BKV-Figyelő

Kirabolták a turistát, és megverték az utast az ellenőrök (frissítve)

BKV figyelő.hu

2009.04.01
07:00

Megrúgták, megütötték olvasónkat tegnap a 47-es villamoson az ellenőrök azért, mert turisták védelmére kelt. A városunkat meglátogató külföldieknek nem volt jegyük ezért a csak magyarul beszélő ellenőrök meg akarták büntetni őket. A turisták együttműködőek voltak, kifizették volna a büntetést, de a BKV-sok kikapták a pénzt az egyikük kezéből, majd a bankkártyájukat is. Az utas ekkor ment oda, hogy tolmácsol és segít, de az ellenőrök nem örültek neki. Leköcsögözték, gerincen vágták, majd combon rúgták. Szerencsére látlelet is készült, így még feljelentés is lehet. Az esetről tájékoztattam a BKV-t, és azonnali intézkedést kértem.

Tisztelt BKV!

2009. 3. 31-én 11:30 körül a BKV 47-es (vagy 49-es?) villamosán utaztam a Szt. Gellért tértől a végállomásig, azaz a Deák térig. Rendelkezem érvényes bérletigazolvánnyal is, amit az Astoria körül felbukkanó ellenőrnek meg is mutattam. Majd ezután arra lettem figyelmes, hogy tőlem 5m-re egy fiatal pár próbál angolul magyarázni az őket körbefogó 3 ellenőrnek.

Leszálláshoz készülődve odasodródtam hozzájuk, mivel úgyis egy ajtó közelében álltak. A külföldi pár férfitagja -angol kiejtésükből kifolyólag franciák lehettek- közben pénzt vett elő, amit az egyik ellenőr (40-50 év közötti, 170 cm magas férfi) elvett tőle és még pénzt próbált követelni "Forint, euro", majd mikor a srác elővette a bankkártyáját, azt az ellenőr kivette a kezéből és jelezte a turisták felé, hogy merre találnak pénzkiadó automatát "ATM" szócska sűrű ismételgetésével. A pár tanácstalanul nézett egymásra, látszik nem értették, mi a probléma.

Időközben a villamos beérkezett a végállomásra, az utasok (kb 15 fő, köztük én is) leszálltak, velük együtt a fiatal pár, a 3 ellenőrrel. Az egyik ellenőr egy 50-55 év körüli 155-160 cm magas szőke (festett?) hajú hölgy volt, a harmadik ellenőr egy 185-190 cm magas, átlagos testalkatú 25-32 év körüli fekete (göndör) hajú srác.

Leszállás után odamentem az 5 fős csoporthoz, gondoltam felajánlom segítségem, mivel elég jól beszélek angolul. Mikor az ellenőrök megláttak, az idősebb férfi elkezdett szóban inzultálni, hogy menjek tovább, ne foglalkozzam velük, törődjek a magam dolgával, nyomatékosítva mondanivalóját, megragadta a kabátomat és arrébb próbált (volna) tessékelni. Ez volt a hiba amit elkövetett, ha nem ér hozzám, lehet tovább is haladok.. Felszólítottam, hogy engedje el a kabátomat, amit meg is tett. Ezután mindhárom ellenőr verbálisan inzultálni próbált, a teljesség igénye nélkül idéznék: "-Kifizeted nekik k*cs*g?" valamint "-Húzz a f*szba és sz*pd le magad". Ekkor jeleztem a francia pár felé, hogy szerintem már mehetnek is, mivel úgyis mindhárom ellenőr velem foglalkozik "I think you can leave now". Erre válaszul a fiatalabb ellenőr srác ököllel gerincen vágott. Mivel nem vagyok kis darab emberke, viszont természetem végtelenül békés, szelíden megkérdeztem tőle: "Csak ennyit tudsz? Ne húzz fel, mert kettőnk közül te fogsz itt maradni." Ezután elindultam volna az aluljáról felé, de a következő pillanatban egy rúgást éreztem a combomban, ami szintén az előbbi ellenőrtől származhatott.

Ilyenkor az ember persze ideges lesz cseppet, én mérlegeltem azt, hogy nem éri meg viszonoznom a "szívességét", viszont megtorlatlanul nem akartam hagyni a dolgot, elhatároztam hogy rendőrt hívok, mobilomért nyúltam és tárcsáztam a 107-et, amit persze egy nyugodt "Na én most hívom a rendőrséget"- mondattal kommentáltam. Ezt látva, az ellenőrök sietősen távoztak, amit még hallottam tőlük, az kb ennyi volt "-Hagyd, majd megbeszéljük mit mondasz". Sajnos a 107 elég lassan kapcsolt, nekem meg egy találkozóm volt a Deák téri templomnál, úgyhogy miután elintéztem a dolgomat (10 perc), hívtam a rendőrséget. Megadták a legközelebbi kapitányság címét, a McDonalds melletti Tourinform irodában egy nagyon kedves rendőrtiszt hölgy fogadott, aki felvilágosított az ilyenkor szokásos eljárásról, lehetőségeimről, tennivalókról.

Feljelentést MÉG nem tettem a még mindig meglévő jószándékom jeléül, bár azt bármikor megtehetem, lévén kezemben egy ambuláns vizsgálati lap ill. látlelet. ("Diagnosis: A comb zúzódása. Testi erővel elkövetett testi sértés").

Kérem a BKV részéről az ügy gyors (!) kivizsgálását. Jelen levél másolatként a "BKV-figyelő" bloghoz is eljut.

Frissítés [19:52] A panasszal kapcsolatban megérkezett a BKV válasza, ezt itt találod:

Kedves BKV Figyelő!

Ennek a levélnek a kapcsán szeretném az utasok és a nyilvánosság segítségét kérni ahhoz, hogy ne legyenek ilyen esetek.

Ha bárki azt tapasztalja, hogy egy BKV-ellenőr erőszakos, vagy kenőpénzt fogad el, legalább a BKV ügyfélszolgálatán tegyen panaszt. Ha bűncselekményre gyanakszik, akkor tegyen bejelentést a rendőrségen is, lehetőleg azonnal.

Csak akkor tudja a BKV a vétkes dolgozóját elbocsátani, ha megdönthetetlen bizonyítékok vannak, vagy a hatóság megállapítja a jogsértést, de akkor azonnali hatállyal.

Tehát ha panasz van, irány az ügyfélszolgálat (Akácfa utca 18, bkvzrt@bkv.hu, 258-4636)!

Egyébként meg kell védenem a tisztességes ellenőröket: az adatok azt mutatják, hogy minden 30000. ellenőrzésre jut egy panasz, és azok jelentős része bliccelőktől származik, akik így próbálják menteni magukat. Ezért mindenkit arra kérek, hogy az ellenőrzésre csak akkor tegyen panaszt, ha van érvényes jegye, de ha jogtalanságot tapasztal, akkor mindenképp írja meg a BKV-nak. Csak a hivatalos bejelentések tudják jobbá tenni a BKV-t!

1, Bizonyíték, illetve ítélet nélkül nem szabad senkit kirúgni. Ennek hiányában a munkaügyi bíróság ugyanis megsemmisíti az elbocsátást, és kötelezi a céget, hogy a kirúgott embert helyezze vissza a munkakörébe. Volt már erre példa, ezért senki ne számítson arra, hogy bárkit elbocsátanak a BKV-tól azért, mert itt a Figyelőn megjelent egy vele kapcsolatos panasz. Az elbocsátáshoz olyan indok kell, ami a bíróságon is megállja a helyét.

2, Biztosan vannak néhányan, akik azt mondják, hogy hiába írnak a BKV-nak panaszt, legfeljebb egy sablonlevelet kapnak válaszul. Ilyen rendszerint akkor történik, ha a panaszt nem lehet minden kétséget kizáróan bizonyítani. A BKV ugyanis nem hatóság, nincs nyomozati jogköre, nem folytathat bizonyítási eljárást. Ha az ügyfél nem tudja bizonyítani az állítását, akkor a BKV kezében nincs semmi, ami alapján el kellene marasztalni a dolgozót. És törvényes indok nélkül még egy figyelmeztetést sem szabad adni.

3, Ne felejtsük el azt sem, hogy a BKV létszámhiánnyal küzd. A cég folyamatosan keres járművezetőt, pénztárost, ellenőrt. Sokan éppen azért hagyják el a vállalatot, mert úgy érzik, túl sok az igazságtalan utaspanasz, és túl nagy a stressz. Tehát mielőtt valaki panaszt tesz egy udvariatlan sofőrre, gondolja át, hogy ő elvállalná-e ezt a melót.

Üdvözlettel: Szilágyi Károly

komment komment Címkék: budapest bkv verekedés ellenőr utas panasz turista észrevétel feljenetés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása