BKV-Figyelő

Közlekedés és sportolás a Margitszigeten

Király Dávid

2014.08.18
11:11

Kettős a tanulsága annak a panaszlevélnek, amelyet olvasónk a BKK-nak írt. Egyrészt természetesen helytelen bárkit is leszorítani az útról, esetleg veszélyhelyzetet okozni. Ugyanakkor az is tény, hogy a Margitszigeten kijelölt futókör van a futók számára, így aki biztonságosan akar sportolni, az lehetőleg ne az úttestet válassza. Az alábbi levelet ennek fényében érdemes olvasni.

Egy sajnálatos eset miatt fordulok önökhöz, egyúttal panaszt teszek kollégájukkal szemben, méltánytalan és megalázó magatartásával kapcsolatban. Hangsúlyozni kívánom, hogy az eset egyedi, így az elbírálását is kérem akként kezelni, és nem általánosítani minden kollégájukra vonatkozóan. Az eset időpontja: 2014. augusztus 16. szombat, 10:53, a busz rendszáma: BPI-807, járatszám: 26-os, helyszín a Margitsziget.

26_bkk.jpgFotó: BKK/Facebook

2014. augusztus 16-án - mint általában minden hétvégén - szokásos margitszigeti futóedzésemre indultam. Több éve teszem ezt így, de ezt az esetet megelőzően ilyen nem fordult velem elő. Edzéseimet a központi úton a menetiránnyal szemben az út padkához lehető legközelebb az úttesten végeztem.

Kollégájuk először kb. 10:20 körül szorított le a padkára, melyet elsőre kisebb figyelmetlenségének tulajdonítottam és még a karommal is jeleztem neki, hogy mekkora távolságot lenne illő hagynia a futóknak, azaz szíveskedjen kikerülni úgy, hogy az ne legyen számomra fenyegető, balesetveszélyes.

Majd futottam tovább és rákövetkező alkalommal, másodízben is közeledett felém kollégájuk (ez az eset a fent leírt időpontban történt) és döbbenten tapasztaltam, hogy nem hogy legalább kismértékű kikerülő manővert végezne, hanem szándékosan lehúzódva az útpadka irányába olyan helyzetbe kényszerít, hogy amennyiben a továbbiakban is folytatni kívánom futómozgásomat, azt csak a padkán, vagy a közvetlen közelébe ültetett sövénysávban tudjam végezni Ezzel a mozdulatával teljes mértékben megrémített, testi épségemet is veszélyeztette!

Mivel nem szerettem volna egyensúlyomat elveszíteni, bokámat kificamítani, vagy egyéb súlyosabb balesetet szenvedni, megálltam, kiléptem a busz elé és mindkét kezem széttárva próbáltam felhívni a sofőr figyelmét arra, hogy ez a dolog így nem lesz megfelelő megoldás. A busz kicsit lassított, majd amikor észleltem, hogy kollégájuk nem fog megállni, hátraléptem az útpadkára és még utolsó lehetőségemben a busz elejére csaptam. Természetesen kollégájuk ekkor sem állt meg.

Felocsúdtam és mire felfogtam, mi is történt, történhetett volna, megfordultam és a busz után futottam, hogy ezt a dolgot a következő megállóban megbeszéljem kollégájukkal. Sajnos nem jártam sikerrel, mert nem értem utol a buszt, kollégájuk sem várt meg a megállóban. Úgy gondoltam, hogy az edzés végeztével megvárom kollégájukat az Árpád hídi megállónál és kérdőre vonom, hogy ugyan miért csinálta ezt.

Ha tőle eltérően minden más sofőrkolléga megfelelő módon, rendesen kikerüli a bicikliseket, golfkocsizókat, bringóhintósokat, kerekesszékeseket és még a futókat is, akkor ő miért nem alkalmazza ugyanezt, a Margitszigeten elvárható viselkedési módot?

Mivel kollégájuk úgy tett, mintha nem is értené, hogy miről is beszélek, nem maradt más lehetőségem, mint az, hogy panasszal éljek önök felé és kérjem, hogy szíveskedjenek kollégájukkal szemben megtenni a megfelelő lépéseket annak érdekében, hogy ne fordulhasson elő ilyen csúfság Magyarország egyik leglátogatottabb turista és pihenő övezetében. 

komment komment Címkék: buszvezető futó Margitsziget 26-os busz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása