BKV-Figyelő

"Nyugodtan írd meg neki a csekket" - Rendőrségi feljelentés lett a pótdjazásból

Király Dávid

2013.08.13
12:16

Hosszú procedúrára számíthat olvasónk, akit nemrég az 55-ös buszon büntettek meg, vélhetően ok nélkül. Zoltán és felesége arra számít, bírósági ügy lesz a pótdíjazásból. A BKK-nak is elküldött panaszlevelet szerkesztve, rövidítve közöljük.

Alulírott ... panasszal fordulok a BKK-hoz. Kérem az eset kivizsgálását és a jogtalanul kiállított 16 000 forintos büntetést megszüntetését. 2013. július 10-től minden hétköznap reggel a Gyál, Körösi és Tulipán utca kereszteződésénél lévő BKK-buszmegállóból indulok dolgozni Budapestre, a IX. kerületbe. Mindig a Gyál felső megállóban szállok fel a buszra, mert az van a legközelebb a lakásomhoz.

55-ös_busz_(FLR-731).jpgIllusztráció: Wikipedia

Az 55-ös busz reggel 6 óra 22 perc körül szokott a megállóban lenni. 2013. július 23-án (kedden) reggel szokás szerint 6 óra 20 perckor már ott voltam a buszmegállóban és várakoztam az 55-ös buszra. A busz pontosan érkezett, úgy ahogy a menetrendben ki van írva. A középső ajtón szálltam fel és leültem az egyik ülésre. Szinte azonnal, amikor a busz elindult, odalépett hozzám egy szemüveges férfi, akinek a bal karján volt egy piros színű szalag, talán "BKK Ellenőr" felirattal.

A férfi nem is köszönt, hanem rögtön azt mondta: "ellenőr vagyok és kérem a jegyeket, bérleteket". Ekkor én természetesen megmutattam neki azt a fajta bérletemet, amivel mindig is utaztam ezen a vonalon. Nekem egyébként 2013. július 15-től augusztus 14-ig érvényes havi Budapest-bérletem van, amelynek a sorszáma: ... Ezen fel van tüntetve a személyazonosító igazolványom száma is. A bérlet 10 500 forintba került.

Az ellenőr azt mondta, hogy "ez a bérlet nem jó". Kérdeztem tőle, hogy miért nem jó a bérletem. Ő erre semmi konkrétumot nem mondott, csak azt hajtogatta, hogy a bérletem nem jó. Ekkor odajött egy másik ellenőr is, aki azt mondta neki, hogy "nyugodtan írd meg neki a csekket, mert a bérlete nem érvényes". Majd ez az ellenőr elment. Az ellenőr, aki velem szemben intézkedett, ezután kitöltött nekem egy sárga csekket 16 000 forintról.

Már rég Budapesten voltunk. Ezután annyit mondott még, hogy nincsen helyi bérletem az utazáshoz, ezért kapok büntetést. Ezt követően elkezdett kitölteni valami iratokat. Kértem tőle, hogy mutassa meg ezeket nekem is, de nem mutatta meg, sőt, azt mondta, hogy példányt sem kaphatok belőle. Bérlettel együtt odaadtam neki a személyi igazolványomat is, amit ő kért el tőlem.

Azt mondta: írjam alá a jegyzőkönyvet. Én mondtam neki, hogy addig nem írom alá, míg nem mutatta meg. Erre azt felelte, hogy addig nem adja vissza az igazolványomat, amíg nem írom alá a jegyzőkönyvet. Ekkor én már elég mérges voltam és kellemetlenül is éreztem magam abban helyzetben, ezért sajnos aláírtam a jegyzőkönyvet, amit odaadott nekem. De nem is tudtam volna elolvasni, mert össze volt hajtva, mert valami kis tárgyon töltötte ki a csekket.

Ezután előbb odaadta nekem az általa kitöltött csekket, majd ezután a személyi igazolványomat is. Még annyit mondott, hogy a csekket a postán lehet befizetni, majd mindenféle további tájékoztatás nélkül otthagyott.

Én úgy tudtam, hogy Gyál felső megállóig érvényes a bérlet. Felhívtam telefonon a férjemet, aki megkérdezte a BKK ügyfélszolgálatát; ott azt mondták, hogy érvényes a bérletem Gyál felső megállóig. A neten és a megállóban ugyanezt írják.

A férjem felhívta a BKK ellenőrök főnökét, K. Istvánt, aki azt mondta, hogy megkérdi, ki volt ott az ellenőr és mi történt. Vissza is hívta a férjemet, közölte, hogy az ellenőr azt mondta neki: a Széchenyi István utcai és a Somogyi Béla utcai megálló között találkozott a feleségemmel. Ezt nem értettük, mert nem ott szálltam fel a buszra!

A férjem kicirkuszolta, hogy megtekinthessük azt, amit az ellenőr leadott a BKK-nak. Sajnos ki kellet cirkuszolni, hogy meg tudjuk nézni az iratokat. Azt mondták, hogy írjon kérelmet és majd válaszolnak neki. A férjem azt mondta, hogy ha már írni kell valahová, az nem a BKK lesz ebben az ügyben, hanem az adatvédelmi biztos és az ombudsman. Erre voltak csak hajlandók megadni azt a pótdíjazási osztály telefonszámát. Ott nagyon kedves volt az ott dolgozó hölgy.

Mindezek után a férjemmel 2013. július 24-én bementünk a BKK Akácfa utca 15. számú részlegébe, ahol az illetékesek kitöltettek velem egy "Kérelem adategyeztetésre" megnevezésű jegyzőkönyvet, amelyet követően kiadták az intézkedéskor készült csekk felső részéről készült fénymásolatot. Ezen az szerepel, hogy Gyál, Széchenyi utca és Somogyi Béla utca megállók között történt a bírságolás, 6 óra 25 perckor volt.

Pedig ez a busz, amivel én utaztam, még csak nem is lehetett akkor ott, mert kb. 10 perccel korábban kellett volna történnie az eseménynek, a menetrend szerint is. Az ellenőr száma, aki megbüntetett: xxxx, a busz rendszáma FLP-701 volt (a rendszám valószínűleg inkább FLR-701 lehetett - K. D.). A velem történő intézkedés már Budapest, XVIII. kerületben, Pestszentimre közigazgatási területén volt.

A panasz azért teszem meg, mert nem vagyok hajlandó elismerni a rám kiszabott büntetést, mivel az ellenőr által a helyszínen készített jegyzőkönyvre hibásan került rögzítésre a helyszín, amit én csak utólag tudtam meg, mivel a helyszínen nem volt hajlandó megmutatni az ellenőr a papírt. És nem is kaptam példányt, amin rajta szerepelt volna, hogy hol történt az intézkedés, a csekkre pedig nem írta rá.

Jogásszal is egyeztetve bejelentést tettünk a rendőrségen. Kértük a rendőrséget, hogy végső esetben kérje ki a mobiltelefonom cellainformációt, hogy az adott időszakban hol tartózkodtam. Ebből kiderül majd, hogy nem jártam arra, így nem is utazhattam a buszon azon a helyszínen, amit az ellenőr a papírra írt. Ezt a levelet is jogász tanácsára írom meg.

Korábban a férjem telefonon is panaszt tett. Felháborítónak tartom, hogy órákat kell körmölnöm (írnom a levelet) azért, mert valaki (az ellenőr) hanyagságból vagy szándékosan más helyszínt írt fel a papírra. Amit nem értek, hogy a másik ellenőr kolléga is fedezte a xxxx számú ellenőrt, hogy súlyos szabálytalanságot kövessen el.

Úgy néz ki lesz egy tanú is: egy fiatal hölgy, akit a másik ellenőr büntetett meg, amikor felszálltam. Kérem, nézzenek utána, hogy az előttem megbüntetett hölgy esetében mit írtak a papírra. Az időpont 6 óra 23 perc körül lehetett, mert amikor felszálltam a buszra, a hölgy már a buszon volt. Ő csak 2000 forint büntetést kapott, amit már be is fizetett - ezt ő mondta.

Véleményem szerint nincs ilyen személynek helye egy közszolgáltatást végző vállaltnál, mert csak szégyent hoz a cég nevére. Egy biztos: addig fogunk harcolni az igazunkért, amíg kiderülni az igazság. 

Ha tetszett a bejegyzés, szavazz itt a BKV-Figyelőre a Goldenblog civil kategóriájában!

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása