BKV-Figyelő

Mit lát először a külföldi? -Utazás a 200E buszon

BKV figyelő.hu

2009.08.04
15:50

Mit lát a városból és az itteni tömegközlekedésből egy turista, ha a Ferihegyi repülőtérről a 200E busszal közelíti meg a várost? Olvasónk kipróbálta a 200-as buszt, és azt is megnézte, mi fogadja a turistát, külföldi példákat is ír:

Kedves BKV-figyelő!
 
Pár napja jöttünk haza egy nagyon kellemes görögországi nyaralásból és hát mit ad Isten rákényszerültünk autó hiányában, hogy igénybe vegyük a BKV 200E járatának kellemesnek igencsak nem mondható szolgáltatását, lévén hogy repülővel jöttünk és Ferihegy 2-ről ezzel lehet eljutni metró közelbe. Lehet hogy mi kényelmesedtünk el Krétán, de úgy gondolom, hogy ha egy görögországi szigeten, ahol bár fokokban tényleg melegebb van, mint Magyarországon, ámbátor a hőérzet jóval kellemesebb ott, mint itthon, akkor legyen már az a minimumok minimuma, hogy egy nemzetközi repülőtérről Budapestre közlekedő járaton van egy nyavajás légkondícionáló. Krétán a legkisebb faluba közlekedő helyijáraton is ez egy alapvető szolgáltatás. Tudom turizmus miatt ott nagyon fontos, na de kérem szépen, hát tán Ferihegyre nem jönnek turisták? Innen mindenki csak elrepül és csak magyarok térnek mindig vissza? Felszállunk a buszra és mindenkiről patakokban csorog a víz, csak azért mert az egyébként szinte vadonatúj Volvo buszon nincs, vagy nem kapcsolja be a sofőr a legkondícionálót? Hát hol élünk mi?
 
Szép kis gondolatokkal vág neki a kedves turista a magyarországi ittlétének, hogy arról a koszról, dzsumbujról már ne is beszéljek, ami Kökin várja kedves turistánkat, de végre már legalább valaki észnél volt és elkezdték építeni a Terminált. Mondjuk valaki itt is gondoskodhatott volna arról, hogy egy kicsit, csak egy kicsit legyen értelemszerűbb egy külföldinek, hogy mi honnan és merre indul. Minden felé az építkezést körülvevő rostlemez lapokon össze-vissza felfestések, hogy mi honnan indul, nincs nyitva szombat délután a BKV jegyvásárló bódé az ideiglenes KÖKI buszvégállomáson, gondolom, mert alapvető, hogy amikor a turista forintot vált a reptéren, akkor teleszórják apróval, ami az automatába kell, mert ha papírt pénz el is fogad a masina akkor sem hajlandó befogadni azt. Szóval tiszta káosz az egész.
 
Azt sem gondolnám egy egetrengető dolgoknak, hogy ha a buszsofőr, aki a 200E-n teljesít szolgálatot csak legalább egy kicsit beszélne angolul. Ha más nem csak legalább pár szót megértene, hogy center, bus, underground, ticket, how many stops? etc. Hogy a turista legalább azt tudja egyáltalán Pestre fog-é közlekedni.
 
Egy szó, mint száz bőven van még mit fejlődni és jobb lenne ha BKV az érdemi kérdésekre koncentrálna, mert nagyban hozzájárul az országimázshoz az amit ők csinálnak.
 
Üdv: P.Tamás

komment komment Címkék: budapest külföldi bkv utazás busz ferihegy utas panasz turista észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása