BKV-Figyelő

Miért drágább a biztonsági őrtől vásárolt jegy?

BKV figyelő.hu

2009.09.11
13:20

Olvasónk elkövetett egy hatalmas hibát: jegyet szeretett volna venni az utazáshoz, de a Kisföldalatti általa használt állomásain nem kapott, csak 400 forintért. Az utasban felmerült a kérdés: Azért drágább a jegy, mert a BKV előbb bezárja a pénztárait, és rossz az automata? Miért az utas fizet többet, ha a BKV nem teljesít?

Tisztelt BKV-figyelő!

2009.08.23-án vasárnap történt velem az alábbi eset, ami szerintem érdekes kérdéseket vet fel:

Nap közben szándékoztam utazni a BKV M1 kisföldalatti vonalán a Bajza utcától a Deák Ferenc tér felé. Leérkezvén az állomásra szerettem volna jegyet vásárolni, de a jegyárusító bódé zárva  volt. Az állomáson dolgozó ellenőr/biztonsági őrtől (nem néztem meg pontosan a titulusát) megérdeklődtem, hogy tudok-e jegyet vásárolni tőle. Pozitív választ kaptam, miszerint tőle tudok vásárolni NÉGYSZÁZ forinttért, illetve ha ez nem megfelelő (és már miért is lenne) átmehetek a szemben levő állomásra és ott megpróbálkozhatok az automatával, de csak akkor, ha fémpénzben tudok fizetni, mert az automata nem fogad el papír pénzt. 270 Ft-nyi aprópénz volt nálam, plusz késésben voltam és még az M3-as metróra is szerettem volna jegyet vásárolni.

Na itt már elkezdett torzulni a fejem és érdeklődtem az úrnál, hogy ez mégis hogy van, hogy 400 Ft-ba kerül a jegy nála? Ki ő, valami jegyüzér? Erre fel az úr - egyébként udvariasan - elkísért a zárva levő bódéhoz, ahol megmutatta a  BKV ártáblázatát, miszerint vonaljegyek 300 Ft-ba kerülne, de HELYSZÍNI vásárlás esetén  már 400 Ft-ot kell érte fizetnünk. További rövid akadékoskodásomra széttárta a karját és  közölte, hogy ő erről nem tehet, ez a szabályzat. Nem is firtattam tovább, nem az Ő sara,  közöltem vele, hogy ezen a vonalon ilyen feltételekkel nem vagyok hajlandó utazni és elköszöntem.

Az eset kapcsán a következő, szerintem triviális kérdések merültek fel bennem:

- Az még talán érthető - bár ezzel is tudnék vitatkozni ha akarnék - hogy ha a tisztelt utas a HELYSZÍNEN, azaz a vonaton/buszon szeretne jegyet vásárolni, akkor felárat kér tőle a vállalat, de miért kérnek felárat azért, mert én az ÁLLOMÁSON, az egyik legkézenfekvőbb helyszínen szeretnék jegyet vásárolni az utazáshoz? Tudtommal minden egyéb utaztatással foglalkozó vállaltnál az állomáson vásárolt jegy ugyan annyiba kerül, függetlenül napszaktól, munkaszüneti naptól.

- A BKV azért bünteti az utasait feláras jegyekkel, mert a cég nem tart nyitva jegyárusító bódét hétvégente minden állomáson, illetve nincs 300 Ft-nyi aprópénz a zsebemben?

- Miért nekem kell plusz pénzt fizetnem azért, mert a jegyárusító automaták HIBÁSAK és nem fogadnak el ILYEN JEGYÁRAK MELLETT papírpénzt?

- Tovább megyek: mivel a jegyárusító bódék nincsenek nyitva minden állomáson, így a BKV még pénzt is spórol, erre fel mégis felárasan árulja a jegyeket az állomásokon? Hát hogy van ez?

Miután elköszöntem a jegyellenőrtől alternatív útvonalat kerestem és azon utaztam tovább - jegy nélkül. Igen, blicceltem, és nem szégyellem magam. A BKV-nak kellene, de mélységesen.

A sztorinak viszont még nincs vége.  A Deák Ferenc téren szerettem volna folytatni az utazást az M3-as metróval. A Kempinski  hotel mellett leballagva az aluljáróba ismét belefutottam az ellenőrökbe, akik éppen egy  külföldivel folytattak sajátos, a vállalt alkalmazottaira olyan nagyon jellemző beszélgetést:

"Te! (szól a kollégájának) Gyere már ide oszt beszéjj ezzel, mert én nem értem mit akar!" (közben én közeledek hozzájuk de magamban párhuzamosan ütöm a falat és szégyelem el magam)

A kolléga odajött és talán egy ,,Yes-yes"-t nyögve nyugtatta meg az utast arról, hogy jó irányba szeretne menni. De láttam az idegen arcán, hogy nem nyugodott meg. Mivel az jegyárusító bódé itt is zárva volt (figyeltek? A DEÁK TÉREN, A KEMPINSKI lábánál!!!) és az automata szintén EGYÉRTELMŰ, piros leddel jelezte, hogy papírpénzt ma nem kér, megérdeklődtem az ellenőröktől, hogy ugye náluk is 400 Ft-ért vásárolhatok jegyet?! A válasz igen volt. Erre fel megkérdeztem, hogy hol lehet a közelben ,,normális áron" jegyet vásárolni? Megnyugtattak, hogy a másik metrólejárónál, ,,ott a mekkdonáccnál, tudod?!" nyitva van a jegyárusító fülke, ott tudok jegyet vásárolni. Megköszöntem és indultam kifelé.

Itt találkoztam az előbb említett külföldi sráccal, aki egy 1000 Ft-ost próbált begyömöszölni a jegyárusító automatába. Nyilván orkjaink nem voltak képesek felvilágosítani, hogy nem jó az automata. A gép sem jelezte sehol egyértelműen, hogy nem fogadja el a papírpénzt, csak az a piros led világít ilyenkor a bemeneti nyílásnál. Logikus. Ha már van egy képernyő, minek oda kiírni az információkat, nem? És még mindig a DEÁK TÉREN VAGYUNK!

Megkérdeztem tőle, hogy mivel szeretne utazni, majd mondtam neki, hogy jöjjön velem ha jegyet szeretne vásárolni (sikerült is) és felvilágosítottam, hogy hol tud esőkabátot vásárolni vasárnap, hogy tud oda eljutni (mert ez volt a célja). Nagyon hálás volt a segítségért. Mexikóból jött ide.

Kérdéseim ezzel az esettel kapcsolatosan:

- Világos, hogy minimum angolul konyhanyelven beszélő alkalmazottakat nem tud megfizetni a cég (???), de legalább a Deák térre miért nem képesek ilyen funkcióval is bíró ellenőröket helyezni?

- Szintén a Deák térnél maradva, miért nem tudnak legalább itt MŰKÖDŐ jegyautomatákat kihelyezni, ha már a bódékat nem képesek nyitva tartani?

Kérdéseim nyilván leginkább költőiek, nem is remélem, hogy logikus válasz van rájuk.

Csak... ez így olyan rossz.

Üdv, Zoltán

komment komment Címkék: budapest bkv utas panasz bérlet turista automata jegy pénztár észrevétel biztonsági őr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása