BKV-Figyelő

Megint drágult a 4-es metró

BKV figyelő.hu

2009.10.27
20:30

Majdnem 20 milliárd forinttal drágult újra a metró összköltsége a most elkészült negyedéves metrójelentés szerint. Az okok: kisebb uniós támogatás, áfaemelés, árfolyamváltozás.

Az Index birtokába került legújabb metrójelentés szerint a projekt várható összköltségét 2009 augusztusában vizsgálták felül. A számítások során figyelembe vett tényezők hatására az I-II. szakasz együttes projektköltsége 516 753,6 millió forintról 533 222,1 millió forintra emelkedett.

Az összköltségen belül az I. szakasz tervezett projektköltsége a korábbi 353 766,3 millió forintról 366 096 millió forintra növekedett. 2009. májusban ugyanis a Kohéziós Alaphoz beadott kérelemben az elszámolható költség összegét lecsökkentették, mivel az uniós bizottság 11 szerződést nem elszámolhatónak minősített.

A nem elszámolhatónak minősített szerződések költségtúllépési kockázatának felmérése alapján további 6 805,2 millió forint általános tartalékot kellett képezni. Emellett a kapcsolódó beruházások vissza nem igényelhető áfája 20 százalékról 25 százalékra emelkedett.

További költségnövekedést okozott, hogy a Kohéziós Alaphoz beadott kérelem kidolgozásának időszakában a Pénzügyminisztérium által javasolt tervezési árfolyam 248 HUF/EUR volt, mely a 2010. évi központi költségvetés tervezésekor 272,1 HUF/EUR-ra emelkedett (az árfolyamváltozás hatása + 4 851,7 millió forint).

A projektköltség felülvizsgálata során figyelembe vették a szerződésmódosítások, szerződéslezárások, valamint a mérnökáron betervezett tételeknél a megkötött szerződések növelő hatását is (672,8 millió forint).

Az II. szakasz tervezett projektköltsége a metrójelentés szerint kisebb mértékben 162 987,3 millió forintról 167 126,1 millió forintra nőtt. Egyfelől ugyan kivették néhány elemet az építkezésből, ugyanakkor beépítettek újabb kapcsolódó beruházásokat.

Az idei harmadik negyedév alatt összesen 11,1 milliárd forintot fizettek ki, így eddig összesen 167,7 milliárd forint, ezen belül az I. szakaszra 166,1 milliárd forintot költöttek.

(Tenczer Gábor - Index)

komment komment Címkék: budapest index cikk bkv eu metró 4 es metró dbr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása