BKV-Figyelő

Nem erről volt szó: novemberben még nem utazhatunk az új metrókocsikon

BKV figyelő.hu

2009.11.02
20:00

A korábbi tervekkel ellentétben novemberben már biztosan nem állhatnak forgalomba az új, Alstom-féle metrókocsik a 2-es metró vonalán. A legkorábban 2010 első negyedévében gurulhatnak utasokkal az új szerelvények.

A BKV 2006. május 30-án írta alá az új szerelvények tervezésére, gyártására és szállítására vonatkozó szerződést az Alstom Transporttal. A 2-es metró vonalán 22 darab, 5 kocsiból álló szerelvényt állítanak be, az épülő 4-es metró vonalán pedig 15 darab, 4 kocsiból álló teljesen automata szerelvény jár majd. A kocsik 65 milliárd forintba kerülnek. Augusztusban még arról volt szó, hogy novemberre forgalomba állhatnak az új szerelvények.

Egy-két dolog közbejött

Közben a budapesti 2-es metróvonalra érkező új metrószerelvények késése miatt a BKV, a 4-es metróvonal megépítéséből adódó késés és a szerelvények gyártásának átütemezése, illetve garanciális időszakuk meghosszabbítása miatt az Alstom nyújtott be többletköltség igényt.

A tárgyalások tartanak, de hogy mennyivel nő az összköltség, azt nem tudni még. Csúszott az engedélyeztetési eljárás is és a tűzoltóság is emelt kifogásokat, mert az új szerelvényekhez nem illeszkednek a meglévő emelőik, amiket baleset esetén - például ha valaki a metró alá ugrik - kell bevetni. A Független Hírügynökség információi szerint egyébként ez a kérdés közben megoldódott, mert legyártották az emelőkhöz szükséges kiegészítő eszközöket, amiket hamarosan kipróbálnak.

Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatója a Független Hírügynökség kérdésére hétfőn elmondta, hogy most úgy áll a helyzet, hogy az új kocsik legkorábban 2010 első negyedévében állhatnak forgalomba. A tervek szerint azonban decemberben már éjszakánként, üzemszünetben, vagyis az utasforgalmon kívül, próbaképpen járnának a kocsik.

Az NKH a Kiemelt Ügyek Igazgatósága Vasúti Hatósági Főosztály vezetőjének tájékoztatása alapján azt közölte a Független Hírügynökséggel, hogy az M2 vonalra szállítandó metró járművek típusengedélyezési eljárása még tart. November 10-ig kell a gyártónak bizonyos hiánypótlásokat teljesítenie, és azt követően indulhat meg a hatóság reményei szerint az ügy érdemi, tényleges vizsgálata. Azt, hogy milyen hiányosságokat kell pótolni, az NKH a folyamatban lévő eljárásra hivatkozva nem árulta el.

A típusengedélyezési eljárás sikeres lezárása után a sorozatjárműveket az NKH-nak egyenként üzembe kell helyeznie, és csak azután kerülhetnek utasforgalomba. Az NKH az érdemi döntés meghozataláig nem ad további információt az ügyben.

(FH, Hírszerző)

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása