BKV-Figyelő

Három gondolat a közösségi közlekedésről

Király Dávid

2014.08.06
13:27

Bármire átszállhatunk, ha muszáj? Lehet akadálymentesebb a város? Viselkedhetnének másképp az ellenőrök? Ezekre a kérdésekre keresi a választ olvasónk, Zoli.

Régóta követem a BKV-Figyelő blogot. Azért írok most, mert felmerült bennem néhány gondolat/kérdés. Az első, hogy jelenleg is zajlik a Fehérvári úton az 1-es villamos előkészítése és emiatt át kell szállni a Hengermalom útnál a megosztva közlekedő viszonylatok között. Az ilyenkor szokásos módon kezelni kell a jegy másik végét is és lehet tovább utazni. Azt nem tudom eldönteni, hogy átszállásnál csak ugyanazt a járatot használhatom?

103bkk.jpgFotó: BKK

Életszerű példa: jövök Albertfalva felől és megyek a Deák tér irányába; ilyenkor a déli szakaszon bármelyik járat elvisz az átszálló pontig és onnan a 47-es villamossal megyek tovább... Vagy ugyanez visszafelé, ha megyek Albertfalva felé, akkor a szabály szerint csak azzal a járattal folytathatom az utamat, amelyikkel érkeztem. Tudom, ez kicsit szőrszálhasogatásnak hangzik, ugyanakkor bármi megtörténhet, elég egy valaki, aki úgy ítéli meg, hogy ez átszállásnak minősül és nem továbbutazásnak...

A második gondolat egy ötlet/javaslat. Megkaptuk a 4-es metrót, szép lett, modern lett, gyakran látom, hogy mozgásukban korlátozott emberek, babakocsis kismamák használják a liftet. Ezzel sok ember számára javult a közlekedési lehetőség a városban. Ugyanakkor a 2-es metrón csak az utolsó felújítási szakaszon épültek meg a liftek, így ott az akadálytalan eljutás csak a Puskás Ferenc stadion állomásig biztosított.

Azt nem tudom, hogy a többi állomáson a tervekkel ellentétben miért nem épült meg a lift amikor felújították a vonalat. (Pénzügyi okokból - a szerk.) Viszont ha épülne most utólag felvonó a Keleti pályaudvaron a 2-es metró peronjához, akkor jelentősebb akadálymentes hálózat alakulna ki. Ráadásul itt van is lift amely csak a felszínről az aluljáró szintre visz, de ki van matricázva mellette, hogy M2, M4. Ez elég megtévesztő.

Nyilván a legjobb megoldás az lenne, ha a többi állomáson is megépülne, de a jelenlegi állapot csak bosszantó annak, aki az Örs vezér teréről szeretne eljutni Kelenföldre akadálymentesen.

A harmadik téma pedig az ellenőrök, pontosabban a metróellenőrök. Általában ha megyek le a metróba, akkor felmutatom a bérletem és köszönök. A legtöbbjük udvariasan visszaköszön vagy bólint, hogy rendben vagyunk. Viszont elvétve találkozom olyannal, aki csak néz, rápillant a bérletemre, majd visszamered a semmibe.

Nem szeretnék senki dolgába beleszólni, tudom, hogy nem álommunka és fárasztó a huzatos aluljáróban állni egész nap, de egy biccentés/apró bólintásból tudom, hogy rendben van. Nyilván ezt is meg tudom érteni, mert bár nem tudom mennyi idő egy műszak, egész nap köszöngetni/bólintgatni elég monoton lehet.

Ugyanakkor itt szeretném megköszönni mindenkinek a munkáját, akik láthatóan és láthatatlanul a városi közlekedést mint gépezetet működtetik napról napra.

komment komment Címkék: ellenőr átszállás akadálymentes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása