BKV-Figyelő

Csomagjaival együtt rugdosták, rángatták a hajléktalant

BKV figyelő.hu

2009.10.15
11:50

Olvasónk tegnap a Batthyány téren szóváltásba keveredett 5 biztonsági őrrel. A szekusok éppen egy hajléktalant és annak csomagját rángatták, rugdosták ki az állomás területéről, ez nem tetszett az utasnak. Olvasónknak nem az eljárással, hanem az erőszakkal volt baja. A mosdatlan, büdös embereknek semmi keresnivalójuk a járműveken és az állomásokon, de egy legyengült, alig élő embert miért nem tudnak erőszak nélkül eltávolítani?

Kedves BKV-figyelő!

Bár már unalomig lerágott csont a BKV-s biztonsági emberek stílusa és viselkedése, nekem mégis ma volt az első nagyobb kalandom velük, ezért szeretném megosztani veled is és a blogolvasókkal is. Imént írtam panaszlevelet a BKV ügyfélszolgálatának e-mail címére az esettel kapcsolatban, nagyon kíváncsi vagyok, foglalkoznak-e majd vele, vagy csak automatikus válaszlevelet kapok: "A biztonsági szolgálattal kapcsolatos panaszokat befogadó postaláda betelt, üzenetét sajnos nem tudtuk kézbesíteni. Észrevételével forduljon kérem közvetlenül az érintettekhez."

2009. október 14-én szerdán este negyed 11 körül értem a Batthyány téri HÉV állomásra, és mentem a HÉV-hez, amikor velem szembe jött egy 5-6 biztonsági őrből álló csoport, akik közül 2 a földön húzott, vonszolt egy férfit (aki valószínűleg hajléktalan volt), egy másik pedig a férfi táskáját rugdosta maga előtt. Valószínűleg a férfit veszélyesnek, illetve zavarónak ítélték a jármű és az utasok nyugalmára, talán jegye sem volt, ezért akarták eltávolítani. Bár nem szeretem az ilyen megoldásokat, de elfogadom, hogy ilyen esetben leszállíttathatják az utast (mármint a mosdatlansága, rendezetlensége miatt). Ám azt gondolom, hogy 5-6 biztonsági ember máshogy is megoldhatja ezt a feladatot - nem hinném ugyanis, hogy egy idősődő, legyengült hajléktalan férfinek lenne kedve szembeszállni velük, és megvárni a fizikai intézkedést. Ezért tehát teljesen normális stílusban megkértem a biztonságiakat, hogy ne rugdossák a táskát, és ne bánjanak így az illetővel, hanem próbálják emberségesen megoldani a feladatot. Erre persze szóváltás alakult ki, a sértegettek, mérhetetlenül bunkón és primitíven beszéltek, elküldtek melegebb éghajlatra, stb. Próbáltam rávilágítani, hogy fizető utassal nehogy már így merjenek beszélni, de persze semmi hatás. Egyikük elkezdte nekem fejtegetni, hogy szerinte a férfi, akit húztak, vonszoltak, nem is ember, a macskájánál is kevesebbre becsüli. Ezzel nekem betelt a pohár, hogy ilyen alakokat alkalmazhat a BKV olyan feladatra, amely során feltehetően gyakran kell hasonló feladatot elvégezniük.

A BKV-nak tett panaszomban felvilágosítást kértem arról, milyen képzésen esnek át a biztonsági őrök, mielőtt munkába állnak, részt vesznek-e pszichológiai teszten, és vajon milyen alapelvek, értékek mentén kell ellátniuk a munkájukat, mit vár el tőlük a BKV. Valamint megkértem a BKV-t, hogy küldjék el nekem a biztonságiak munkaköri leírását, milyen feladatik vannak, milyen jogaik és milyen kötelezettségeik. Ugyanis azt hiszem, hogy ezt nem ártana nyilvánosságra hozniuk.

Hát ennyi a sztori, utólag jutott csak eszembe, hogy videóra kellett volna venni az esetet. Bár persze valószínűleg nem kiugró eset, és nem is különösen izgalmas, mivel nem történt ellenem fizikai erőszak, még csak meg sem vertek :-)

Üdv, Bulcsú

komment komment Címkék: budapest bkv hajléktalan hév balhé utas panasz észrevétel biztonsági őr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása