BKV-Figyelő

Parasztnak hi-tech

BKV figyelő.hu

2008.04.30
08:21

A graffitis banda ismét megmutatta magát. Reménykedtünk benne, hogy a villamos kisiklatás után egy kicsit meghúzzák magukat a férgek, de ezeknek semmi sem szent. Természetesen a hülyék megint a neten dicsekednek a képekkel. (halkan jegyzem meg, hogy a képek valószínűleg ugyan azzal a géppel készültek, mint annak idején a 14-es villamos szétverését bemutató kép)




+1 saját készítésű kép

komment komment Címkék: budapest tag bkv graffiti villamos 4 es firka 6 os

Korrupt, de barátságos ellenőr

BKV figyelő.hu

2008.04.29
12:12

Sziasztok!

Igaz, hogy nem vagyok rendszeres olvasója a blognak, de azért időről-időre benézek, hogy szaftos spotokat olvasgassak. Ahogy elnézem, itt mindenki testületileg utálja az ellenőröket, éppen ezért most egy felemás történettel szeretnék kedveskedni.

Felemás, mert annak ellenére, hogy blicceltem, elkaptak és fizettem, ha nem is boldogan, de derűsen hagytam el a helyszínt. Történt ugyanis, hogy 2008 januárjában hazafelé igyekeztem a 40-es busszal Budaörsre. Se jegyem, se bérletem nem volt, mivel robogóval vagy biciklivel szoktam közlekedni. 3 műszakban dolgozom és épp egy éjszakás blokk után voltam, tehát a buszra nagyjából 7:20 körül szálltam fel a Sasadi útnál. A közig. határig semmi probléma nem volt. Állva ugyan, de a legnagyobb nyugalomban bóbiskoltam leghátul, mígnem arra keltem, hogy valaki a vállamat kocogtatja. Amikor magamhoz tértem egy igen termetes ellenőrrel néztem farkasszemet. Hadd írjam le pontosan a köztünk lezajlott beszélgetést, jómagamat "U" mint utas, a másik felet pedig "E" mint ellenőr betűvel jelezve:

E: Jóreggelt kívánok, menetjegyet, bérletet kérném ellenőrzésre. (kamu kotorászás, de mivel félálomban voltam, láthatta, hogy olyan rohadtul nem érdekel a dolog, még ahhoz is álmos voltam, hogy remegni kezdjek mint a nyárfalevél) U: Hát az sajnos nincs. Mennyi a helyszíni bírság? E: 6000 forint. U: (fintorogva) Jaj baszki, akkor inkább otthon hagytam. E: Egy személyi igazolványt kérnék. (odaadom az igazolványt + lakcímkártyát, arcomon még mindig az álmosság és a "szarokbelebeszoptam" kifejezés, E elkezdi kitölteni a kis űrlapját, aztán megáll a kezében a toll és rám pillant) E: Biztos van érvényes bérleted? Ugye tudod, hogy már nem lehet utólag vásároltat bemutatni? Csak az előre megváltottat fogadják el. (itt egy picit elkezdtem idegeskedni, mert hirtelen nem tudtam, hogy a bánatba fogok korábban megváltott bérletet szerezni, de még mindig nem remegtem, mert lassan ébredő típus vagyok) U: Ja ja...van érvényes otthon... (E tovább írja a fecnit, majd hirtelen ismét abbahagyja a firkálást, lopva körbepislant, majd megkérdezi:) E: Figyelj csak! Tudsz venni egy vonaljegyet? U: (felcsillanó szemmel) Naná! E: Ezerötszáz forint lenne. U: (turkálok ezerrel, most már nem kamuból, elő is kaparok egy ezrest meg 2 db kétszázast) Ennyi van csak...  E: (fecni összetép, odaad nekem) Köszi szépen, jó utat! U: Neked is, király vagy!

Lehet szindi az ellenőrt, hogy korrupt köcsög, lehet szidni engem is, hogy blicceltem, de szerintem senkinek sincs igaza...vagy mindenkinek igaza van. Szanaszét szopathatott volna, hiszen az elején kifejezetten tahó módon reagáltam arra, hogy fel mert ébreszteni. Ezúton üzenem, a többi ellenőrnek, hogy egy kis empátiával csodákat lehet művelni. Nem arra akarom buzdítani őket, hogy zsebre dolgozzanak, bár ha ilyen formában teszik, akkor egy percig sem habozok kicsengetni az 1500 forintos "alternatív helyszíni bírságot".

Boylepke

komment komment Címkék: budapest bkv busz ellenőr utas észrevétel 40 es

Kinyírják az utolsó szakembert a BKV-nál?

BKV figyelő.hu

2008.04.29
08:21

Tárgy: Azonnali intézkedést követelünk!

A múlt pénteken lezajlott sztrájkot értékelve a sztrájkbizottság felszólítja a BKV menedzsmentjét, hogy azonnal hatállyal intézkedjen a Közlekedési Vezérigazgató-helyettes leváltása ügyében!

A sztrájkot megelőző napon kötött megállapodás értelmében csak azon a vonalakon lehetett volna szolgáltatást indítani, ahol az egyébként közlekedő járművek minimum 50%-ki tud menni. A megállapodás az élet-, vagyon- és közlekedésbiztonság érdekében történt, egyébként a BKV ZRT vezetése a tárgyalások során mindvégig ragaszkodott az elégséges szolgáltatásnál az 50%-os mértékhez.

Az érintett Vezérigazgató-helyettes ezt megszegve szabadságot adott olyan kollégáknak, akik sztrájktörőkként viselkedve kivittek forgalomba villamosokat, ezzel veszélyeztetve a maguk és a járművek épségét! Ennek kirívó példája volt az egyik Combino esete, amikor a 820 millió forintot érő járművet egy olyan kolléga vezette, aki azelőtt soha nem vitte egyedül ezt villamost a Nagykörúton. A kiállás után az illető 500 méter megtétele után le is robbant a járművel.

Ez tűrhetetlen és felháborító! Milliárdos értékeket nem lehet ilyen felelőtlen módon kezelni! A szakszervezetek minden megkötött megállapodást betartanak, és ezt joggal várják el a cég vezetésétől is!

A Vezérigazgató-helyettes úr megszegte a megállapodást! Tőle ez nem szokatlan, hiszen a 2007. december 14-i megállapodást sem tartotta be és nem egyeztetett a szakszervezetekkel a Paraméterkönyvről!

Felszólítjuk a BKV vezetését, hogy azonnal hatállyal intézkedjen az ügyben!

komment komment Címkék: budapest index cikk bkv sztrájk kötött pálya

Füvesített pálya

BKV figyelő.hu

2008.04.28
13:26

A galambos cikknél Al nevű kommentelő bedobott egy képet, melynek egy kicsit nagyobb teret szeretnék adni. Hónapokkal ezelőtt mi is beszéltünk már a füvesített sínpályáról, melynek ötletét akkor támogattam, és azt mondtam, hogy nem kell mindent negatívan fogadni, biztos vigyázni fognak majd rá az utasok. Hát, meggondoltam magam.


komment komment Címkék: budapest bkv cigi villamos utas csikk

Ne csak az utakra költsön a főváros

BKV figyelő.hu

2008.04.28
08:33

A fővárosi önkormányzat utakat újít fel milliárdokért, sokszor megkérdőjelezhető minőségben, miközben a közvetlen mellette fekvő villamosvágányokat érintetlenül hagyja, mondván annak felújítása a BKV hatásköre. A főváros állítólag előnyben részesíti a tömegközlekedést és annak fejlesztését, a BKV a kötöttpályás közlekedés mellett kampányol. Így? Meglátásunk szerint a fővárosnak igenis segítenie kellene a BKV-t az infrastruktúra fejlesztésében. Nem csak utakat, hanem villamosvágányokat, jelzőberendezéseket is fel kellene újítani és nem kizárólag a Nagykörúton, hanem a „mellékvonalakon” is. Hiszen a kötöttpályás közlekedés nem lehet addig versenyképes, mind az egyéni, mind az autóbuszos közlekedéssel szemben, ameddig ténylegesen nincs előnyben részesítve. A képek egy része a 28-as villamos végállomásán készültek és ezek csak töredékei annak a sok pályahibának, ami a budapesti villamosvonalakon fellelhető.

Az 5 km-es sebességkorlátozás például több éve kint van. Meddig lesz kint? Valóban mindenért a BKV a felelős? Mindenre a BKV-nak kell előteremtenie a szükséges anyagi forrásokat mindenre, mindig?

További képek:



komment komment Címkék: budapest bkv villamos felújítás

Megvár az utolsó busz

BKV figyelő.hu

2008.04.27
08:00

Egy olvasónk hívta fel a figyelmünket egy lány blogjára, ahol az alant látható sorokat találtuk. A dolog előzménye csak annyi, hogy a történetben szereplő hölgy kerekesszékhez van kötve, így ha a BKV és a buszvezető nem dolgoztak volna együtt, nem várták volna meg, akkor sehogy nem jutott volna haza. Köszönjük nekik is a segítséget.

Húsvét hétfőn Robival (Unokabátyámmal) úgy döntöttünk mozizunk egyet. Westendben voltunk. Onnan a hazafelé út úgy nézki: 4-es 6-os Barossig, tovább 9-essel Kőbánya városközpont s onnan hazáig 17-es.Csöpp kis hiba csúszott a rendszerbe mivel az utolsó 17-es járat 23:05 –kor indult mi még akkor jócskán a 9-es buszon ültünk. Hideg is volt késő is s nem is akartunk az „utcán aludni”.De jó lenne, ha megvárna a vezető  Aztán azt is egy próbát megér. Felhívtam a BKV telefonszámát, gondoltam ahol előadtam kérésemet. Meglepő módon teljes pozitív választ kaptam.”Van egy jó hírem, beszéltem a kollégával s megvárják Önt”.  Ámultam bámultam, hogy most tényleg elintéztem? Robi csak annyit fűzött hozzá sanda mosollyal: ”Te kis pofátlan. Ezt bele kell írnod a könyvedbe” (mert igen elkezdtem írni).

komment komment Címkék: blog budapest bkv busz utas észrevétel

Biztonságiak az éjszakában

BKV figyelő.hu

2008.04.26
14:14

A mai napra két éjszakai ellenőrzéses levelet választottam nektek. A két levélben csak egy a közös, az pedig a buszról repülő utas. Fogadjátok őket sok szeretettel!

Kedves Utastársaim!

Azért írok nektek, mert veletek is megeshet.

Tegnap (04.16) éjszaka utaztam a 907-es buszon, egy cseppet ittas voltam, de nem viselkedtem botrányosan, vagy illemsértő módon, mellesleg érvényes bérlettel, és matricával ellátott diákigazolvánnyal rendelkeztem. Nem tudom min sikerült összekapni az ellenőrökkel, de azt vettem észre hogy próbálnak lelökdösni, én meg mivel teljesen elfogadhatatlannak tartottam az eljárás mikéntjét kapaszkodtam az egyik hajába, meg a másikba. Mivel sikertelen volt a lerakásom kísérlete (82 kg vagyok és fiatal) az egyik benyomott kettőt az arcomba, ami meg is hozta a kívánt eredményt. Ezután hívtam a rendőrséget. Egy bájos hangú diszpécser hölgy hozzám is irányított egy járőrkocsit. Ők nem tudtak mit kezdeni a dologgal mert a kerületet nem hagyhatták el.

Megkérdezték, hogy fel akarom őket jelenteni, mire én mondtam hogy nem, nincs értelme (és minden előítéletem ellenére nagyon kedvesek voltak). Két dolgot nem értek: 1 - ilyen atrocitásnál sokkal komolyabb szituációk sem ruháznak fel másokat arra, hogy engem, vagy bárkit megüssenek (most a kemény gyerekek röhöghetnek, de így van), 2 - nem félnek (Ha nekik ilyen könnyen eljár a kezük, pedig csak dolgoznak, akkor egy ideges utas (nem olyan, *eddig* érthető okokból erőszakkerülő típus, mint én) az mit tesz az ilyenekkel)?.

Üdv Ádám!
Második levél:
Tisztelt BKV Zrt!

Szeretnék panaszt tenni a következők miatt! 2008-03-02 -án hajnali 2 órakor szállta fel az önök egyik éjszakai járatára. Miután a belvárosban lakom, ezért nekem szinte minde járat jó a nyugati pu.-ról, a járat számát nem jegyeztem meg. A rendszáma BPO -val kezdődött, csak ezt tudtam megjegyezni az incidens után.
 
Odajött hozzám egy biztonsági szolgálatos, és kérte a jegyemet, bérletemet. A tárgyidőre vonatkozóan van érvényes bérletem, és szelvényem. Mondtam neki, hogy természetesen, semmi akadálya, de előtte legyen szíves mutasson nekem egy azonosítószámmal ellátott
BKV(!)-s igazolványt. Erre ő megmutatta a biztonsági szolgálatos igazolványát, sajnos az azonosítót nem tudtam leolvasni róla.

Mondtam neki, hogy ez nem jó, hívjon ide egy ellenőrt, neki szívesen megmutatom a bérletem, de miután maga nem ellenőr, magának nem fogom. Erre odahívta a kollégáit, akik minősíthetetlen hangnemben elkezdtek velem kötözködni, és mutatták a karszalagjukat.
Az előző beszélgetés többször is elhangzott, és mondtam, hogy ellenőrnek szívesen megmutatom a bérletem, nekik nem. Erre megfogtak és ledobtak, löktek a buszról.

A következő buszon ugyanez a jelenet játszódott le a ledobást leszámítva, mert addigra már elértem a célállomásom. A kérdéseim a következőek:

1. Milyen jogon viselnek biztonsági szolgálatosok karszalagot, és milyen jogon ellenőriznek? 2. Milyen jogviszonyban áll a biztonsági szolgálatot alkalmazó cég a BKV Zrt.-vel? 3. Milyen jogi lehetőségeim vannak a sérelmem orvoslására?
4. Miért nincs legalább egy ellenőr a biztonsági szolgálatosokkal?

Ezenkívül felháborít, hogy 2008-ban, europában az önök cége, egy olyan másik céget alkalmaz, amelynek alkalmazottai nem képesek a kulturált beszédre, erőszakot alkalmaznak mindezt az önök beleegyezésével teljesen jogtalanul!

Amennyiben ez nem egy másik cég, akkor még botrányosabb a történet.

Tisztelettel:
XY
A válasz:

Tisztelt XY!   

A társaságunkhoz írt levelével / Vásárlók Könyvi bejegyzésével lehetővé tette számunkra, hogy tájékoztathassuk Önt.

Tájékoztatjuk, hogy Társaságunk a jogos bevételek megszerzése érdekében biztonsági őröket is alkalmaz az utasok utazási jogosultságának ellenőrzésére. Társaságunk a biztonsági őröket a feladat ellátásához szükséges képzésben részesítette. A sikeres vizsgát tett biztonsági őrök, korlátozott jegyellenőri feladatokat is ellátnak. Ez azt jelenti, hogy a Biztonsági Szolgálat őrei a bejárati ellenőrzés során pótdíjazást nem végezhetnek, szemben a jegyellenőrökkel, azonban jogosultak az utasok jegyeinek, bérleteinek, vagy egyéb más utazásra jogosultságot igazoló irat ellenőrzésére, valamint személy- és vagyonvédelemre is.

Az ellenőreink az utasokkal szemben fizikai kényszert nem alkalmazhatnak, csak abban az esetben, ha az érintett személy bűncselekményt követ el, és a rendőrség megérkezéséig a szökés veszélye fennáll (ez a jog minden magyar állampolgárra vonatkozik).

A Biztonsági Szolgálat munkatársai területvédelmet is ellátnak, szükség esetén kötelesek arányos fizikai erővel a szolgáltatást jogosulatlanul igénybevevő, vagy azt megkísérlő személyeket, az utazásból kizárni.

A jegyellenőrzés során sem ellenőreink, sem a Biztonsági Szolgálat munkatársai nem tesznek különbséget az utasok között.

Megjegyezni kívánjuk, hogy Társaságunk a beléptetéses jegyellenőrzéssel a bliccelő utasok számának csökkentését célozta meg, annak érdekében, hogy akik jogkövető magatartást tanúsítanak, azok ne fizessenek a bliccelő utasok helyett, hiszen az utasoknak a szolgáltatásunk igénybevétele során nem csak jogai, hanem kötelességei is vannak. Ezen kötelességek közé tartozik, a szolgáltatásért járó menetdíj megfizetése, illetve az erről szóló elismervény (jegy vagy bérlet) ellenőrzés során történő bemutatása.

A szolgáltatásunk igénybevétele során - az utazási feltételeink betartása mellett - kellemes utazást kívánunk Önnek!

Budapest, 2008. április 9.

Üdvözlettel: Szüts Katalin, ügyfélszolgálat-vezető
Re:
Tisztelt Szűts Katalin!
 
A kérdésem a következő! Miért nem tájékoztatják erről az utasokat? Szerepel -e az Ön által leírt biztonsági szolgálatosok jogosultsága a BKV járatain található utazási feltételek között?
 
Egyszerűen nonszensznek és elképesztőnek tartom az eljárást, hogy 2 hetes átképzéssel biztonsági szolgálatosoknak majd ugyanolyan jogosítványaik vannak mint a képzett ellenőröknek.

Mi történik akkor, ha én nem tagadom meg a pótdíjfizetési kötelezettségemet, mert nincs érvényes bérletem? Hajlandó vagyok fizetni, de mert nekik nincs jogosítványuk pótdíj beszedésére, egyszerűen erőszakkal letehetnek a buszról???
 
Másik kérdés, mit jelent az, hogy "szükség esetén kötelesek arányos fizikai erővel a szolgáltatást jogosulatlanul igénybevevő, vagy azt megkísérlő személyeket, az utazásból kizárni."?
 
Ugyanis másnap a megállóban álló biztonsági szolgálatosok egyike, miután én azt hittem, ők is felszállnak a buszra, mint eddig, egyszerűen megfogta erősen a karomat, és lerángatott a buszról. Vajon ez arányos fizikai erő úgy, hogy előzőlegesen nem értesítettek az új ellenőrzési mód bevezetéséről?

Rendőri intézkedés történt a 400-*** -es biztonsági szolgálatos kollégájuk ellen, a héten a feljelentés is meg fog történni.
 
Sehol europában nem találkoztam ilyen gyakorlattal.

komment komment Címkék: budapest bkv éjszakai utas válasz ellenőrzés

Egy új állatfaj: A cigiző utas

BKV figyelő.hu

2008.04.26
09:51

A héten azt ígértem, hogy több cigizős buszvezetős minőségű post nem lesz. Többen ezt félreértették és azt hitték, hogy az összes olyan posttól megválunk, melynek nincs nagy hordereje. Tévedés! Csupán nem szeretném, ha minden második cikk arról szólna, hogy a buszvezető menet közben cigizett, vagy éppen 1-2 másodperccel később ért a buszhoz. Sajnos nem tudhatjuk, hogy hány kört vezetett már le pihenő nélkül, ezért szerintem teljesen felesleges piszkálni őket, nem ez a tömegközlekedés fő problémája.
Tegnap este utaztam az 56-os villamoson a Bocskai út és a Moszkva tér között. A Móriczon feltűnt egy illuminált állapotban lévő egyén, aki nehézkesen felvonszolta magát a villamosra, majd megpróbált rágyújtani. Ekkor egy fiatal srác rászólt, hogy nem kéne, meg nem lehet, stb. Eltette az öngyújtót, majd néhány megálló múlva ismét megkísérelte, ekkor már rá is gyújtott.



Mivel az utastérben keletkező füst sokkal bosszantóbb, mint amikor a buszvezető a fülkében cigizik, így beszélhetnénk erről is. Mit lehet tenni akkor, amikor az utas megmakacsolja magát, és nekiáll cigizni? Ha ledobom a villamosról és megsérül, még engem vesznek elő, így nem tehettem mást, levideóztam, hogy lássa mindenki.

komment komment Címkék: budapest bkv cigi villamos utas 56 os

Zéró tolerancia

BKV figyelő.hu

2008.04.25
16:30

A Suzukis parkolás után nem hittem volna, hogy van még szemetebb, megállóban parkoló autós. A Suzukis legalább nem a villamos ajtajánál parkolt, bár ez semmit sem enyhít abból az utálatból amit akkor éreztem, mikor megláttam, hogy hol parkol. Jurtás küldött nekem még két képet, melyből leginkább a elsőre hívnám fel a figyelmet. Az autós pont a második busz ajtóinál parkol, ezzel akadályozva az utascserét.





komment komment Címkék: budapest bkv busz parkolás autós troli

Vigyázz hova állsz

BKV figyelő.hu

2008.04.25
12:01

Megkérném Demszky Gábor urat, hogy a hónapok óta a Móricz Zsigmond körtér 18/56/41-es villamos megállójában nyakánál felakadt galambot az FKF egyik munkatársával távolítassa el. Nem szeretném, hogy csontkukacokkal teli fertőző galambok potyogjanak az ott várakozók nyakába. Segítségét köszönöm!


Szia Figyelő!
 
2 hónapja (legalább!) hívta fel a figyelmemet a kollégám szegény pórul járt szárnyasra. Feje beszorult a Móricz Zsigmond téri városképromboló betongyűrű tetején. Fellelési helye a Fehérvári út irányába tartó villamosmegállónál.
 
Bevallom, én azt az álláspontot képviselem, hogy ezek a jószágok a betegség terjesztését jobban szolgálják, mint a városi szemét eltakarítását.
Így lesz ez akkor is szerintem, amikor majd valakinek egy fél madár 10-20 csontival (gyk. légylárva) egyetemben a nyakába pottyan.
 
Tudom, szólhatnék a Főkefének, a saját szemétdombomon más alkalommal intézkedtem is, hogy a járdán egy hete heverő dögöt igazán elvihetnék. Csak érdekességképpen tájékoztatlak, és kíváncsian várom, a melegben mikor esik darabokra.
 
Kettő mobilos fotó, plusz egy fotó helpnek. Készült 080411 9.00 körül
 
üdv,
PN.

komment komment Címkék: budapest kép bkv villamos észrevétel megálló

Ésszerű járatritkítást

BKV figyelő.hu

2008.04.25
07:23

A BKV szakembergárdája sorra gyártja a paraméterkönyveket, melyek sorra meg is buknak. Sajnos a javaslatokat mindig a kapkodás és a szervezetlenség jellemzi, ahelyett, hogy ésszerű és elfogadható döntéseket hoznának. Kérdésem: Miért közlekedik a 18-as villamos ünnepnapokon és este, miért jár olyankor (egy vonalon az 56-os villamossal), amikor a Savoya Park és az Obi zárva tart? Miért közlekedtetnek feleslegesen szinte teljesen üres villamosokat? Miért nincs a napközben a forgalmasabb helyeken (Savoya Park – Bocskai út) 18A jelzésű villamos?

Erről megkérdeztem egy villamosvezetőt is, aki évek óta dolgozik a 18-as viszonylaton. Alábbiakban az ő véleményét olvashatjátok.

A 18-as villamos fölöslegesen áll ki korán reggel hétvégén Savoya park felé, az ünnepnapi (amikor az áruházak zárva vannak) közlekedés pazarló és felesleges. Régen, (a 18-as, 118-as időkben) a 18-as villamosok első néhány kocsija a város felé állt ki. Az első Savoyai-parkig közlekedő 18-as Szépilonáról érkezett és nagyjából 5:23-kor volt a Forgalmi utcánál. Utána kezdtek kiállni kocsiszínből, Budafokról a villamosok, de még akkor is üresen jöttek fölfelé Savoyából.

Hétvégén 15 perces a követés szombaton 14 óra után és vasárnap napközben sokszor kevés, aki szokott utazni, ezt tapasztalhatja. Az utasok nagy része a lakótelepről érkezik, de sok ember, sok szatyorral nagy zsúfoltságot tud okozni. Indokolt lenne 18A járat indítása a Bocskai útig szombaton 14 és 19 óra között, vasárnap 9 és 18 óra között.

Az esti Döbrentei téri menetek feleslegesek, ezzel a kényszerű átszállások számát növelték. Bár átszállás a következő változatban is lenne, de a Városház tér felől Hűvösvölgybe közlekedő 56-os villamos közlekedhetne Budagyöngyéig, ahonnan beáll kocsiszínbe. Összehangolt menetrenddel akár közvetlen átszállást lehetne biztosítani például a Moszkva téren, ami még mindig jobb, mint a semmi közepén a Döbrentei téri sztyeppén.

Ezek persze egy sor forgalomtechnikai változtatást igényelhetnek (Moszkva téren a villamosmegálló „meghosszabbítása”, a tábla előrébb helyezésével) és ha lenne is összehangolt menetrend, egy esetleges forgalmi zavar miatt felborulhatna.

A 48-as villamos, ami a BKV paraméterkönyvében szerepel(t) reggel és esti közlekedéssel felesleges. Ha érvként az 58-as buszt hozzák fel, az elérhető a Városház téren az 56-os villamossal. Ésszerűbb lenne, ha ezek a villamosok Hűvösvölgyig közlekednének, ott átszerelne 56-osba vagy kocsiszíni 18-asként a Forgalmi utcáig közlekedne.

Az ünnepnapi 18-as üresjáratok helyett lehetne 12 perces követés az 56-oson és így a 41-essel elegendő lenne a Fehérvári út kiszolgálása. Persze azért nem szabad elfelejteni, hogy vannak ünnepnapok, amikor bizonyos időszakokban sok ember indul útnak (ilyen pl. augusztus 20.-a), ezért lenne szükség rugalmasságra.

A leírtakat nem nevezném járatritkításnak, inkább ésszerűsítésnek. Kihúzni könnyű vonalakat, de ha felmérjük a valós igényeket, ennek megfelelően kialakítunk egy közlekedési rendet, lehet többet elérünk és esetleg a cég is takarékoskodik.

Természetesen ez egy szubjektív vélemény, amellyel lehet egyet érteni és ellehet utasítani.
Hozzatok tehát érveket és ellenérveket a 18-as villamos ünnepnapi és késő esti felesleges üzemeltetése mellett és ellen. Amennyiben jó és használható javaslatok jönnek, elküldöm a BKV-nak. Hamarosan bejárást fogunk tartani villamosvonalakon szakemberekkel, megpróbálunk utánajárni, hogy például miért lehetséges, hogy  évek óta (!) néhány helyen 5 km/h sebességkorlátozás van pályahiba miatt elrendelve, amit 72 órán belül elvileg ki kellett volna javítani.

komment komment Címkék: budapest bkv járatritkítás parameterkonyv

Határozatlan idejű sztrájk

BKV figyelő.hu

2008.04.24
20:41

Határozatlan idejű sztrájkot hirdettek a BKV szakszervezetei, a munkabeszüntetés időpontját azonban egyelőre titkolják. A határozatlan jelző egyébként annyit tesz, hogy az érdekvédők maguk döntik el, mikor fújják le a sztrájkot. Eddig a BKV dolgozói egyszer fél napig, egyszer pedig 24 órán át nem szállították sehová a tömegeket.

A szakszervezetek nem fogadták el a BKV menedzsmentje és a főváros vezetése által ajánlott garanciákat, igaz a közlekedési vállalat rövid távú konszolidációjáról nincs konkrét döntés, a főváros és a kormány közösen ötletel egyelőre az előfinanszírozásról.

Így a BKV-szakszervezetek határozatlan idejű sztrájkot jelentettek be a cég vezetősége folytatott tárgyaláson. Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerint a munkabeszüntetés pontos időpontját később fogják meghatározni, de megfelelő időben közlik majd. A korlátlan idő pedig annyit jelent, hogy ha az érdekvédők valamelyik napon elkezdik a sztrájkot, akkor az addig tart, amíg le nem fújják.

A jelek szerint ahogy nyúlik a BKV anyagi helyzetének rendezése körüli purparlé, úgy hosszabbodnak a közlekedési vállalat szakszervezetinek sztrájkjai. Április 7.-én még csak egy fél napra szüneteltet a tömegek szállítása, április 18.-án már 24 órára leálltak a "közlekedési viszonylatok".

Igaz, az előző sztrájkokkal szemben most nem napok alatt kellett dűlőre jutniuk az érdekvédőknek és a BKV (meg a főváros) vezetőinek, azért májusra időzítették a munkabeszüntetést, hogy időt hagyjanak követeléseik átgondolására. Az érdekvédők azt akarják elérni, hogy a főváros és az állam konszolidálja végre a közlekedési társaság mintegy 18,5 milliárdos adóságát, ne ritkítsák a járatokat, ne legyen tömeges elbocsátás.

Budapest és az állam meg is próbálta befoltozni a BKV lyukas költségvetését, Keller László pénzügyminisztériumi államtitkár és Demszky Gábor főpolgármester szombaton, a Pénzügyminisztériumban tartott megbeszélés után elmondta, a kormány segítséget nyújt a fővárosnak abban, hogy idén összesen 10-12 milliárd forint értékben tőkét juttasson a BKV-nak, s így a cég ne kerüljön adósságspirálba. A tőkepótlást a azonban szakszervezetek nem tekintik megoldásnak a BKV gazdasági problémáira.

Index

komment komment Címkék: budapest index cikk bkv sztrájk ritkítás

Szakmai topicok

BKV figyelő.hu

2008.04.24
16:10

Ismét gondoltunk egy nagyot. A beharangozott változások első lépéseként szakmai topicokat nyitottunk, ahol utas kérdezhet BKV dolgozótól, busz, troli, hév és villamos témákban. Felvettük a kapcsolatot több BKV dolgozóval, akik ígéretet tettek arra, hogy szabadidejükben megválaszolnak néhány kérdést, mely a hozzájuk tartozó topicba érkezik. Természetesen bárki reagálhat a kérdésekre, lényeg, hogy a válaszában biztos legyen.

A szakmai topicokat a blog jobb oldalán lévő sávban találod meg. Kattints arra a témára, mellyel kapcsolatban kérdésed van, és írd be oda hozzászólásként. A topicok jelenleg béta tesztüzemben 1 hónapig érhetők el. Igény esetén ezt az időt egy évre meghosszabbítjuk.

Reméljük, hogy a BKV-figyelő a közeljövőben nem csak utasészrevételi hanem szakmai oldal is lehet.

komment komment Címkék: blog közlemény off bkvfigyelo topic

Lecsapják a barátnődet

BKV figyelő.hu

2008.04.24
13:02

Már megint a szabályzatot kell példának felhoznom, ugyanis benne van, hogy az ellenőrzést végző személy nem tehet semmilyen megjegyzést sem az utasra, sem annak öltözékére. Mégis rendszeresen tapasztalom, hogy a mellettük elhaladó lányoknak fütyörésznek, és a „de jó a segged, baby” megjegyzéssel illetik őket. Lehet, hogy valakinek ez dicséret, szerintem inkább köszönjenek, és nézzék a bérleteket. Gergő levele alant.
Kedves Ügyfélszolgálat!

Előre is elnézést kérek, ha levelem hangvétele kissé ingerült lenne, tudom nem maguk tehetnek róla, de kérem Önöket szíveskedjenek megfelelően eljárni ügyemben. Panaszt kívánok tenni. Szintén a Ferenciek terén állomásozó ellenőrök miatt, akik miatt már egyszer írtam is Önöknek, és megelégedésemre intézkedtek is. 2008. április 21.-én, hétfői napon 17.30-kor párommal léptünk oda az ellenőrőkhöz: ő bérlettel és a tőlem a névnapjára kapott rózsával, én pedig egy menetjeggyel. Barátnőm bérletét felmutatva lassított a mozgólépcső bejáratánál, mire az ellenőr közel hajolt hozzá, ügyet sem vetve a bérletére, és természetellenes közelségből azt súgta oda neki: "Csini vagy.". Pontosan idéztem. Ily' jellegű kedvességet még én sem várok el a vállalat munkatársaitól, azt ellenben igen, hogy rendesen végezzék munkájukat. Vagyis ha eseti jelleggel is, de ellenőrizniük kell kollegáiknak a bérleteket, akkor ne tegyenek ilyen megjegyzésüket az utazókra, hanem valóban végezzék azt, ami rájuk tartozik. Teljesen felháborodtam, a Ferenciek terén dolgozó munkatársaik rendre nem végzi rendesen munkájukat, viselkedésük botrányos.

Fontosnak tartom, hogy kivizsgálják ezt a konkrét esetet, és hogy a vizsgálat eredményéről értesítsenek. Az utóbbi hónapokban személyesen a metróban javulást tapasztaltam ugyanis az ellenőrök modorát illetően, kedvesen köszönnek, megköszönik a bérletfelmutatást stb..., és gondolom Önök sem akarják, hogy 2-3 munkatárs tönkre tegye a többi kollega megítélését. Pedig ezt teszik.

Üdvözlettel: XY - törzsutas

komment komment Címkék: budapest bkv metró ellenőr

Ott húznak le, ahol tudnak

BKV figyelő.hu

2008.04.24
08:37

Kedves Szerkesztőség!

Kezdek kételkedni benne, hogy törvénytisztelő állampolgár vagyok, ugyanis beperelt a BKV.

A dolog előzménye az volt, hogy néhány éve valóban rendszeresen blicceltem a BKV járatain, viszont mindig odaadtam a személyimet, amikor elkaptak (azaz vállaltam a szabályszegesemet, ne futottam el gyáván!). 2005-ben kaptam is egy halmozott, 100 ezres büntetést (az összes korábbi bliccelésemért együttesen), amit egy tündéri BKV-s hölgy segítségének köszönhetően a felére olvasztottunk le, és tíz havi részletekben ki is fizettem. Részemről a dolgot lezártnak tekintettem. (több bliccelésem nem volt.)

Tavaly novemberben a Kováts Sebestyén ügyvédi irodától jött egy lével, mely szerint egy 2002-es (!) és egy 2005-ös BKV büntetésemet ki kellene fizetnem. Együttműködő ember vagyok, felhívtam őket, hogy, ugyan küldjék már el nekem az általam aláirt jegyzőkönyveket, gondolják már végig, hogy a 2005-ös kifizetéseim nem tartalmazhattak-e esetleg a 2002-es büntimet is. Megbeszéltük, hogy én elfaxolom a befizetési bizonylatokat, ők pedig a jegyzőkönyveket. Én el is faxoltam, amit ígértem, tőlük viszont nem jött semmi.

Márciusban újra jelentkeztek, és kezdtük előröl. Mondtam, hogy én elfaxoltam nekik a bizonylatokat, erről meg a faxjelentésem is megvan, ők kijelentették, hogy nem kapták meg. Elfaxoltam újra. Ők postán elküldték a jegyzőkönyvet, szerintem innentől érdekes a történet.

A kettő darab jegyzőkönyv helyett csak egy jött, a 2005-ös. Az adataim ugyan helyesek rajta, de aláírva általam nincs. Az szerepel rajta, hogy „az utas nem írta alá”. Újra beszéltem velük, és egy kedves kollegájuk azt mondta, „nem tudja, hova tűnhetett a 2002-es jegyzőkönyv, de hát az olyan régi, hogy már valószínűleg nincs is meg”.

Összefoglalva, van tehát a kezükben egy nem létező jegyzőkönyv, és egy másik, amin nem szerepel aláírás – ezeket akarják velem kifizettetni (úgy emlékszem, szintén 50,000-es tételről van szó.)

Pár nappal később egy másik kollegájuk is felhívott, hogy „egyeztessük a jegyzőkönyvön szereplő adatokat”. Szerinte ugyanis, ha azon az én adataim szerepelnek, akkor az az én büntim, akár aláírtam, akár nem.

Nem értek vele egyet. Az adataim megvoltak a BKV-nál, minden rosszindulat nélkül, bárhonnan kitölthette egy jutalékra éhes ellenőr a jegyzőkönyvemet. A korábbi büntetéseimet mind elismertem, aláírtam, kifizettem, erről a bizonylatokat elfaxoltam (még mindig nem kapták meg) A hölgynek elmondtam mindezt, de hajthatatlan volt, nem érdekelte, és azzal csapta rám a telefont, hogy ha nem fizetek, peres eljárás indítványozásával fogja továbbadni a papírjaimat. Mondtam neki, hogy adja.

Pár nappal később megjött az utolsó felszólítás, melyben közölték, hogy a BKV az érveimet nem fogadja el, és ha nem fizetek, bíróságra visznek, akkor pedig az ügyvédi- es perköltségek is engem terhelnek majd.

Most itt tartunk. Egy ügyvéd véleménye nagyon érdekelne, de addig is: mindenki tartsa meg a BKV-s befizetést igazoló bizonylatait. Meg a faxjeleneseket is.

Üdvözlettel, Kada Brigitta

komment komment Címkék: budapest bkv ügyvéd ügyfélszolgálat büntetés bliccelés

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása