BKV-Figyelő

Keselyűként csapnak le a turistákra az ellenőrök

BKV figyelő.hu

2009.10.05
11:20

A Sziget idején sokat jártam a Batthyány tér környékén, ahol mindig turistákat büntető, turistákkal ordibáló ellenőrökkel találkoztam. A BKV odavezényelte az ellenőreinek nagy részét, azok pedig lecsaptak a tájékozatlan látogatókra. De nem kell ehhez Sziget, egész nyáron ez ment a turisták által látogatott vonalakon. Talán ez is az oka annak, hogy egyre kevesebb a turista:

Tisztelt BKV-figyelő!

Miután elszaporodtak, megsokasodtak a BKV-s ellenőröket leleplező bejegyzések, ezért úgy döntöttem, hogy en is megosztom nagyobb közönséggel a tapasztalataimat az ellenőrökről!

Szóval 2007 tavaszán történt, hogy a lengyel párommal, egyik vasárnap a Margit szigeti séta után úgy döntöttünk, hogy villamossal elmegyünk a Vigadó térre. Mivel sehol nem lehetett a környéken jegyet kapni és természetesen a jegykiadó automaták sem működtek ezért blicceltünk. Ahogy az lenni szokott, már a megállóban felszállt velünk 3 ellenőr akik le is csaptak ránk. Semmi baj, leszálltunk velük a Kossuth téri metrómegállónál és elkezdődött a büntetés. Mivel a leányzónak már voltak kellemetlen tapasztalatai az ellenőrökkel, amik olyan vadak voltak, hogy nem akartam elhinni, mondta, hogy ne szolaljak meg magyarul és majd meglátom. Így is tettem.

Az egyik kérte tőle az igazolványát, a második mögém állt, hogy ne tudjak elmenekülni vagy nem tudom, hogy miért amíg a harmadik telefonálást színlelve hangosan mobilozott: POLICE, JA! POLICE, JA!…engem is kérdezgettek, de nem válaszoltam, csak a vállam húzgáltam és figyeltem. Akkor vált gyanússá a dolog, amikor az igazolványt vizsgáló mutatja a másiknak a lengyel igazolványt, hogy nem tudnak rajta eligazodni, pedig csak annyi a különbség, hogy az barna. De ez mindegy… akkor aki mögöttem állt szólt neki, hogy „Kit érdekel! Mondjad neki és menjünk!” ekkor az leírt egy számot egy papírra és odaadta a lánynak: 7500 Ft.

Ekkor a lány átadta nekem a papírt. Mondtam neki, hogy „vedd el az igazolványod és menjünk! Ezek le akarnak húzni!” a lány nyúlt érte, erre az ellenőr ellökte a kezét, az igazolványt a hátsó zsebébe tette és mondta artikulálva a lánynak (nyelvtudás hiányában): „kéne vissza mi? Akkor fizess!” A mögöttem álló ellenőr helyeselt, miközben a telefonos még mindig „JA, POLICE! JA POLICE!”. Erre kikerekedett a szemem és megkérdeztem, hogy mi az a 7500 Ft. Meglepődtek, majd megjegyezték, hogy ez a büntetés! Erre a telefonáló már abbahagyta és odajött! A mögöttem lévő hátba lökött! Úgy helyezkedtem, hogy lássam mindhármat, és a lányt mögém húztam. Kértem vissza az igazolványt, mire ők azt mondták, hogy rendőrt hívnak, aminek igencsak örültem, legalább nem nekem kell! Erre azt mondta a telefonáló, hogy nem veszik fel. Mondtam, hogy nem probléma úgyis mindig van 2-3 a parlament bejáratánál és elindultam, hogy szólok nekik.

Erre visszaadták a lánynak az igazolványt és elkezdtek fenyegetőzni és szidalmazni: „Most örülsz mi, köcsög!”…elindultunk, de csak nem hagyták abba! Az egyik így szólt utánunk: „az a szerencséd, hogy elhúzol! Gyere vissza és feljelentelek!”. RENDBEN! Visszamentem, odaadtam nekik a személyi igazolványom és mondtam, hogy rajta! KÖVETELEM, HOGY JELENTSENEK FEL! (ült egy idős hölgy a megállóban és megígérte, hogy akármi van, Ő tanúskodik!) Erre remegő kézzel kiállították a papírokat aláírtam és otthagytam őket. A lányt eléggé megviselték a történtek és megígértette velem, hogy akkor nem csinálok belőle ügyet, mert ha ilyenek  dolgozhatnak ellenőrként, akkor Ő nem tud megbízni semmilyem közszolgában Magyarországon….semmilyen papírt nem kaptam azóta sem…
 
Ez csak egy eset amire fény derült…elgondolni is borzasztó, hogy mennyi esetben megússzák és turistákat „húznak le”…vastagon…
 
Maradok tisztelettel:
 
V. Ferenc

komment komment Címkék: budapest bkv rendőr büntetés ellenőr utas panasz turista észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása