BKV-Figyelő

Szépek az új gyáli buszok, csak késnek

Király Dávid

2014.06.04
12:22

Rossz időpontokban induló járatokról, a menetrendet nem tartó volánbuszos buszvezetőkről írt panaszlevelet a BKK-nak Tamás. Meg nekünk. 

Azért írok Önöknek, mert amióta a Volánbusz átvette a járatokat, azóta nagyon sok a probléma az utazás során. A buszok jól néznek ki, és kényelmes az utazás, és nem utolsó sorban a megálló kijelző (a FUTÁR - a szerk.) is működik (persze ahol bekapcsolják). A probléma ott adódik, hogy sokat késnek, nagyon sokat.

84E_bkk.jpg

Fotó: BKK

Erre a legjobb példa mai napon (2014. június 2.) történt. A 84E busznak 7:34-kor kellett volna elindulnia (a menetrend szerint a Gyál, Ady Endre utca megállóból - a szerk.), erre 7:46-kor indultunk el a Határ út felé, aminek következtében elkéstem a munkahelyemről. Ha rendesen elindultunk volna, akkor bőven beértem volna.

Természetesen nemcsak reggel, hanem mindig, így délután a Pestszentimre központjában is sokat kellett várnom a 84E buszra. A késés akkor a legnagyobb, amikor volánbuszos vezető vezeti a buszt, nem úgy, mint az ex-BKV-soknál, ugyanis az utóbbiaknál nincsen ekkora késések.

A másik, hogy önök ígéretet tettek arra (a Facebookon, illetve ezen az oldalon), hogy az összes BKV-s buszvezető megmarad, és ugyanúgy fogják vezetni a buszt. Azonban jó, ha a negyedüket látom, míg a többiek Volánbusz vezetői.

Kérdem én, hogy miért nem tartották be amit ígértek? Ha még tanfolyamon vannak, akkor semmi probléma, de a legjobb az lenne, ha elpaterolnák a Volánbusz-vezetőket, és a helyükre betennék a régi BKV-s buszvezetőket, mert ez így nem állapot, hogy mindegyik busz késik, és ezzel csak romlik a BKK hírneve, ami ugye nem jó. Kérem tegyenek valamit ez ügyben, de sürgősen!

Frissítés

A fenti esetre reagálva a BKK az alábbi tájékoztatást juttatta el a BKV-Figyelőhöz:

A nem kötöttpályás, azaz elsősorban az autóbusz és trolibusz vonalak esetében a menetrendi közlekedést mindenkor befolyásolhatja a közúti forgalom, különösen a hosszú útvonalon közlekedő járatokat, mint például a gyáli 84E jelzésű autóbusz. A FUTÁR rendszerből nyert adatok alapján a szolgáltatóváltás előtti és utáni időszakban a 84E, 89E, a 94E és a 294E expressz járatok napi megközelítőleg 250 menetéből összesen 11, illetve 13 esetben volt jellemző a reggeli és délelőtti időszakban megnövekedett menetidő.

Az adatok alapján könnyen belátható, hogy a menetrendi eltérés nem elsősorban a járművezetőtől függ, bár kétségtelen tény, hogy az új járművekkel mind a térséget kevésbé ismerő, mind a tapasztaltabb járművezetők óvatosabban közlekednek. Meg kell jegyezni, hogy a gyáli járatok útvonalán csatornázási munkák is folynak, ami szintén hátrányosan érinti a menetrend szerinti közlekedést.

A konkrét panaszra reagálva tájékoztatjuk, hogy a Futár rendszerből nyert adatok alapján 2014. június 2-án a Gyál, Ady Endre úti megállóból a 84E autóbusz 7:34 helyett valóban késve indult el, azonban a cikkben leírtakkal szemben nem 7:46-kor, hanem 7:40-kor. Az autóbusz a Határ út M végállomásra 8 perc késéssel érkezett. Ennyi tartalékidővel minden utazásnál célszerű számolni, mind a közösségi közlekedés, mind az egyéni közlekedési mód választása esetén.

Bízunk benne, hogy utasaink hosszú távon megelégedésére szolgál az eddigieknél jóval kényelmesebb és magasabb színvonalú, komfortosabb közlekedés az új buszokkal!

komment komment Címkék: késés menetrend Volánbusz Gyál 84E busz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása