BKV-Figyelő

Rosszul lettek az utasok a BKV új csilli-villi Mercedes buszain

BKV figyelő.hu

2012.05.02
15:18

Az újhasznált Mercedes Citaro. Fotó: BKK

A tegnap ideiglenesen forgalomba álltak a BKV használtan vásárolt Mercedes Citaro autóbuszai. Bár a járművek honosítása még nem történt meg, a közlekedési vállalat mégis a forgalomba állításuk mellett döntött, ugyanis a két alvállalkozó, a Nógrád Volán és a VT-Transman kiesésével nem volt elegendő kiadható autóbusz.

A Mercedesek forgalomba állítását akár örömhírként is közölhetnénk, de a számtalan beérkezett utaspanasz miatt, sajnos erre nincs lehetőség. Többen fordultak kedden a BKV-figyelőhöz amiatt, mert a használt buszokon egyáltalán nincs nyitható ablak (képünkön), a járművek egy részén pedig a klímaberendezések  nem működtek, vagy csak meleg levegőt fújtak. Többen írták, hogy míg a szabad levegőn 25-30 fok volt és verőfényes napsütés, addig a Mercedes busz belsejében a hőmérséklet a 40 fokot is meghaladhatta. Úgy tudjuk, hogy a buszokon többen rosszul lettek, és le is kellett szállniuk, mert elviselhetetlen volt a hőség. Ugyan erre panaszkodik STB az alább olvasható levelében:

Kedves BKV-figyelő!

Ma (Máj. 1. kb 15:30-kor) az 5-ös busz vonalán egy világoskék új Mercedes Citaro-val utaztam hazafelé. Amikor felszálltam rá az ajtóban álló fiatalember legyező kézmozdulatokat csinált. Először azt hittem, hogy nekem szól, hogy siessek egy kicsit, de ahogy felléptem egyből tudtam, hogy mi a helyzet. Mintha egy szaunába léptem volna be és most egy kicsit se túlzok! Nagyon durva volt, szerintem volt vagy 45-50 fok.

Amikor elindultunk megfogtam a kapaszkodót ami szinte megsütötte a kezemet. Ezek után körbe néztem és megállapítottam, hogy egyetlen egy darab nyitható ablak sincs a buszon, se oldal- se tető ablak. Utazás közben lehetett hallani egy halk morajlást felülről, a légkondi volt... semmit se ért, mintha nem is ment volna. Amikor végre leszálltam 6 megálló után a kinti hőmérsékletet kb. egy kellemes 23-25 foknak éreztem a bentihez képest.

Hazaérve megnéztem az árnyékban lévő hőmérőnket ami 32 fokot mutatott! Remélem senki nem lett rosszul a buszon utazó főként idősebb emberek közül!

Nagyon remélem, hogy vagy megjavítják a klímát vagy csinálnak ablakokat a buszra, mert ez így elviselhetetlen, főleg, ha valaki sokat utazik ezzel a busszal. Én biztos nem fogok rá felszállni a közeljövőben, inkább megvárom a következőt!

Üdv.: STB

komment komment Címkék: budapest hiba bkv mercedes busz klíma utas panasz észrevétel műszaki hiba bkk

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása