BKV-Figyelő

Nehezebben hamisítható bérletet árul a BKV

BKV figyelő.hu

2009.04.19
13:00

A BKV-figyelőn sokszor olvashattatok már BKV-bérletet hamisító pénztárosokról. Néhány bérletárus a lejárt szelvényeket visszavásárolta, és azokat átalakítva újból eladta. Az átalakításnak több módja volt. Ismertünk olyan esetet, amikor a pénztáros a visszavásárolt bérletet kimosta majd újradátumozta, de volt olyan is, aki otthon nyomtatott bérletet, amire egy régi bérletről levágott –a cég nevét, és az évszámot tartalmazó- csíkot ráragasztotta (az első bérleten pirossal jelölve). Az új bérlet már nehezebben hamisítható, mert a jegyekhez hasonlóan ez a ki csík a papír rostjaiba lett „belefésülve” így az ügyes kezű pénztárosoknak már nehezebb dolguk van.

Bízunk benne, hogy a közeljövőben kevesebb hamisított bérletről olvasunk majd, és örülünk, hogy a panaszok hatására a BKV ismét változtatott.


A BKV-figyelőn nevelkedett utas az új szelvényről azt hitte először hogy hamis. Azonnal felhívta a BKV ügyfélszolgálatát és az alvállalkozót, akik nem tudtak az új bérletről. A BKV ügyfélszolgálatosa arra kérte az utast, vigye be a szelvényt a BKV központba és mutassa be, tényleg eredeti-e. Viszont ha hamis a bérlet és az utast megbüntetik, azért nem vállalnak felelősséget. Az utas hiába vett bérletet, az ügyfélszolgálatos azt tanácsolta neki, hogy sétáljon. Részletek a levélben:

Kedves BKV-figyelő!

Egy számomra érdekes változásról és a fogadtatásáról szeretnék beszámolni.

Április 14.-én vásároltam új bérletszelvényt. Mivel nem volt a közelben nyitva pénztár (mert ugye BKV bérletpénztár egyre kevesebb van) és beérve Budapestre észrevettem, hogy 13.-án járt le a bérletem, a Móricz Zsigmond körtéren egy "kutyaházból" vásároltam. Az itt olvasottak alapján nagyon féltem, de gondoltam csak nem leszek annyira peches, hogy gond legyen a szelvénnyel.

Nagyon büdös volt a "ház" környéke, az eladó éppen másik két emberrel beszélt árusítás közben (1 mellette ült, egy meg oldalról beszélt hozzájuk és nagyokat nevettek) és ez eleve gyanút ébresztett bennem. Amikor a pénztáros odaadta a szelvényt, akkor láttam, hogy a hologram "nem jó" rajta. A fizetés úgy történt, hogy először kérte a pénzt, visszaadott, utána adta csak át a szelvényt (nyugtát nem).

Első lépésben a BKV-t hívtam, kb. 6 percet kellett várakoznom, majd egy üzenetrögzítőre mondhattam a bajom. Az automata megígérte, hogy másnap visszahívnak, de azóta sem történt semmi. Utána kerestem telefonon a FREAR KFT.-t, ahol készségesek voltak és mondták, hogy vigyem be a szelvényt.

A BKV-t ezek után értem el (kb. 10 perces várakozás, mely alatt zenéltek és bemondták, hogy várjak). A telefonos ügyfélszolgálatot ellátó hölgy udvariasan közölte, hogy nem tud semmit mondani az esethez. Ajánlotta, hogy vigyem be a szelvényt az Akácfa utcába, kicserélik, viszont, ha az ellenőr megbüntet, akkor azért ők nem felelnek (holott én kifizettem a bérlet árát, a szelvényre ráírtam a diákigazolvány számát). Mondtam, hogy ez így nem jó, mert eleve minek fizessek büntetést, ha én kifizettem a bérletet. Ajánlotta, hogy gyalogoljak el egy hozzám közeli bérletpénztárhoz és ott beszéljek az eladóval, hogy jó-e a szelvény. Neki is gyanús volt ugyanis, hogy a hologram nem vastag és nem teljes.

A megbeszélt időben bementem a Frear Kft.-hez és megmutattam a szelvényt. Arra voltam felkészülve, hogy majd ellenségesek lesznek és letagadják, hogy ők árusították. Ehelyett 4 nagyon készséges és udvarias ember fogadott (nagyon kellemes csalódás volt). Megnézték a szelvényt, elkezdtek telefonálni és a BKV valamilyen ügyintézője (akihez én telefonon nem jutottam el) elmondta nekik, hogy ez egy új eljárás, ezentúl lesz ilyen szelvény is. Van ennek egy szakszerű elnevezése, de elfelejtettem. Még azt is megmondták, hogy április 6.-án került ki a BKV-tól a szelvényem, így megnyugodva mentem tovább.

A történetnek itt vége is lehetne és egész jól zárulna, mivel meglepően simán el lehetett intézni egy problémát (mint ismeretes, ez ritka). Onnan kezdve bátran szálltam fel és mentem amerre szoktam, hiszen az eladó és a BKV valamilyen embere is megmondta, hogy a bérletemmel nincsen semmi gond. Még aznap kb. 20-25 alkalommal mutattam fel a bérletet (sajnos kénytelen vagyok metrózni) és ebből a sok alkalomból kétszer állítottak meg.  A megállításom "na-na" és "jaj-jaj, ejnye" felszólítással történt. Itt olvasott élmények alapján a diákigazolványt nem adtam a kezébe, a szelvényhez nem érhetett hozzá, de megmutattam. Közöltem, hogy a szelvényt ők gyártották ez egy új, stb. stb. Utána tovább engedtek és nem volt más inzultus a dologból.

Mindenesetre furcsa, hogy a BKV kiad egy új bérletszelvényt és sem az utasokat, sem az utasok ellenőrzésével megbízott személyeket nem tájékoztatja erről. Illetve az is rendellenes, hogy 20-25 felmutatásból kétszer volt problémám (eddig). Az, hogy mennyire alapos a felmutatáskori ellenőrzés tudjuk, így mondhatom, hogy kb. 10 alkalomból 2-szer volt gondom. Ez 20%, ami nagyon rossz arány. Attól sem lehet eltekinteni, hogy 1. Nem állítunk meg senkit úgy, hogy "na-na" és "jaj-jaj ejnye" 2. Ha pedig gyanakszom, hogy valaki hamisított (méghozzá elég gyenge lenne így hamisítani, tehát gyengén sikerült hamisításról van szó) szelvénnyel utazik, nem hinném el neki bemondásra, hogy a munkáltatóm reformja miatt van más szelvénye 3. Ez azt jelenti, hogy az alaposabb ellenőrzések 100%-a kifogásolható ?!)
 
Elküldöm szkennelve a szelvényt, látható rajta, hogy a hologram nem vastag, nem folyamatos és nincs benne a dátum. Ha valaki ilyet kap, ne aggódjon, ez természetes.

Üdv: NK
 


Kapcsolódó bejegyzések:

-Kimossák és újból eladják a bérleteket?
-Vigyázz! Hamis bérleteket árul a BKV

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása