A bliccelők többsége nyilvánvalóan nem is akar bérletet vagy jegyet venni, de mint az már oly sokszor kiderült, akadnak olyanok is, akik vennének jegyet, de nem tudnak. Ezúttal Zsuzsanna járt így Budán, aki történetét a BKV-figyelő Facebook-oldalán keresztül osztotta meg velünk.
Nem kell csodálkozni, ha lógáson kapják az utasokat. Ma (2013. június 2., vasárnap), tudván, hogy délután busszal kell utaznom a XXII. kerületből, elmentem a Lidlbe, ahol van egy trafik-részleg. Korábban mindig ki volt írva, hogy jegy kapható. A hölgy közölte, hogy régen elfogyott és valami miatt nem küldenek újat.
Ezután a szintén a kerületben lévő egyik lottozó/újságoshoz vitt az utam, ahol foglalkoznak a jegyárusítással, többször vásároltam ott régebben, ugyanezt a választ kaptam. A Campona megállóban megkérdeztem a 33-as busz sofőrjét, vehetek-e nála jegyet. Nem - volt a válasz.
Leszálltam Budafok városközpontban, ahol van egy jegykiadó automata. Mondani sem kell, rossz. (Legalább a bedobott pénzt visszaadta.) Minden más - újságos, BKV-pénztár - zárva. Ezek után ismét felszálltam a következő 33-as buszra, megint megkérdeztem a sofőrt, lehet-e nála jegyet venni, természetesen ő is nemet mondott.
Potyautas voltam a Karinthy Frigyes útig... Majd visszafelé figyelmeztettek, hogy a Móricz Zsigmond körtéren, a gomba mögött, egy pavilonban nyitva van a jegypénztár. Tényleg. Nyíl vagy kiírás ugyan nem mutat arra, s az építkezés miatt akinek nincs helyismerete, esélye sincs, hogy megtalálja. Nekem sikerült, ott tudtam venni jegyet.
Jól van ez így? Turistaszezon van, és egyáltalán...
A poszthoz a BKV-figyelő Facebook oldalán tudtok hozzászólni:http://www.facebook.com/bkvfigyelo