hogy elmenjen, jött a szokásos „rendőrt hívok” szlogen, mert nem adta oda az iratokat, ugyanis 24.000Ft-ról (!!!) akartak büntetést írni, és közben elhordták mindennek. Még jó hogy nem adta oda, itt ugye ismételten megpróbált elmenni,amit megint nem engedtek. Itt azért már a kétségbeesés határán volt a barátnőm, és inkább odaadta az iratokat csakhogy hagyják békén. Megírták 12.000 Ft-ról és elmentek. Én telefonon közben próbáltam rávenni hogy menjen vissza, tartsa szemmel őket,és mikor odaérek együtt megkérdezzük hogy mégis hova kéne ezt tenni? Nagy nehezen sikerült elérni hogy visszamenjen, ellenőrök 5percig sehol,majd észrevette hogy akkor szálltak fel a Hősök irányába szintén a földalattira. Én pont akkor voltam a Bajcsy – Andrássy kereszteződésnél, ugye következő megálló a Bajcsy. Gyorsan megálltam majd lerohantam, közben a bnőm folyamatosan tájékoztatott hogy néztek ki. Fent velem voltak, ott áll a két ellenőr,stimmelt a személyleírás,érdekes módon pont csekket írtak ismételten. Közben a barátnőm felszállt a következő földalattira, amire fel akartak szállni az ellenőrök mikor megérkezett,persze itt eléjük álltam(időközben odaért mellém a barátnőm), és a következő párbeszéd zajlott le:

+ Jó napot! Milyen jogon tartják fel a hölgyet?

- Mi nem csináltunk semmit.

+ Hagyjuk már a mellébeszélést, milyen jogon fogja meg és lökdösi?

- Én nem nyúltam hozzá.

+ Valószínűleg nem mondaná ezt, ill. nem akadt volna így ki, mellesleg hallottam végig a telefonban. (Itt azért picit meglepődtek, de néma bambulás volt a reakció.)

+ Újból kérdem; milyen jogon rántotta vissza?

- Én csak igazoltattam.

+ Úgy hogy visszarántja és lökdösi?

- Én nem csináltam semmit.

Ezt még folytathattuk volna,de sok értelmét nem láttam. Következő kérdést tettem fel a kedves BKV ellenőrnek;

+ Tetszett magának amit csinált?

- Igen

+ Jól érzi magát a bőrében?

- Igen, viszontlátásra!

+ Addig ne köszönjön el tőlem amíg én nem köszönök el!

Mindezt szemrebbenés nélkül, pofátlan módon, mintha teljesen normális eset lenne az e fajta jegyellenőrzés. Nem sok hiányzott hogy neki menjek,de inkább a normális utat választottam. Elkértem mindkettejük ellenőr számát, és bejelentést tettem a BKV ügyfélszolgálatánál. Érdekes módon az ügyintézőnek normális volt a hozzá állása, és miután elmeséltem a sztorit azonnali kivizsgálást ígért.

Bő egy óra múlva csörgött a telefonom, az ügyintéző volt a telefonban. Elmondása szerint kivizsgálták az ügyet (egy óra alatt??), és mivel az ellenőr ellen még nem érkezett bejelentés, ezért szóbeli (!!!) figyelmeztetésben részesítették. Ha-ha. Kérdeztem hogy ez komoly? Igen,első bejelentésnél "csak" szóbeli figyelmeztetés jár. Logikus nem? Ha azt jelentem be hogy az ellenőr megütött, de ez az első bejelentés akkor is csak szóbeli figyelmeztetést kap? Kérdeztem hogy mi a teendő ha nem nekem ez nem felel meg? Írjon az ügyfélszolgálatnak. És a pótdíjazás? Ő abban nem tud segíteni,de ő is elmondta hogy az ellenőrnek ilyenkor kötelessége az utazás továbbfolytatását biztosítani jegyvásárlási lehetőséggel. Mondom ez pont nem történt meg, mit tegyek? Írjon az ügyfélszolgálatnak. Nem volt mit tenni,fogalmaztam egy szép levelet, másnap válaszolták hogy 30napon belül tájékoztatnak.

Pár gondolat a végére;

Eleve pofátlannak gondolom a BKV árak növekedést, konkrétan Londonban olcsóbban tudok utazni mint itthon. De ez az eset, hogy hataloméhes ellenőrök fiatal nőkön élik ki a fensőbségérzetüket, ez azért már nonszensz. A két ellenőr száma (remélem ezzel semmilyen jogi pontocskát nem sértek hogy ezt leírom) 312 és 719. Aki esetleg találkozik velük,saját szemével alkothat véleményt róluk, lehet én túlságosan szubjektív vagyok, bár meglepődnék ha nagyon eltérő véleménnyel találkoznék.

 
Szabó Dániel

 

komment komment Címkék: budapest bkv ellenőr utas panasz bérlet jegy észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása