BKV-Figyelő

?Leszúrom az összeset mingyá...? -fenyegetőzött a késes utas

BKV figyelő.hu

2009.09.17
17:30

Vajon ha be lennének kamerázva a BKV járművei (és megállói) a lenti esetekhez hasonlók akkor is megtörténnének? Az első olvasói észrevételben egy 20 év körüli srácról olvashattok, aki a busz ajtajánál az összes helyet elfoglalta, zavarta az utasokat a felszállásban. Aki mégis megpróbált felszállni annak beszólt, és azzal fenyegetőzött, leszúrja őket a nála lévő késsel, melyet elő is vett:

Kedves BKV-figyelő!
 
Had osszak meg egy történet, ami szeptember 8.-án történt velem a 70-es trolibuszon. Lehet, hogy ez nem egy tipikus BKV sztori, de mivel BKV járaton történt az eset mégis ideírom.

A troli a Város-ligetből a belváros felé tartott nem túl sok utassal. Én a busz végében álltam, amikor a hátsó ajtónál felszállt egy fiatal 20 év körüli pár, és megálltak mellettem. Végig nagyon trágárul beszéltek egymással, ami engem nagyon idegesített, néha rosszalló kifejezéssel az arcomon odanéztem, de ők nem zavartaták magukat.

A Lövölde téren több utas felszállt és mivel a srác nem volt hajlandó beljebb lépni, csak úgy tudtak elmenni mellette, hogy kicsit hozzáértek. A srác mindenkinek beszólt, hogy „mi van, nem férsz el köcsög?” Magas és vékony volt, nem az a Rambo típus. Szerintem, ha nekem szólt volna így be, visszaszóltam volna (küzdősport múlt, erősebb testalkat, férfi büszkeség stb…) Majd folytatta: „Leszúrom az összeset mingyá…” Majd elővett egy kb. 15 cm pengéjű rugóskést és elkezdte vele a körmét tisztítani 50 centire az arcom előtt. A barátnője mondta neki tegye el a kést, de a srác mondta, hogy fogja be, mert belémártja azt. Én a következő megállónál leszálltam. Úgy éreztem veszélyben vagyok… (Azt nem tudom, hogy ha be lenne kamerázva a troli, akkor elővette volna a kést.)

Korábban többször előfordult, hogy rászóltam a BKV járatain a rongálókra, zenét hangosan hallgatókra, dohányzókra (és soha nem volt belőle komolyabb konfliktusom), viszont akkor ott elhatároztam, hogy soha senkinek nem szólok be vagy vissza, mert küzdősport tudás ide, testi erő oda, nem szeretnék Marian Kozma sorsára jutni. Korábban éltem Londonban és Birmingham-ben. Láttam egy két kemény esetet a buszokon, és miután hazajöttem, imádtam a biztonságos (!!!) bp-i tömegközlekedést, de ez is elmúlt. Integrálódunk a Nyugatba…


Egy másik olvasónkat a Jászai Mari téri villamosmegállóban zaklatta egy férfi, de szerencsére könnyen „leszerelte”:

Kedves BKV-figyelő!

Nem vagyok benne biztos, hogy teljesen a BKV hatásköre alá tarozó probléma az, ami miatt most írok. De emlékeim szerint már több olyan bejegyzést, legalábbis hozzászólást olvastam, ami a BKV felségterületén, megállóiban ill. járművein történő zaklatások témájába vágott. Ehhez lenne egy friss történetem, pár órával ezelőtt (09. 16.), úgy este 9 tájban történt a villamosmegállóban a Jászain, hogy egy bizalomgerjesztőnek korántsem nevezhető alak obszcenitásokat suttogott a gyanútlan várakozók felé. (Természetesen egyedül ácsorgó, a villamos békésen váró fiatal lányok irányába.) Mindenki arrébblépett, de szólni senki sem szólt neki - mert miért is. Engem ért az a megtiszteltetés, hogy háromszor is visszajött oda, ahol álltam. De szerencsétlenségére mivel igen rossz hangulatban voltam, a harmadik kísérletnél eldurrant az agyam, rövid úton küldtem el melegebb éghajlatra, és attól tartok, ennek néhány erőteljes lábmozdulattal is nyomatékot adtam. Mondanom em kell, a fél megálló nézte a jelenetet, én meg azóta is remegek.

Unom már, hogy a BKV járművein, illetve azokra várakozva az ember szinte naponta inzultálásnak van kitéve, vagy a kötelezően érkező félőrült hajléktalan vagy a perverz alakok miatt. Ezügyen kinek lehet panaszt írni? Kétlem, hogy az Ügyfélszolgálat bármit tenne, vagy tudna tenni. A kérdést, hogy miért egy fiatal lány feladata megvédeni magát ilyen helyzetekben, már fel sem teszem. (Pedig férfiak is álltak méterekkel arrébb, körös-körül.)

- murron

komment komment Címkék: budapest bkv fenyegetés hülye villamos utas panasz kés zaklatás észrevétel troli megálló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása