BKV-Figyelő

"Tanuljak meg közlekedni, mégis mit képzeltem" - Biciklivel a Kosztolányin

Király Dávid

2014.10.22
12:45

2014 slágertémája a kerékpárosok és a buszvezetők konfliktusa. Az még nem tekinthető reprezentatívnak, hogy egyre több ilyen levél érkezik a BKV-Figyelő postaládájába, de ha figyelembe vesszük, hogy évről évre emelkedik a biciklisek száma Budapesten, valószínűsíthető, hogy a konfliktusok is szaporodnak. Az alábbiakban Péter BKK-nak írt panaszlevelét közöljük. Az eset október 10-én történt.

Reggel telefonon tettem panaszt egy buszvezetőjük ellen, miután kerékpárommal leszorított az útról. Ez ügyben szeretném írásban is eljuttatni önökhöz az eset leírását, és várom írásbeli válaszukat. Helyszín: Budapest, XI. kerület, Kosztolányi Dezső tér. Időpont: Körülbelül reggel 9:10. Alaphelyzet: Álltam a piros lámpánál a Bartók Béla úton a Kosztolányi Dezső téri lámpánál a Móricz Zsigmond körtér felé menő oldalon, jobb szélre húzódva.

107E_busz_Budapesten_wiki_vampeare.jpgFotó: Wikipedia/Vampeare

A lámpánál én voltam egyedül jármű, a mögöttem kb. 50 méterre lévő piros lámpánál állt két busz. A külső sávban egy 107-es (mint utóbb megnéztem, a XXX-000 rendszámú - a BKK-nak írt panaszlevélben szerepel a rendszám), a belsőben egy 240E-s. A lámpa zöldre váltott, elindultam, majd a kereszteződés közepén (a Bocskai út elválasztó zöld sávjának vonalában) elkezdett előzni a 107-es járatszámú busz.

Már itt necces volt az oldaltáv, nem volt több mint 30 centi, kiáltottam is, de aztán mire a Bocskai út kifelé menő sávjainak vonalába értem, akkor még jobban rám húzta a kormányt (eddigre a busz csuklója mellett voltam), és leszorított az útról. Szerencse, hogy ott a sarkon (a zebrák miatt) alacsonyabb a padka, különben úgy járhattam volna, mint a videózó srác, akit nem is olyan régen a 7-es busz ütött el, így menekülésképpen bevágódtam a parkolást gátló póznák közé.

A busz nem állt meg, így természetesen rögtön utánamentem. Nem volt nehéz, mert cirka 80 méterre van a megállója, majd utána a Fadrusz utcai kereszteződésnél pirosat is kapott. Megkérdeztem, hogy mégis mi a francot képzel. Először nem akarta kinyitni az ablakot, majd megtette, és közölte velem, hogy "az ott buszsáv, tanuljak meg közlekedni, mégis mit képzeltem".

Ezzel csak annyi a gond, hogy a buszsáv a Kosztolányi Dezső tér túloldalán kezdődik, az ő előzése még jó 100 méterrel azelőtt kezdődött meg, majd még a "baleset" is 50 méterrel azelőtt történt, így tehát ez teljesen valótlan állítás. És amennyiben még ha tényleg buszsáv lett volna és én tényleg szabályt sértek, úgy az ő részéről a megtorlás ugyanúgy a szándékos közúti veszélyeztetést valósítja meg.

Telefonos kérdésükre elmondtam, hogy a lehúzódása azért is érthetetlen, mert az előzés kezdetén még volt vagy 150 méter a megállójáig, tehát nem kellett volna még a járdához tartania, hogy oda besoroljon. (Pláne nem rajtam keresztül...)

komment komment Címkék: kerékpáros leszorít 107-es busz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása