BKV-Figyelő

Nesze neked éves bérlet!

BKV figyelő.hu

2009.02.03
14:26

Mi mindig is tudtuk, hogy a BKV új típusú hónapokra bontott éves bérletének egyetlen célja van, mégpedig az, hogy a megszokásból közlekedő, bérletes utasokat is meg lehessen büntetni. Olvasónk is elfelejtette kicserélni a bérletét, ezért meg is büntették, hiába fizette ki a szolgáltatást előre, egy teljes évre, a bérlete nem volt nála. Figyelmetlen volt, hisz az előző években használt, teljes évre érvényes bérletet nem kellett cserélnie. Az ellenőr megbüntette, az adatait egy furcsa lapra írta fel „majd az irodában kitöltöm” magyarázattal:

Szia, Figyelő!
 
Rendszeres olvasód vagyok, néha kommentellek is. Most nekem sikerült beleszaladnom a késbe. A sztori:
 
Már a blogomon megírtam január legelején, hogy ezt a lapozgatós évesbérletet én még meg fogom szívni, ha elfelejtem kicserélgetni a szelvénykéket. És igen, megtörtént.
 
Tehát szögezzük le a legelején, hogy ÉN VOLTAM A HÜLYE.
 
Helyszín: 49-es villamos a Deák tér felé, Fővám tér; időpont ma reggel háromnegyed nyolc körül. Jött az ellenőr, én teljes lelkinyugalommal mutattam neki a januári bérletemet – ő pedig elárulta, hogy már február van. (Szögezzük le, egyrészt igaza volt, másrészt tökéletesen normális modorban adta elő végig, nem volt anyázás, igazolványtépkedés vagy lökdösődés – a számát talán ezért meg se néztem, pedig volt igazolványa is.)
 
Szépeket gondoltam magamról, de mint fent, beláttam, hogy igaza van, jogos a bérletbemutatási díj. (Mint intézmény szerintem amúgy nem jogos, de ha már létezik, rendben, belefutottam, befizetem – bár pont annyira hiányzott, mint ablakos tótnak a hanyattesés.) Adataimat megadtam (a valódiakat, mert megérdemeltem), fel is írta még a vércsoportomat is – épp csak a lakcímemet nem. (Majd kikeresik az Adatbázisból???) Jegyzetelt egy darabig, majd elém tolt egy biankó lapot a blokktömbjén, hogy itt írjam alá, hogy átvettem a bérletbemutatásos csekket.
 
A papíron se név, se cím, se igazolványszám, se bérletszám, se hely, se idő, se járat, se vércsoport, azokat egy másik füzetkébe írta. Ártatlan szemekkel ránéztem, és megkérdeztem, hogy ez itt most mi? Mire ő, hogy csak írjam alá, majd ő az irodán kitölti.
 
Visszaadtam a tollát, és mondtam, hogy ne haragudjon, de én biankó papírt alá nem írok. Mire ő azt felelte, hogy rendben, hölgyem, nem kötelező – és a kezembe nyomott egy tizenkétezres csekket, majd elfordult és lendületből leszállt (a Kálvinon.)
 
Már holnap a februári bérletemmel meg a számla másolatával (a dátum miatt) elmegyek az akácfába, hadd lássam, mi lesz belőle. Folyt köv.

Figyelő, Te addig indíthatnál egy szavazást, mondjuk ilyesmikkel, hogy a végén:
 
- bérletbemutatási díjat kell fizetnem (kifizetem)
- teljes pótdíjat kell fizetnem (nem fogok)
- semmit sem kell fizetnem (írok széphangú update cikket)
- az ellenőr le se adja a papírokat, vagyis az akácfában hülyének fognak nézni
- a bkv monnyon le
 
vagy ami még tetszik. :-)
 
Köszönöm, Vaszilisza
 

komment komment Címkék: budapest bkv ellenőr utas panasz bérlet észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása