Az alábbi levélben felvetett probléma nem egyedi, én is rendszeresen találkozom vele, amikor az öreg Ikarusokon utazom. A jelenség ilyenkor ősszel a legészrevehetőbb, hiszen ilyenkor a buszok ablakait zárva tartjuk, és az utastérbe visszaáramló kipufogógáz nem tud hol távozni. Azt tanácsolom, hogy ha ilyen busszal utaztok, írjátok fel a rendszámát és tegyetek bejelentést a BKV-nál, és az NKH-nál.
Kedves BKV-figyelő!
Egy általam nem először tapasztalt problémára szeretném ezúton felhívni a figyelmet. A minap volt szerencsém Csepelen a 38-as buszon utazni. Az Auchan Sziget áruháznál szálltam fel egy Csepel felé tartó csuklós, "békebeli" Ikarusra.
Már a felszállás során feltűnt a mérhetetlenül erős kipufogógáz szag, amely betöltötte az utasteret. Naivan azt gondoltam, majd menet közben a menetszél tompítja az "élményt", az azonban kitartott egészen leszállásomig. Feltevésem szerint a kipufogógáz egy része a csuklónál lévő elpállott gumiharangnál a szintén nem túl rózsás állapotú kipufogót elhagyva bejut az utastérbe, s így a BKV busza egyfajta XXI. századi guruló gázkamraként üzemel a két végállomás között.
A probléma ezzel mindössze annyi, hogy ezért még (néhányan, a becsületesebbje) fizetünk is, ráadásul nem is oly' keveset, cserébe pedig az amúgy felülmúlhatatlan utazási élmények egyfajta grátiszaként a húgy-szar-és emberszag mellé még némi fejfájást, esetleg szénmonoxid-mérgezést is kaphatunk.
Korábban is volt már hasonló élményem, szintén Csepelen, akkor egy, a 138-as viszonylaton futó Ikarus ajándékozott meg "mennyei" kipufogógázával, mire a Camponához érkeztünk, kóválygott is a fejem rendesen.
A kérdésem költői, ez így "normális"? Szabadna ezeknek a buszoknak ilyen állapotban akár egy métert is közlekedniük?
Üdvözlettel: Coldey