BKV-Figyelő

Menet közben romlott el a busz kormánya

BKV figyelő.hu

2009.04.09
10:00

Olvasónk 3 napon belül két olyan busszal utazott, aminek elromlott a kormánya. A buszvezető hiába tekergette a busz kormányát, az meg sem mozdult. Éppen csak addig működött, míg félre tudott vele állni. Minkét esetben forgalomban történt a hiba, és a buszról leszállították az utasokat. Részletek a levélben:

Udvozletem,

Eloljaroban elnezest szeretnek kerni az ekezetes betuk es a tragar kifejezesek hianyaert, elobbirol az tehet, hogy ilyen a billentyuzetem es az IT vilagban az ekezetes betuk lete  csak egy extra nyug. Az utobbirol pedig az, hogy egy anyazos levelet nehezebb komolyan venni.

Mult het penteken (2009.04.03.) estefele hazafele tartottam a 168E jelzesu BKV busszal, mikoris a jarmu megallt az ut szelen a sofor kiszalt, egy par pillanatig nezte az elso kerekeket majd behangosbemondta a tenyallast, miszerint a busz kormanya nem mukodik. Elol alltam, igy volt szerencsem latni, hogy valoban nem mukodott, probalta tekerni, de nem ment. Itt most hatasszunetet tartanek. ... Atgondoltuk? Nem mukodik a kormany. Egy buszon, ami ugye tomegkozlekedesre hasznalt eszkoz. Persze ha a fek nem mukodne, az pocsekabb lenne. Szerencsere az ut egyenes volt es nem is mentunk gyorsan. Tobbszor atgondoltam, de nem hiszti ha azt mondom: neminemu veszelyben voltunk.

Lesetaltunk, a kozelben volt egy masik megallo, sikeresen hazajutottam a kovetkezo busszal es kozben ezt a levelet fogalmaztam. Aztan atgondoltam, hogy mi tortent. Igaz, januarban is lerongyolodott alattam egy 168E, de ez akkor is csak ket esemeny harom honap alatt, nincs kedvem utanaszamolni, statisztikai szempontbol eleg merest vegeztem-e ahhoz a napi ket utazassal, hogy megallapitsam, a 168E vonalon kozlekedo buszok muszaki allapota ugy mindenestul pocsek, neaggyisten eletveszelyes. Lehet, hogy csak pechem volt es a negyedevben osszesen ketszer adta meg magat busz, de mindkettot megfogtam. Igy aztan nem irtam.

Tegnap (2009.04.06) este megint lerobbant alattam egy busz. Egy kilencven fokos (derekszogu) kanyar bevetelenel jelentkeztek anomaliak, a sofor tekerte a kormanyt, tekerte es tekerte, nagy nehezen elaraszolt egy tabla mellett utana bedocogott a parszaz meterre levo megalloba "majd behangosbemondta a tenyallast, miszerint a busz [...] nem mukodik." A kormanyra csak tippelni tudok, de nagyon eros a gyanum, hogy megint az volt a ludas. Merhogy a kormany az, amivel a buszok beveszik a kanyart, ha gond van a kanyarvetellel, akkor jozan paraszti eszem azt sugja, a kormany a hibas. Persz lehet, hogy tevedek, de valoszinutlen.

Ket lehetosegunk van:

- ugyanaz a busz volt a penteki es a hetfoi akcio hose. Ez esetben az lenne a keresem, hogy ugyan mar aruljak el, hogy szereltek meg a buszt? Ez nem egy kenyerpirito, hogy ha elromlik max megeg a kenyer. Tomegkozlekedesi eszkoz, amin emberek utaznak.

- ket kulonbozo busz volt. Ez esetben az lenne a keresem, hogy ugyan mar aruljak el, milyen allapotban van a 168E vonalon kozlekedo buszpark? Milyen gyakran szoktak elromlani?

Nem tudom, tisztaban vannak-e vele, ezert most leirom: a BKV jarmuveit az emberek azert veszik igenybe, mert A pontbol B pontba szeretnenek eljutni, ha nem is kenyelmesen, de legalabb epsegben. Tegnap es penteken ez sikerult, de osszejohetett volna az is, hogy nem. Atfogalmazom: tegnap es penteken szerencsenk volt. Atfogalmazom: olyan erzesem van, hogy a BKV berletenek megvasarlasaval egy Oroszrulett Light jatek reszeve valtam. Itt peldaul tragar resz jonne, amiben javasolnam, hogy ki mivel jatszadozzon.

Namost, tisztaban vagyok vele, hogy ezt a levelet egy ugyfelszolgalatos fogja olvasni, akinek van nehany szabvanyvalasza ("Cegunk mindent megtesz az utazok kenyelmes es biztonsagos kiszolgalasaert..." stb), oszt annyi. Nekem viszont ennyi nem eleg, mert tenyleg kivancsi vagyok ra, ilyen allapotu buszokon utazok. Igy aztan a levelet CCzem a VEKE-nek es a bkvfigyelo.blog.hu szerkesztoinek is, elobbieknek azert, mert ugy erzem nem art, ha tudnak rola, mi folyik itt Budapesten (bar van egy olyan sejtesem - a Nagy Csaszar Sejtes -, hogy ok mar tisztaban vannak a dolgok menetevel), az utobbiaknak meg azert, mert nem baj az, ha nem csak a BKV, a VEKE es en tudunk a dologrol.

Ezenkivul CCztem a Nemzeti Közlekedési Hatóság Közép-magyarországi Regionális Igazgatóságat is (Kerdeseket megelozve: copypaste, azert vannak ekezetek), mert szeretnem, ha valamilyen Illetekes Hivatal kisetalna, autozna, neaggyisten BKVzna az illetekes buszgarazsba es megneznek, ugyan mar, mi volt azzal a busszal/buszokkal penteken es hetfon.

Tisztelettel: Császár Zoltán

komment komment Címkék: budapest bkv busz ügyfélszolgálat utas panasz észrevétel műszaki hiba nkh

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása