BKV-Figyelő

Három hónapja vége a tesztüzemnek, mégis össze-vissza működik a vizuális indulásjelző a 3-as metrón

BKV figyelő.hu

2011.10.26
22:53

Hetekkel ezelőtt írtam a BKV-figyelő Facebook oldalán, hogy a 3-as metró kocsijaiba négy hónapja felszerelt vizuális indulásjelző berendezések balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek. Bár az egy hónapos tesztüzemnek már vége, a villogók a mai napig nem működnek megfelelően, így félrevezetik az utasokat, akik könnyen az ajtók között maradnak. A leggyakoribb hibajelenség, hogy az indulásjelző az egyik kocsiban működik, a másikban nem, de olyat is láttunk már, hogy az egyik állomáson villogtak a LED-ek, a másik állomáson már nem. Persze az sem ritka, hogy egyáltalán nem működik a vizuális tájékoztató. Talán amire ezeket az öreg metrókat leselejtezi a BKV, addigra sikerül beüzemelni az új rendszert?

Tisztelt BKV-figyelő!

Minden nap metróval járok, és azt tapasztalom, hogy a 3-as metró kocsijainak ajtaja fölé beszerelt piros jelzőfény nem működik minden járművön. Néhány hónapja, a tesztüzem előtt a BKV weboldalán is olvasható volt, hogy az esélyegyenlőség érdekében fényjelzés fogja figyelmeztetni az utasokat, az ajtózárási szándékra. Az utolsó bekezdésben pedig az is olvasható, hogy a tesztüzem végén, a tapasztalatok értékelése után véglegesítik a rendszer beállításait. Ez volt júliusban!

A mai napig nem sikerült az összes járművön működtetni a jelzőrendszert, és ezzel megtévesztik a siket és nagyothalló utasokat. Ugyanis, ha egy siket utas úgy tudja, hogy a jelzőfény figyelmeztet az ajtózárásra (okkal, hiszen van amelyik járművön működik), majd egy olyan járművön utazik amelyen nem működik (bár fel van szerelve), akkor könnyen rácsukódhat az ajtó, és mint tudjuk, a régi orosz metrókon ez komoly fájdalommal járhat. Persze arról nem is szólva, hogy sokszor a hangjelzés is az ajtózárás után történik, vagy akár jóval előtte.

Eléggé felháborító, főleg miután nemrég a BKV-figyelő-n is olvashattuk, hogy a táblákra működésképtelen lifteket jelölnek, meg aztán hogy szét van esve a burkolat a metróperonokon.

Ebből is látszik, hogy a BKV ahelyett hogy segítené, inkább jól megszívatja a hátrányos helyzetű utasokat, az utasellenes lépéseivel.

Én már meg sem próbálok írni a BKV-nak mert a visszaigazolásra is minimum három hónapot kéne várnom. Ezért írtam Önnek, és remélem így legalább ügy lesz belőle, és talán történik valami pozitív előrelépés, a gagyi, amatőr szarakodás helyett.

Szóval így gondolkodnak az esélyegyenlőségről a BKV-nál. Reméljük a jövőben kamu megoldások helyett, valódi segítséget kapnak a fogyatékkal élők, a problémamentes utazáshoz.

komment komment Címkék: budapest hiba közlekedés bkv metró utas panasz észrevétel balesetveszély műszaki hiba indulásjelző

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása