BKV-Figyelő

80 ember maradt le az éjszakai buszról

BKV figyelő.hu

2008.08.22
14:27

Nem szeretnék nyalni a Vekének, de mióta felvetették, hogy át kellene szervezni az éjszakai közlekedést, csak pozitív irányba fejlődött a hálózat. Két olvasói észrevételt osztok most meg veletek, melyek már régebben érkeztek, de sajnos annyi levelet kapok, hogy nem tudok az összesnek külön postod adni.

Az üres szolgálati járatokat felváltották a tömött, utasokkal teli járatok, melyek kb. háromszor több utasforgalmat bonyolítanak le, mint régen. A kihasznált járatok egyik hátulütője, hogy a buszok néha annyira tömöttek, hogy többen lemaradnak. Erre panaszkodik egyik olvasónk:

Szia Figyelő!

 

Mivel a napokban azt hallottam a TV-ben, hogy a BKV-nak az is célja a mostani Paraméterkönyvvel, hogy egyik járaton, se útvonalon ne legyen magasabb a kihasználtság, mint 90%, -tehát ne legyen utaslemaradás- azért ennek ellensúlyozására, gondoltam megosztom mit éltem át szombat éjjel.

 

A 923-as Dél-pest és Békásmegyer között közlekedik érintve végig a Nagykörutat, hatvanhat megállóval. Követési ideje minden éjjel 30 (!) perc. 2008.08.09.-én éjjel 0:19 percre volt kiírva a busz érkezése a Jászai Mari térhez (Vígszínháznál). A busz időben meg is érkezett,-addig elment három 906-os-csak az volt a bibi, hogy a busz annyira tömött volt, hogy a 2. ajtótól úgy kellett elrohannom az utolsóhoz, hogy felpréseljem magam a lépcsőre...néhány utas ezt már nem tudta megtenni, mert nem jutott hely ahova fel/bepréselődjenek. Zárójelben jegyezném meg, hogy a Jászaitól a békásmegyeri végállomás még nagyon-nagyon messze van.

 

Margitszigeti megállóban szintén, olyan 3-5 maradtak le, ez az előző megállóval együtt már olyan 10 utas lehetett. A busz 30 (!) percenként közlekedik...tehát, ha nem férsz fel, az nagyon durva. A Margit-híd, budai hídfőjénél, nem kevesebb, mint 50-en(!) akartak felszállni. Ötvenen! Iszonyú tömeg volt. Mint nappal a 7-es megállójában a Blahánál.... Mondanom se kellett, hogy megkezdődött a közelharc, a k...va anyázás, a busz rugdosása, embertelen volt. Sokan meg se kísérelték a felszállást, reménytelen volt. Ha 50 utas nem maradt ott, akkor egy sem!

 

Császár-Komjádi uszodánál 3-an vártak, de ők sem fértek fel. Én a Zsigmond térnél leverekedtem magam, de az a 6 fiatalember még a lábát sem tudta föltenni a busz lépcsőjére, annyian voltak. Üvöltöztek, k....va anyáztak, busz rugdosása, köpködése, k...va békávézás, teljesen megértem őket, hiszen ez a busz nagyon hosszú útvonalat jár be és Budapest legnagyobb lakótelepét (Békásmegyer) köti össze a várossal. A busz orra és hátulja szinte súrolta a kerekeket, elinduláskor láttam, ahogy koromfekete füstöt okád ki magából. Megbecsülni se merem mennyien nyomorogtunk a buszon.

 

Miért nem lehet legalább péntek és szombati éjjeleken sűríteni a járatot 15 perces követésre vagy betétjáratot indítani a Boráros tér és Békásmegyer között minden óra 15-kor és 45-kor? Ezalatt az 5 megálló alatt, ha 70-80 ember nem maradt le, akkor egy sem. 30 perces követés, az élet bizonyítja, nagyon sok!

 
Második publikált levelünk egy pozitív észrevétel. Gyors, átszállási lehetőséget biztosít, és még gyalogolni sem kell:

Tisztelt BKV-figyelő!

 

Néha előfordul, hogy éjszakába nyúlóan dolgozom. Mivel közalkalmazotti fizetésemből autót nem tudok fenntartani, ezért ilyenkor igénybe veszem az éjszakai háratokat (annak, aki azt hiszi, hogy az egészségügyben dolgozók bérhelyzete rendben van: egy egyetem elvégzése után, 5 éves gyakorlattal egy 51 nm2-es panel lakás rezsije éppenhogy kijön az alapfizetésből). Féltem, amikor a VEKE által készített terv alapján átalakult az éjszakai közlekedés, de pár év távlatából mondhatom: jól sikerült.

 

A Városmajorból 1 átszállással el tudok jutni az Újhegyi lakótelepre (Kőbánya). Ha szerencsém van és elcsípek 956-ost, akkor még le sem kell gyalogolnom a Moszkva térre, mert arra fel tudok szállni a János kórháznál. A Sörgyár megállónál a 956-os, vagy 921-es (és amíg közlekedett, a 911 is) bevárja egymást a 909-essel. Gyakorlatilag csak át kell szállni egyik buszról a másikra.

 

Télen sem kell fagyoskodni. Ugyancsak logikusan kapcsolódik a 914-es/950-es és a 909-es a kispesti Kossuth téren. Múltkor a Klinikáknál túlóráztam. A 914-es időben érkezett és a 909 indulására 3 percet kellett várni. Az az érzésem, hogy gondolkodó emberek agytevékenysége is közrejátszott a rendszer kialakításában. Ja múltkor sok ellenőr volt az éjszakain, de nem voltak bunkók. Használható csomópont éjszaka a Nyugati-tér, a Deák-tér is. Összességében elmondható: éjszaka ugyanannyi idő alatt, kevesebb átszállással, kevesebb várakozással lehet hazajutni, ha előtte a BKV homepage-én kiválasztom a megfelelő időpontot az indulásra.

 

Most látom, hogy az új paraméterkönyv változásokat hoz több ékjszakai járat menetrendjében is.

 

Remélem a racionalitás nem fog kiveszni belőle.

 

Üdvözlettel: Éjszaka is utazó

komment komment Címkék: budapest bkv busz éjszakai utas panasz veke észrevétel dicséret

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása