BKV-Figyelő

96 új villamos és 93 új troli: bukhatja az uniós támogatást a főváros

BKV figyelő.hu

2011.09.19
13:22

A fejlesztési miniszter támogató levelének hiányában, formai okok miatt az uniós fejlesztésekért felelős KIKSZ Zrt. elutasította a főváros április óta dédelgetett járműbeszerzési projektjét, pedig korábban úgy tűnt, a 120 milliárdos bevásárlás mindenkinek tetszik. A támogató levélre több mint egy hónapja hiába vár a főpolgármester, a remélt 100 százalékos uniós támogatásról lecsúszhat a főváros, -tudta meg az Index.

Vasárnap Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár (NFM) és Vitézy Dávid vezérigazgató (BKK) aláírták az 1-es és 3-as villamosprojekt támogatási szerződését. Az eseménynek különös bájt ad, hogy a beruházás addig nem indulhat el, azaz a vállalkozó szerződését addig nem írhatják alá, míg egy másik projekt, a 96 új villamos és 93 troli beszerzése el nem dől. Utóbbit ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke feltételül szabta az előbbi fejlesztés elindításához.

A járműbeszerzés ügye pont annál a minisztériumnál parkol, az NFM-nél, amelynek államtitkára aláírta az 1-es és 3-as villamos fejlesztését. Információink szerint Tarlós István levélben kérte Fellegi Tamás fejlesztési minisztert az ügy előmozdítására, mert ha tovább késlekednek, félő, hogy a főváros elesik a remélt 100 százalékos uniós támogatástól.

A kétszáz elektromos jármű vétele ott akadt el, hogy a KIKSZ Zrt. a főváros nagy meglepetésére augusztus elején - formai okokból - elmeszelte a tervet, mivel hiányzott az irat- és tervcsomaghoz a fejlesztési miniszter támogató levele. (A KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. az Európai Unió társfinanszírozásával megvalósuló beruházásokat koordináló és ellenőrző közreműködő szervezet, amely a magyarországi közlekedésfejlesztési projektek EU-konform előkészítéséért és megvalósításáért felelős.)

Korábban maga a KIKSZ-igazgató írta elő az 1-es és 3-as villamosok fejlesztéséhez a járműbeszerzési projekt benyújtását, és ugyanígy rendelkezett a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség elnöke. A helyzetet egy szakértő úgy írta le, hogy a kormány egyik keze lefogja a másikat, amivel útjára engedné a két óriásberuházást.

Kerestük a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtóosztályát, de két nap alatt sem válaszoltak.

A fővárosi közgyűlés áprilisban határozott arról, hogy uniós támogatással 96 villamost és 93 trolibuszt vásárol, mintegy 120 milliárd forintért. Az unió ugyanis a buszvásárlást nem támogatja, de az elektromos járművek vételét igen.

(Index)

komment komment Címkék: budapest index bkv busz hír fejlesztés villamos felújítás pálya troli fellegi 1-es villamos 3-es villamos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása