BKV-Figyelő

Egy év alatt évül el minden vasúti és közúti büntetés

BKV figyelő.hu

2009.06.24
22:00

Akit buszon vagy trolin büntettek meg, és nem fizetett, az egy év múlva fellélegezhetett, akit azonban vasúton vagy HÉV-en kaptak el, azon több éven át behajthatták a büntetést. Most az állampolgári jogok országgyűlési biztosának kezdeményezésére egységesíti a kormány az elévülési időt, és annak hosszát egy évben szabja meg.

Szabó Máté ombudsman kezdeményezésére a jövőben egységesen egy év lesz a pótdíjkövetelés elévülési ideje a személyszállításban. Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa másfél hónappal ezelőtt kezdeményezte, hogy a kormány módosítsa a vasúti személyszállítási szerződésekre vonatkozó rendeletét és a közútihoz hasonlóan egy évben határozza meg a pótdíjkövetelések elévülési idejét.

Az ügy előzménye: Szabó a BKV Zrt. pótdíjazási gyakorlatát vizsgálva szembesült azzal: az egyéves elévülés csak az autóbuszra, trolibuszra, és villamosra (azaz közúti szállításra) vonatkozik, míg a metróra, HÉV-re, és fogaskerekűre (azaz vasútira) nem. Az országgyűlési biztos ugyanis azt szerette volna elérni, hogy a BKV minden egy éven túli követelését tekintse elévültnek, függetlenül attól, az utas autóbusszal vagy metróval utazott, ez azonban a hatályos jog alapján nem volt lehetséges.

Hogy megszűnjön az utasok közötti hátrányos megkülönböztetés, Szabó a kormányhoz fordult, indítványozva a jogszabályi rendelkezések felülvizsgálatát, és határozza meg az elévülési időt egységesen, egy évben. A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter arról tájékoztatta az ombudsmant, hogy a módosítás előkészítése megkezdődött, az egységesen egy év elévülési időt kimondó rendelkezés életbe lépését 2009. december elejére tervezik mind a közúti, mind a vasúti személyszállítás esetében.

(Index - MTI)

komment komment Címkék: budapest bkv büntetés ombudsman utas panasz bérlet jegy észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása