BKV-Figyelő

Mire jó a jegy, ha nem engedik érvényesíteni?

Király Dávid

2013.05.16
12:53

A kedden történtek kivizsgálását kérte a BKK-nál László, aki - állítása szerint - azért nem tudta érvényesíteni a jegyét, mert amint felszállt a villamosra, elé toppant egy ellenőr és megakadályozta, hogy a lyukasztóhoz férjen. 

Az eset 2013. május 14-én történt, 8 óra 20 perckor. Az Örs vezér terén szálltam fel a 62A villamosra. Előttem egy kb. 45-50 éves nő furakodott. Én az utolsó ajtóhoz értem, ekkor már a hölgy vette elő a karszalagját. Én az érvényes, nem rongált jegyemet szerettem volna szabályosan kezelni. A hölgy ezt nem tette lehetővé, mert kezét a kezelő nyílásra helyezte, és testével elzárta az utat.

Személyes szabadságomban korlátozva és egy pillanatra megfélemlítve, kiszolgáltatottnak éreztem magam. Nem szerettem volna bliccelni. Nem hiszem, hogy ez a magatartás jellemző a BKK-ellenőrökre, ilyen történeteket csakis az újságokban olvastam, a médiában hallottam.

Visszatérve az estemre: mélyen megdöbbentett és felháborított. Nem hiszem, hogy a jegyellenőrök így szereznék a napi fogásaikat. Amikor kezelni próbáltam, a hölgy ellenőr ordított, hogy ne érjek hozzá, pedig ezt meg sem próbáltam. A kiabálásra a segítségére sietett egy közterület-felügyelő. A személyes okmányaimat kérte, én átadtam. (18 évig a belügyminisztériumnál dolgoztam, így tisztában vagyok az igazoltatással, személyes okmányok átadásával.)

Kérésére tehát átadtam okmányaimat, ő pedig egy másik, nem velem kiabáló jegyellenőrnek adta tovább. Adataimat felvették, tájékoztattak a kétnapos bérletbemutatásról, majd átadták a pótdíjcsekket. Az intézkedő jegyellenőr száma 5115. Elköszöntek és leszálltak az Egressy téren.

Az esetemet megpanaszoltam a központi irodánál. Méltányosságot kértem a velem történt sérelmekre hivatkozva. Várom a válaszlevelüket; 30 nap áll rendelkezésükre kivizsgálni a történteket és a válaszukat írásban megküldeni részemre.

A bejegyzéshez a BKV-figyelő Facebook oldalán tudtok hozzászólni: http://www.facebook.com/bkvfigyelo

komment komment Címkék: ellenőr jegy közterület-felügyelő 62A villamos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása