Egész éjjel járatja parkoló autóbuszait a BKV, hogy a hajnali üzemkezdéskor el tudjanak indulni. A meglehetősen pazarló és környezetszennyező megoldással csak a BKV él, az alvállalkozók inkább a rendszeres karbantartást választották, hogy ne fagyjon el a buszokban a légrendszer:
Tisztelt BKV-figyelő!
Az alábbi cikkre szeretném egy kicsit ráirányitani a figyelmet. Szombaton, mielőtt behavazott az ország jelent meg, és délutánra kicsit háttérbe szorult, hiszen a havazásokról érkeztek a híradások az összes hírportálon. Pedig döbbenetes dologra világit rá:"Egész éjjel járatja parkoló autóbuszait a BKV, hogy a dermesztő hajnali üzemkezdéskor a járatok el tudjanak indulni. A meglehetősen pazarló és környezetszennyező megoldással csak a BKV él, a járatainak 10 százalékát üzemeltető alvállalkozók inkább a rendszeres karbantartást választották, hogy ne fagyjon el a buszokban a légrendszer - értesült a HavariaPress. Csütörtökön reggel a BKV csaknem minden harmadik autóbusza "megadta magát" a hidegben. Az autóbuszok légrendszere fagyott el, s emiatt már el sem tudtak indulni a garázsból, vagy menet közben, az első körben robbantak le.
A BKV a további problémák elkerülésére azt a megoldást választotta, hogy a parkoló buszokat egész éjjel alapjáraton járatják, hogy a légrendszer fagypont fölötti hőmérsékleten maradjon. A csöppet sem környezetkímélő, s meglehetősen üzemanyag-pazarló megoldás egyébként nem újdonság, mint a hírügynökség megtudta, kemény teleken rendszeresen élnek a BKV-nál ezzel a megoldással."
Egy szakember kiszámolhatná, mennyibe kerül ez nekünk, fizető utasoknak!
Továbbá:"Érdekes azonban, hogy a BKV járatainak közel 10 százalékát üzemeltető alvállalkozók buszai kivétel nélkül el tudnak indulni a fagyos hajnalokon is. Az alvállalkozók ugyanis erősen érdekeltek abban, hogy a járatok elinduljanak, hiszen nem csak a bevételkiesést, de a kimaradás esetén a BKV-nak fizetendő büntetést is megsínylené költségvetésük. Az alvállalkozók ezért szigorú rendben, rendszeresen karbantartják a buszokat, hogy azok el tudjanak indulni hideg motorral és hideg légrendszerrel is."
Ez szintén igen érdekes megállapítás, azt hiszem van mit kommentálni a cikken...
Üdv.: KeBaB