Főoldal | 2.oldal | 3.oldal | 4.oldal | Archívum | Offtopic | Blog-szabályzat
   Szakmai topicok: MÁV-Vasút | Busz - Troli | Villamos | Metró | HÉV



Néhány nap gondolkodás után a BKV szerdán közölte, hogy kárpótlást ad a bérletes utasoknak a múlt heti sztrájk miatt. Három nappal meghosszabbodik az érvényessége a "kétheti, havi és negyedéves Budapest-bérletekre és a környéki helyi, valamint a környéki 5 km-es és 10 km-es" bérleteknek - derül ki a közlekedési vállalat közleményéből.

A kárpótlás csak azoknak jár, akiknek olyan bérlete van, amely "legalább egy sztrájknapot magában foglal" - áll a közleményben, arról azonban már ellentmondó információk vannak, hogy pontosan hogyan és mikor használható fel a plusz három nap.

A BKV több szakszervezete január 12-én kedden hajnalban kezdett sztrájkot, amely 17-én vasárnap este ért véget. A munkabeszüntetés tehát összesen hat napig tartott, a BKV azonban arra hivatkozva ad csak három nap kompenzációt, hogy a sztrájk alatt 50 százalékban biztosítani tudták a szolgáltatást, igaz, a cég elismeri, hogy "ez területileg nagyon egyenlőtlenül oszlott el".

A kártérítés kérdése az után merült fel, hogy  Szabó Máté ombudsman levélben érdeklődött a cégnél arról, hogy a bérletes utasok kárát kifizetik-e. A BKV közleményében jelezte, hogy a sztrájkot vis maior helyzetnek tekinti, de a cég "menedzsmentje a tulajdonossal egyeztetve úgy döntött, hogy kompenzációt nyújt a megnehezült közlekedési lehetőségek miatt".

(origo)

Címkék: bkv budapest jegy bérlet sztrájk utas észrevétel pénztár



 

Kommentek:

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.01.20. 20:12:02

@Slowly:

Csak egy kérdés: mi értelme van annak, hogy ugyanazt belinkeled?

kovpeter 2010.01.20. 20:18:06

én szarok rá, hogy a BKV mennyi napot kegyeskedik "nagylelkűen" adni.

mennyi ideig volt sztrájk? 6 napig. akkor az én bérletem érvényessége márpedig 6 nappal fog meghosszabbodni. ennyi.

kenshikun 2010.01.20. 20:32:21

Egyem a pici szívüket, de megesett rajtunk a szívük... meghatódtam...

cooltom 2010.01.20. 20:34:56

Piszkos csirkefogó BKV!
3 nap?? nem szégyenlik magukat?
milliárdokat lopkodtak, és kiszúrják a fizető utas szemét 3 nappal?
Remélem ebből botrány lesz!!!

Sevy 2010.01.20. 20:37:02

Dugják fel maguknak. 6 nap sztrájk = 6 nap hosszabbítás. És ezt MI döntöttük el, nem kellett ehhez a BKV.

HavocS 2010.01.20. 20:47:54

és az éves bérlet? bár többet nem veszek, az biztos, de azért kíváncsi lennék.

Slowly 2010.01.20. 20:49:01

@BKV figyelő: ugy láttam az indexesben több info van...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.01.20. 20:51:04

@Slowly:

3 nappal hosszabbítja meg hivatalosan a BKV, ez a lényeg. Hogy mit akart az ombudsman, mit akart a Vitézy, az már tökmind1.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.01.20. 20:53:11

@HavocS:

Ez valóban nincs benne. A következő év elején lesz 3 nappal hosszabb, már aki éveset vett és azt is vesz, az cseszheti.

djdm 2010.01.20. 20:56:35

nekem az egész sztrájk alatt érvényes volt a bérletem, és még 22-éig az is lesz. de hogy ellenőr nem fogja látni, az is biztos.
én is utas vagyok, tehát udvariasan köszönök az ellenőröknek, csak a bérletem sztrájkol...

qwerti 2010.01.20. 20:57:09

Rohadjanak meg! 6 nap sztrájk, ebből 4ben napi 1-1 óra gyaloglás a munkahelyre, előtte meg a pár napos bohóckodása a buszsofőröknek, amikor fázhat az utas a megállóban. Ehelyett 3 nap... hát nem. 1. Hosszabítom magamnak, 2. szerzek egy bringát és bekaphatja az összes bkv-s.

szecsuanisincsiszolo 2010.01.20. 21:04:25

Erről a bérlethosszabbításról a pénztárosok tudni fognak?
Nekem ma járt le a bérletem, de majd csak hétfőn veszek újat, bár szerintem fölösleges, mert úgyis csak ránéznek, van-jólvan megyek tovább, az érvényességét sosem nézik.

Atro · http://keresemaparom.freeweb.hu 2010.01.20. 21:11:20

@Sevy:

Ezzel azt hiszem, én is így leszek. Hat nappal később fogok új bérletet venni, az tuti. A metrót majd elkerülöm addig, és ha egy buszon vagy villamoson nagyon ugatni kezd az ellenőrcsicska, akkor legfeljebb "kizárom magam az utazásból" és leszállok a következő megállónál. Ennyi. A f*szkivanmár, hogy azokat az embereket nézik a legkevésbé még sz*rba sem, akik a saját pénzükkel finanszírozzák a társaságot (lefordítva magyarra : az ilyen Szalainé féle dagadt p*csák sikkasztását). Elegem van.

lánczi sixx... izé... suxx 2010.01.20. 21:14:37

Azt hiszem, utoljára úgy tíz éves koromban potyáztam, az pedig igen rég volt. Most elérték, hogy többé ne vegyek se jegyet, se bérletet. Ellenőr meg bekaphatja.

lánczi sixx... izé... suxx 2010.01.20. 21:16:28

Megint döglődik a blogmotor vagy moderáció van?

budaf(u)ck 2010.01.20. 21:21:44

És az éves bérletesek pedig levannak szarva akik a legtöbb pénzt adják ki előre ennek a mocskos féreg brigádnak!
Lesem tagadhatnák nagyorrúságukat ezzel a 3nappal.Gondolom nem alszanak már napok óta hogy ez a 3 nap nem sok?
Fuck off bkv!

FDToth 2010.01.20. 21:31:18

Ilynekor kellen jönnie egy politikusnak, aki azt mondja, hogy nem, nem 3 nap, hanem 6. Hisz állami a bkv, ha vmleiyk képviselő azt akarja, megszavaztathatja, nem? De ilyen nincsen...

homer7 2010.01.20. 21:32:13

Nekem a bkv vezetésének a névnapjáig (április 1-ig) érvényes a 100 napos bérletem. A következő bérletemet pedig 7től fogom megvenni.

Bek@phatja a bkv.

balee13 2010.01.20. 21:53:38

A 3 az nem 6. Leszarom a férőhelykilómétert, meg az 50%-ot. Van képük. Eddig vettem én is bérletet...

trú 2010.01.20. 22:01:29

ja. és mi van, ha pl. én nem akarok bérletet venni februárban, mert külföldre utazom? akkor márciusban jár a 3/6 nap? vagy mi?
kiba sokat spórolt a bkv... és már rég aláírható lett volna a megállapodás bennfentesek szerint... a szakszervezet már csak a saját 3%-áért harcolt.
no komment.

Saints 2010.01.20. 22:01:50

Kiszophatják a faszomból a gecit! Az egész BKV! Mekkora szánalmasak ISTENEEEEEEEEEEEM!!!!!!!! Zsidó gecik basszus, nem tudom elhinni, egyszerüen felfoghatatlan számomra, hogy ilyen országban élek!!! :'( :'( Elhúzok innen amint csak tehetem!!!!!!

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2010.01.20. 22:10:32

értik ezek a humort. ha a 300 forintos jegyet nem veszed meg, akkor 12 000 forint a pótdíj, ez 40*-es szorzó. ha ők nem szolgáltatnak megfelelően, akkor 0,5*-es a szorzó.
komolyan, jobban jár az ember ha uzsoráshoz megy, ott nincsenek ilyen kibaszások.

"hogy a sztrájk alatt 50 százalékban biztosítani tudták a szolgáltatást"
jaja. vagy jöt a busz. vagy nem. ez végülis 50%.

"ez területileg nagyon egyenlőtlenül oszlott el"
gondolom ez az egyenlőtlen eloszlás nem érdekli őket, hogy egyeseknek 10-20%-ot elvisz a fizetésből a bérlet.

"A BKV közleményében jelezte, hogy a sztrájkot vis maior helyzetnek tekinti"
attól még nem az. de nem baj, ők újraértelmeznek pár dolgot. szokás szerint.

sn00py 2010.01.20. 22:18:15

"A BKV arra kérte az utasokat, hogy akinek lejárt a bérlete, de még nem vásárolt új szelvényt, péntekig ezt mindenképpen tegye meg, mert így kaphatja meg a három nap kompenzációt."

Ez szerintem egy elég hülye feltétel. Mert mi van, akkor ha pl. 3 hétre elutazom külföldre...holnaptól... Akkor, miután hazajövök, nem kaphatom meg a (6nap helyett) 3 nap jóváírást?! Mire föl?! Ha igazolni tudom, hogy a sztrájk ideje alatt érvényes bérletem volt, akkor akár decemberben is élhetnék a "kártérítéssel"....vagy tévedek?!

sn00py 2010.01.20. 22:19:19

@trú: bocs a repeat-ért...csak utólag olvastam, hogy Te is hasonló példával kommenteltél.

crazymokus 2010.01.20. 22:24:48

Pofátlanság 1: Majdnem egy hétig bizonytalanságban tartották az embereket, hogy lesz-e egyáltalán kompenzáció.
Pofátlanság 2: Még hogy 50%-ban jártak, ez mekkora ordas hazugság?! A hetes, amire nem lehetett felférni, 50%-ban?
Pofátlanság 3: 6 nap sztrájk - 3 nap kompenzáció
Pofátlanság 4: Időközben lejárt bérletnél csak akkor jár, ha veszel új bérletet is... Ha nem veszel, nem kapsz kárpótlást.
Pofátlanság 5: A sztrájk vis maior? Elháríthatatlan ok, ami megakadályoz? Nekem, mint utasnak elháríthatatlan, de a BKV vezetés számára nem.
Pofátlanság 6: Még mindig nincs mire hivatkozni, mivel a BKV honlapján semmilyen tájékoztatás nem szerepel (legalábbis nem találtam), szóval akkor ha kérdőre vonna a kalauz két hónap múlva a 3 napja lejárt 100 napos bérletemmel, mondjak annyit, hogy az interneten olvastam?

Kihagytam valamit esetleg?

Fel kellene számolni ezt az egész céget, és nekiugrani ennek a budapesti tömegközlekedés dolognak még egyszer...

crazymokus 2010.01.20. 22:26:43

@crazymokus: 6. pontban nem kalauz, ellenőr. Egykutya. :D

F_Sanyi 2010.01.20. 22:49:53

köcsögök...

kellene egy jogász, aki megmondja, hogy mekkora esély van pert nyerni ellnük...
az a vis maior egy baromság, a földrengés vis maior, ez nem az...

a korrekt eljárás lenne a bérlet árának sztrájknapokra eső részét PÉNZ-ben visszaadni.

ami engem illet az életben nem veszek többet bérletet ezektől, de jegyet se nagyon... ez nagyobb veszteség nekik, mint az a 3 nap... ők tudják... ilyen idióta birkákat... dilettáns barmok...

ezért baj, hogy állami cég... sőt mégrosszabb állami monopólium, nem kell kepeszteniük az ügyelekért, kit érdekel, hogy pár felháborodott bérletes ezentúl nem vesz bérletet...

úgyis akármennyi veszteséget felhalmozhatnak, az adófizetők pénzéből betömik a hiányt...

kíváncsi lennék mit szólnának egy olyan akcióhoz, hogy pl. a legforgalmasabb jegypénztáraknál az összes átba___szott bérletes viccből összehangolt akcióban elkezdene sorban információt kérni, hogy:

"várható-e, hogy pénzbeli kártérítés lesz?"

aztán:
"nem? na jó kérek egy szakaszjegyet, kártyával fizetek és kérek ÁFA-s számlát!"

"jaaa, hogy nem tetszik hallani a nevet címet? megpróbáljuk megint, csak sikerül lassan lassan, ráérünk... a mi időnk nem drága..."

fira 2010.01.20. 22:53:10

nekem 30-án jár le a bérletem, de még eldöntöm, élek-e a 3 nappal, vagy megveszem még az áremelés előtti utolsó 30 naposomat, aztán márciusban bringára pattanok ismét

@F_Sanyi: sztem a figyelőn volt egy jogász, aki fejtegette, hogy simán megérne egy próbapert, tekintettel nem csak a kiesett bérletes napokra, hanem kényszerszabikra, stbstb

F_Sanyi 2010.01.20. 23:00:57

@fira: tudom, én kezdeményeztem még korábban a csoportos per topic-ot, olvastam ezeket, azt nem tudom, hogy a bíróság hogy ítélne azután, hogy valamiféle kompenzációt adott a bkv, és hogy a vis maior-ra mekkora eséllyel lehet a bírósággal kimondatni, hogy NEM.

amúgy komolyan, a legjobban azzal lehet keresztbetenni ezeknek a köcsögöknek, hogy többet nem veszel tőlük semmit...

azt sajnálom, hogy vannak olyanok, akiknek nincs más választásuk, mint ezekkel utazni.

FL 2010.01.20. 23:03:01

@BKV figyelő: Na, ez így nem igaz. Idézet az index cikkéből:

"Az éves Budapest-bérletek esetében csak 2011-es bérletek vásárlásakor adnak kedvezményt, ami a bérlet árának 3/365-e lesz."

F_Sanyi 2010.01.20. 23:08:39

@fira: mindenesetre, ha valaki perelni akar, pár információ, hogyan lehet:

- a BKV székhelye szerint illetékes bíróságot kell megkeresni, és mikor ott panasznap van, akkor bemenni

- ott ingyen fel lehet vetetni a keresetlevelet az ott dolgozó fogalmazóval, minden infót megadnak, az illeték a pertárgyérték 6%-a, de minimum 7000 Ft

- a per ezzel el is indul, ha sokan csinálják a bíróság egyesíteni fogja a pereket (látván, hogy mindegyik pepitában ugyanaz az ügy)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.01.20. 23:37:21

@FL:

Igen, igen, közben rájöttem. És akinek éves bérlete van, de jövőre simát vesz, az a 2010-es bérletét 3 nappal tovább használhatja majd? (Gondolom).

banyanyanya 2010.01.20. 23:52:52

Én is megszívtam ezzel a péntekig való meghosszabbítással. Pont ma járt le a bérletem - persze sztrájk idején is érvényes volt - viszont holnap hajnalban utazom el és kedden jövök vissza, ekkor vennék új bérletet, amikor már nem tudom elvileg meghosszabbítani.
Viszont csak azt tudom megtenni hogy a külföldi tartózkodásom bizonyítékát elrakom (beszállókártya) és reeménykedem abban hogy a kedden vásárolandó bérletem 3 nappal tovább lesz érvényes.
Viszont csak reménykedem...

csak john 2010.01.21. 00:01:40

Az összes járatot kiszervezni külsős vállalkozónak. Utána sírhatnának, hogy ez, kell meg az kell.
Az összes telephelyet, irodaházat lerombolni, elhordni, vastagon besózni végül beszántani.
Aki ezek után kiejti a bkv nevet, a helyszinen kivégezni!

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2010.01.21. 00:14:06

@BKV figyelő: 3 nap. :)
a 365 mellé. és ha jövőre is éveset vesz? :D
na meg a másik hogy sztem nincs az az ember aki 365 napig használja az éves bérletét, durván 7-14 napot simán nem utazik. (nyaralás, szabadság, hétvége, stb.) biztos jól jön mellé ez a 3 nap. :D

scooby doo 2010.01.21. 00:14:21

@csak john: Köszönjük, de ezt az értelmes megoldást már hallottuk, jelenleg nem alkalmazható.

rcfan 2010.01.21. 00:31:55

Tömören: lófaszt volt vis maior.

Cég belügye volt, amit ha egy piaci alapokon működő cég tesz ügyfeleivel, bezárhatja a boltot.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2010.01.21. 00:49:11

@HavocS: Éves bbérletet hiába hosszabbítod, mivel a következő már nem lesz tovább érvényes attól, hogy az előző három nappal később járt le, hiszen az éves bérlet naptári évre illetve hónapokra szól.

esef 2010.01.21. 07:16:24

A feleségem a 134-es busszal szokta óvodába vinni a gyerkőcöket, jövet-menet alvállalkozó által üzemeltetett járattal. Na mivel az alvállalkozókat átvezényelték másik, fontosabb járatokra, ezért a kérdéses busz nem járt 6 napig. Ez szerintem 100% kimaradás, a BKV szerint meg 3 nap nem járt, 3 nap meg járt...

Kérdéseim a jóváírással kapcsolatban:
- Ha októberben akarom igénybe venni, akkor mi a teendő?
- Ha bizalom hiánya miatt nem akarom igénybe venni soha többé a "szolgáltatásukat" akkor mi van? Gondolom pénzt vissza nem adnak, hanem benyelik...
- Hogyan jött ki az 50%-ban biztosított "szolgáltatás"? A vonalak 50%-át folyamatosan (gyengébbek kedvéért: rendszeres időközönként, pl. félóránként) járt, vagy hol jött, hol nem jött, de a 6 nap alatt legalább 1 jármű megfordult minden második vonalon?

esef 2010.01.21. 07:18:41

@Rocko-:
Kocsis elvtárs nagy mágus. Az embereivel megreformálják a naptárt. Eddig 365 nap volt egy év, mostantól 368 nap lesz, de csak az éves bérletek számára. 500 éve ezért az egyház máglyára küldte volna, a népharag szerintem még idén a lámpavasra fogja lógatni...

Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2010.01.21. 08:00:48

@esef: egyet értek, remélem még idén alágyújtanak - de jövőre biztosan.

erszenyk 2010.01.21. 08:21:55

@kovpeter: Egyetértek, én is szó szerint ezt akartam írni. Azt sehol nem elmítik, hogy mi lesz a három nappal. Ez lopás vagy sikkasztás, jogi értelemben.

Adani 2010.01.21. 08:26:23

Nem kellene izgulni egyszerűen, aki úgy gondolja az 6 napig használja a lejárt a bérletét, leszarva, h mit mond a BKV.

Teljesen jogos lépés lenne. Aki meg éves bérletet vesz, hát az nagyon optimista, én tuti nem vennék, ahogy most áll a dolog egyáltalán nem kizárható, h még év vége előtt becsődöl a BKV.

irgum 2010.01.21. 08:30:46

Mi az a vis maior?

„Mit jelent a vis maior kifejezés?”

A vis maior (vagy vis major) jelentése szó szerint „nagyobb erő”. A Bakos-féle Idegen Szavak Szótára (Akadémiai Kiadó, 1983) a következőt írja a kifejezésről: előre nem látott kényszerítő körülmény ill. elháríthatatlan akadály, amely meggátol valamely kötelezettség teljesítésében.

A vis maior tehát olyan esemény, amelynek bekövetkezése egyrészt nem előre kiszámítható, másrészt az ember (bármilyen ember) kevés ahhoz, hogy elhárítsa akár magát az eseményt, akár következményeit.

Jellegzetesen vis maiornak tekinthetők a természeti csapások és egyéb katasztrófák – árvíz, tornádó, földrengés, hajótörés, tűzvész – valamint olyan emberi megmozdulások, amelyek ellenállhatatlan, elemi erővel hatnak – háború, forradalom, rablótámadás, stb.

irgum 2010.01.21. 08:33:15

@irgum: szóóóval.. egy bkv sztrájk szerintetek felér egy forradalommal? Szerintem nem! Lehet hogy természeti csapás volt? Szerintem nem! Nem volt előre kiszámítható? Szerintem meg jó előre bejelentették!!
Na ezért kéne szétperelni az egész rohadt céget!

DCS. 2010.01.21. 08:50:43

fenéket volt ez vis maior! a bkv nagyon szeret takarózni ezzel a kifejezéssel, mivel a törvény jelenleg lehetőséget ad nekik ezt kihasználni. pedig a sztrájk az ő belső problémáik miatt robbant ki, és hetekkel ezelőtt bezengték már. ideje lenne már jogilag ezt a vis maior kérdést helyre tenni, hogy ne bújhassanak ki minden alól büntetlenül az ilyenek, minta a bkv

pengusz 2010.01.21. 08:52:58

@irgum: Szerintem természeti csapás :D
Egyébként ha esik a hó, akkor nem kötelező bérletet venni, mert az egy elháríthatatlan természeti csapás? Lehet ilyen esetben vis maior-ra hivatkozni? :D

RedWing 2010.01.21. 09:11:58

Tudtam! Bekaphatják!!!
Az én bérletem 6 nappal lesz tovább érvényben! Ha a bkv egyoldalúan szerződést szeghet, akkor én is!

pengusz 2010.01.21. 09:14:13

@irgum: Javítok:inkább rablótámadás :D Mármint amit a bkv művel, tehát az egész működése vis maior :D

bokatheking 2010.01.21. 09:22:27

Ja, ha adnak fogadd el!
Ha ütnek szaladj el!
:)

Játsz, az ő szabályaik szerint!
Ha másnak meg,
nektek is fog!

djdm 2010.01.21. 09:24:02

Az egy dolog, hogy itt a 2/a kerületben teljesen el voltunk zárva a külvilágtól körülbelül az utolsó 2 napig, hiszen csak akkor kezdett el járni, fél óránként, az 57-es. Hűvösvölgyből pedig volánbusz ment a ma már nem is létező BKV-viszonylaton (256), amely soha nem is közlekedett ezen az útvonalon. Ez magában is vicces, de az is, hogy a bkv.hu szerint először 10, aztán "10-15 perc" volt a járatsűrűség. A járat körülbelül 40 percenként járt.

Amúgy az 50%-os szolgáltatást számszerűen is cáfolni lehet. Körülbelül hány járat közlekedett összesen a sztrájk alatt? 40-50? Hány viszonylata is van a BKV-nak? Javítsatok ki, de szerintem körülbelül háromszáz lehet. 50 járat ennek mindössze a 16%-a. Tehát még a 20%-ot sem érte volna el a szolgáltatás akkor sem, ha az az 50 járat teljesen kiszámíthatóan, menetrend szerint közlekedett volna.

Arról nem is beszélve, hogy csúcsidőben a 4es-6os 2 percenként jár (hé, nem olyan rég még 60 másodperc volt!). A sztrájk alatt pedig 30 percenként járt, és csak a 6-os. Tehát egy csúcsidős órában 30 helyett 2 villamos jött, ami alig több, mint 6%.
Még akkor is, ha teljesen hülyeségeket sikerült kiszámolnom, a négyes-hatos - idézve a bkv.hu-ról - "Európa legforgalmasabb villamosvonala".
A két viszonylat egyikének csúcsforgalomban 30 percenkénti járatása szerintem még számadatok nélkül is egyértelműen meg sem közelíti az 50%-ot.
Szerintem itt az ideje, hogy ezeket és az ehhez hasonló hazugságokat, sérelmeket összegyűjtsük egy szép hosszú listába.
Aztán felkérni az illetékes hatóságokat/bíróságot, hogy tolják a kedves vezérigazganyóság arcába. Szerintem.

Pityou 2010.01.21. 09:24:38

Lehet szidni, lehet perelni. Aki akarja próbálja meg. A nemzetközi jogban nálunk fejlettebb sztrájk kultúrával rendelkező országokban sem adnak kártérítést a kedves utasoknak. A vis maior fogalmát lefedi ha gondosan értelmezitek. Nem tud ellene mit tenni az utazóközönség. A BKV vezetése ezzel a lépéssel, hogy ők az utazóközönség pártján állnak is csak a hangulatkeltést akarta fokozni a sztrájkolók ellen. A BKV jelen formájában még az idén megszűnik. Az eddigi alvállalkozók és újabbak bevonásával fogják elvégeztetni a személyszállítást. Lesznek szép új buszok. De bliccelés az nem lesz, mert a szerződés szerint majd az új alvállalkozók a saját jegy és bérletbevételeikből gazdálkodhatnak plusz a megrendelt szolgáltatásért fizet a főváros de valami semmi összegecske lesz majd. A BKV Zrt jelenlegi eszköz állománya főképp az autóbuszok selejtezésre kerülnek fillérekért, a telephelyek pedig "ingatlan panamában" értekesítésre kerülnek. A fennmaradó óriás adósságösszeget benyeli aZ államkassza az adófizetők pénzéből, úgy is állami garanciás hitelekről van szó. A jegy és bérlet nem lesz olcsóbb, minden sokkal szigorúbban fog működni. A szakszervezetek is csak kínlódnak ezt ők is jól tudják. A cégvezetés és a városvezetés is csak az alkalomra vár de ehhez a közhangulatot kell átfordítani. Ha megvolt akkor már akadálytalanul lehet privatizálni. Ebben profik nekik sikerülni fog.

Adani 2010.01.21. 09:28:36

@djdm:

az 50%-ot biztos úgy számolták ki, h te mint átlagutas ha kimentél egy fix időpontban közlekedő járathoz akkor az vagy jött vagy nem. Vagyis volt 50% esély rá ,h jön.

pengusz 2010.01.21. 09:29:21

"Az „automatikus” hosszabbítást egyébként csak akkor kaphatja meg az utas, ha január 22-ig megvásárolja az új szelvényét." És ez 20-án derül ki? Ez komoly vagy csak elírás? :D

pengusz 2010.01.21. 09:33:12

@Pityou: "A vis maior fogalmát lefedi ha gondosan értelmezitek. Nem tud ellene mit tenni az utazóközönség." Akkor tényleg nem értem a fogalmat: nem a bkv-nak kellett volna tennie valamit a sztrájk ellen, hanem a fizető utasoknak?

belekotyogok 2010.01.21. 09:44:28

És vajon a kedden vásárolt negyedéves bérletem áprilisi lejáratakor tisztában lesznek ezzel az ellenőrök?

Tron65 2010.01.21. 09:50:42

Vagy valaki nagyon kerge a BKV vezetőségénél, vagy én vagyok búgócsiga. (én az előbbiben bízom)
Gratulálok az illetőnek, hogy a sztrájk vége UTÁN 4 nappal megadták a 3 napos hosszabbítást.
És aki hétfőn-kedden-szerdán már megvette a bérletét?
Szóval gratula!

Szintén gratulálok annak az illetékesnek, aki a mai (2010 január 21-i) Metropol újságban (és még kitudja hol) jópénzért megjelentette azt a hirdetés, miszerint ha január 15-ig veszek éves bérletet, nyerhetek vele. (fekvő fél oldal színesben 1 milla megjelenésenként)

Gyűjtőjegyes 2010.01.21. 09:52:36

@pengusz:
Természetesen a sztrájk és a fizetések megnyirbálása is a fizető utazóközönség hibája.

esef 2010.01.21. 09:52:51

A feleségem bérlete után nem fogom igénybe venni a nagyvonalú ajánlatukat. Nem fogok rohanni és venni új bérletet, amikor a régi még 2 hétig érvényes. Ne ők döntsék el, hogy az én pénzem miben álljon... Remélem az általunk így bebukott 3 napi pénzt (kisgyerekes bérlet) szépen ellopja a felsővezetés és rákgyógyszerre költi.

@irgum:
Ha jól értelmezem az értelmező szótárban írtakat, akkor ha a nép bepipul és rájuk gyújtja az irodát, az nem vis maior. Ugyanis lehet rá számítani, hogy előbb-utóbb bekövetkezik...

@pengusz:
Egész pontosan "2010. január 20., 19.22" szerepel a bkv.hu-n. Szép. Tehát aki este dolgozik, vagy nem ül a net előtt, vagy bármi okból kifolyólag csak 21-én reggel tudja meg, van két napja. Na jó, a pénztárak nyitvatartása miatt csak másfél...

esef 2010.01.21. 09:55:07

@Tron65:
Ott a pont!
A szocialista vállalat mindenhez szakértő párt által odarendelt irányítói mégsem érthetnek mindenhez...
Aki már megvette a bérletét, így járt...

Pityou 2010.01.21. 09:58:32

@pengusz: A Bkv vezetése alig tett vmit a sztrájk elején. Nem tárgyaltak üzengettek 10 perc/nap a tárgyalás. Így ment szombatig. Ez nem tárgyalás. Az utasok mivel őket érte a kár nem tudtak semmit tenni, a közlekedés megindításáért. Csak tűrni, vagy szolidaritást vállalni. Illetve tehettek volna de az már forradalom és az nem az utazáshoz közvetlenül kapcsolódik.
A BKV Zrt kedves kommunikációs "izgató" asszonya vasárnap szinte röhögött a kamerába amikor nyilatkozott napi 50 milla tiszta lé megtakarítás!!! (prémium meg van) Ez a szégyen! Ennyire az utazóközönségért él-hal a vezetőség. Még ők adnak kárpótlást ennyit! A hozzáállásuk miatt nekik kellene egy ki szabadságvesztés. Ha komolyan gondolták volna akikor 6 nap ingyen mindenkinek(bérlet jegy mindegy) és így lett volna korrekt, ha már játszanak az ilyesmivel. Ezzel Benneteket csúfoltak meg! ÉBresztő!!!!!

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2010.01.21. 10:16:57

@esef: óóó hát a BKV sok csodatételre képes! :)

Lángharcos 2010.01.21. 10:17:00

Én szerencsés vagyok:

a bérlet eredeti érvényességi időtartama legalább egy sztrájknapot magában foglal, (tehát az eredeti érvényességi idő szerint január 18-án lejárt bérlet január 21-én még éppen érvényes, de 22-én már nem),

A 17-én lejáró bérletem tehát 20-áig érvényes volt (+3 nap),
és a következő bérletem ha megveszem pénteken:
"a bérlet érvényesség kezdőnapja január 18-a és január 22-e közötti (a 18-át és a 22-ét is beleértve)."

Akkor nyerek még 3 napot.

Ez akárhogy is számolom, 6 nap. Nem?

Kata24 2010.01.21. 10:20:49

És akkor mi van, ha a bérletem 26-án, kedden jár le? 27-től kéne új, de ragaszkodom a 3 nap hosszabbításhoz, tehát 27-28-29-én érvényesnek tekintem ezt a bérletet. És leszarom, hogy ők csak akkor óhajtanak hosszabbítani, ha holnapig megveszem az újat. Mégis mi a f...ért venném meg 22-én, ha a régi még 26-ig érvényes????

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2010.01.21. 10:23:18

@pengusz:
"nem a bkv-nak kellett volna tennie valamit a sztrájk ellen, hanem a fizető utasoknak? "
jaja, mindenkinek buszt kellett volna vezetni és nem rinyálni. :)))

@Pityou: "A vis maior fogalmát lefedi ha gondosan értelmezitek. "
mi jól értelmeztük, a BKV nem.
"A BKV jelen formájában még az idén megszűnik."
dehogy szűnik, pénzt lopni mindig kell valahonnan.

@irgum: naja, ezért nem vis maior.
előrelátható és elhárítható volt.

Lángharcos 2010.01.21. 10:30:33

@esef: Szövegértelmezés? Ha érvényes volt a bérleted a sztrájk ideje alatt, akkor az érvényességi időhöz hozzáadódik +3 nap. Mindegy mikor jár le. Tehát ha neked 2 hét múlva, azaz február elején jár le, akkor ahhoz a naphoz kell hozzáadni a +3 napot. Jól érzed persze, hogy a +3 nap egyeseknek +6, és így egyesek jobban járnak, de ezek nem sokan vannak, hidd el..

"A kétheti, havi és negyedéves Budapest-bérletekre és a környéki helyi, valamint a környéki 5 km-es és 10 km-es bérletekre vonatkozóan a bérletszelvényen feltüntetett érvényesség 3 nappal automatikusan meghosszabbodik az alábbi esetekben:

a bérlet eredeti érvényességi időtartama legalább egy sztrájknapot magában foglal, (tehát az eredeti érvényességi idő szerint január 18-án lejárt bérlet január 21-én még éppen érvényes, de 22-én már nem),"

Lángharcos 2010.01.21. 10:31:35

@Kata24: Az van, hogy akkor az első kitétel az érvényes. A MOST érvényes bérleted hosszabbodik meg.

RedWing 2010.01.21. 10:35:01

Az enyém feb. 4-ig érvényes és feb. 10-ig fogom használni, majd 11-től veszek egy újat! Akinek nem tetszik az meg bekaphatja!

hogyisvanezrulez 2010.01.21. 10:35:58

Legyenszíves világosítson fel valaki:
Bérletem érvényes volt JAN. 15-ig.
12-től 17-ig sztrájk, kármentesítés 3 nap)
utána megvásároltam JAN 18-tól (hétvégére nem vettem volna)az újat.

Mikor kapom meg a három napot?
Következő 30napos bérlet vásárlásakor, azaz FEBR. 18-tól20-ig????,

Lángharcos 2010.01.21. 10:44:23

A kiírás szerint automatikusan meghosszabbodik, tehát az orkok fogjál elvégezni ezt a kemény matematikát. Félek, hogy gond lesz...

Nyitott szemmel 2010.01.21. 10:47:53

"Éves Budapest-bérletekre a három nap kompenzáció ellenértékét – a 2010. évi bérletár háromszor 1/365 részét – a 2011. évi bérlet vásárlásakor árkedvezményként biztosítjuk. Ehhez vásárláskor le kell majd adni a havi áras és az összvonalas éves bérletnél a szelvényt magát, a kedvezményes éves változatoknál a borítót és a decemberi szelvényt."

Blackmore 2010.01.21. 11:17:00

Sztetek a vonaton is 3 nappal tovább elfogadják a Budapest-bérletet?

lyken 2010.01.21. 11:42:41

@Rocko-: "3 nap. :) a 365 mellé. és ha jövőre is éveset vesz? :D"

Akkor egy kis matek:
Havibérlettel a 2010-es év, év 9400+ 9800 x 11 = 117200
Éves bérletet vásárolva 112800 Ft
Az éves bérletetvásárlók nyeresége 4400 Ft. Ha bankban tartod a pénzt akkor ennél kicsit kapsz kamatnak.

Ha munkába vagy iskolába jár az ember, akkor a 30 napos bérletet vásárlók 12 havi bérlete 360 napra elég. A hétvégék és ünnepnapok miatt viszont gyakorlatilag nem éri őket semmilyen veszteség.

Egyszóval Rocco kérdésére reagálva, hogy "3 nap. :) a 365 mellé. és ha jövőre is éveset vesz? :D"
Egyszerű. Aki hülye haljon meg.

lyken 2010.01.21. 11:44:26

@lyken: "ennél kicsit" -> ennél kicsivel többet. (5431 Ft-ot az én bankom esetében, figyelembe véve a havonta csökkenő törzstőkét és a kamatadót is)

lyken 2010.01.21. 11:45:07

UI: A bérletem természetesen 6 nappal hosszabbodik meg.

esef 2010.01.21. 11:45:34

@Blackmore:
Miért fogadnák el? Ők nem sztrájkoltak... (Most nem.)

avatar01 2010.01.21. 11:51:13

KAPJA BE A BKV OTT AHOL VAN !!!!!!!!!!
ad1. ez nem kártérítés, se nem kompenzálás
ad2. 6 nap sztrájkért 3 nap? apjuk f**
ad3. lejár a bérletem 30-án de már eldöntöttem, nem veszek újra havit
ad4. már jóval korábbi egyik hozzászólásomnál megmondtam (én is): a sztrájk nem vis major. azért csinálták meg így, mert azonnal levédik magukat. a vis major elháríthatatlan külső tényező. nekik nem volt elháríthatatlan egy sztrájk, max.nekem, aki kárt szenvedett. az emberi faszság és tökölés nem elháríthatatlan
ad5. basszák meg !!!!!!!!!!!! :))

ad6. jóval korábban szintén leírtam már, hogy 6 éve járok alvállakozói vonalon - többek közt. minden nap. ééééérdekes, soha nincs késés, soha nincs színvonalcsökkenés, soha nincs járatgond, soha nincs SEMMI de semmi gond, baj!!!!!!!!

elgondolkozhatna a bkv ...

de igen, ez és ehhez hasonló ügyek csak Mo-on lehetnek, így van!

én szégyellem magam mások helyett ...

Blackmore 2010.01.21. 12:01:32

@esef: köszi, hát akkor szart se érek a kárpótlással :)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.01.21. 12:30:47

A t. Kocsis és Nemes urak igazán kompenzálhatnák a fizetésükből mind a 6 napot a bérletes utasok számára. Telne belőle!

SereG · http://www.sunchat.hu 2010.01.21. 13:33:22

Engem a BKV nem 6 nappal károsított meg.
Átlagos hónapot számolva napi br. 12,5eft-t húzott ki a zsebemből, az br. 75eft (tekintsük ezt nettó 48eft-nak), ugyanis igazolt, ámde nem fizetett távollétként kezeli a cég. Ráadásul érvényes bérletem is volt, ezt hozzáadva a 6 nap még 2eft. Autózni nem tudtam, kerékpárom nincs, gyalog nem teszek meg 22 km-t oda-vissza - pláne akkor nem, ha tömegközlekedési szolgáltatásért előre fizetek.
Jó fej ez a békávé biztosan, hogy 3 napot (azaz 980 forintot) megtérít a fenti veszteségből. Mivel a fennmaradó 49eft-t viszont senki nem téríti meg, így ezt a következő bérletek árain fogom megspórolni, azaz 5 egész hónapig nem járulok hozzá a békávé menedzsment anyagi gyarapodásához. Köszönjük békávé.

RedWing 2010.01.21. 14:38:19

@SereG:
Adtál egy ötletet!
Én pedig az 5 napnyi (kedd-szombat) taxizásomat fogom leutazni!

inigomontoyavagyok 2010.01.21. 14:59:56

Most szívesen leírnám, hogy mit csináljanak az anyjukkal...Szóval ha jól értem az a 3 nap egyenlő a kimarad hat nappal???
Előre kifizettem egy szolgáltatást - zárójelben megjegyzem minden egyes kurva alkalommal megvettem a bérlet a hülye eszemmel, amióta Pesten élek- erre kapok egy nagy faszt a számba utazás helyett.
Mellesleg meg szarok a majdra, azért vettem meg a bérletet, hogy AKKOR utazni tudjak.Nem a bérlet ára a lényeg, hanem az utazás kimaradása miatti jövedelemkiesés és idővesztés.
Kívánom, hogy minden illetékes tapasztalja meg a spontán emberi égést.

Sasyyy 2010.01.21. 18:21:37

tyűűűhaaa,3 nap???? nesze semmi fogd meg jól. még behódolok a bkv kegyességének,nah elmehet mindegyik bkv-s oda ahova gondolom (tisztelet a kivételnek),föleg azok akik milliókat lopkodnak a cégtől! Beperelni a céget,és pénzbeli juttatást követelni,ez a minimum!!! plusz még több jegynélküli utazást mindenkinek,bliccelésre fel!!!! ez lesz az én kárpotlásom a bkv felé,muhahahaha! februártól ugyis emelik az árakat,mert csodálatos szolgáltatást nyujtanak!!!!!

Rocko- · http://autofilia.blog.hu 2010.01.21. 20:34:45

@lyken: ááá, szal aki éeves bérletet vesz, azt át leeht baszni. értem, jó válasz.

amúgy Rocko.

JaBa 2010.01.21. 21:35:42

Óbudán abban a megállóban, ahol várni szoktam a buszt 3 járatnak kéne járnia, innen párszáz méterre még 4-5 járatnak kellett volna járni. 1 busz nem ment ezekből. Az hány % valaki kiszámolja? Soha többet nem veszek bérletet, mert nem elég, hogy sztrájkoltak és nem jártak a környékbeli járatok, még bele is hazudnak a fejembe, hogy 50%-ban jártak, ami nálam azt jelenti, hogy minden vonalon 1-1 busz kimarad, vagyis duplázódik a járatok közti idő, de ez nem volt.. SŐT. Kapja be a teljes vezetés Sztrájkoljhatnak az utasok is.

blllc 2010.01.23. 07:45:55

Évekig (több, mint 10 évig) blicceltem, büntetést soha nem fizettem. Pár hónappal ezelőtt úgy alakultak a körülmények, hogy a családi kasszából szűkösen, de jutott bkv bérletre is. Megvettem, azt hittem megér ennyit a nyugalom.

Sztrájk első napján autóval mentem dolgozni (BP-től 30km-re lakom, bkv-val megközelíthető helyen), kb 3000 Ft benzin. 5 napon keresztül hévvel mentem be, onnan 6km-es séta a munkahelyig, majd este 6km vissza a hévhez.

Ha jegy nélkül elkap az ellenőr, akkor 6000 Ft a helyszíni bírság, utólag befizetve 12 000, ami a jegy árának 40-szerese. A bérlet 6 napra eső ára 1880, ezt ugye a helyszínen már nem tudják megtéríteni. BKV matekot alkalmazva 40x1880=75 200, ehhez hozzáadjuk a 3000 Ft-os benzinköltségemet, az 78 200Ft, ami azt jelenti, hogy az én bérletem még 8 hónapig érvényes, szóval ha még egyszer az életben olyan hülye leszek, hogy a bkv-nak pénzt adok, akkor az legközelebb 2010. októberében fordulhat elő.

Bkv matekot alkalmazva 188

blllc 2010.01.23. 07:47:08

Folytatás:

BKV matekot alkalmazva 40x1880=75 200, ehhez hozzáadjuk a 3000 Ft-os benzinköltségemet, az 78 200Ft, ami azt jelenti, hogy az én bérletem még 8 hónapig érvényes, szóval ha még egyszer az életben olyan hülye leszek, hogy a bkv-nak pénzt adok, akkor az legközelebb 2010. októberében fordulhat elő.

blllc 2010.01.23. 07:48:46

@blllc: És még egy gondolat:

A bkv azért találta ki a 3 napot, mert az ellenőreik nagy része (szinte kivétel nélkül) 3-ig tud elszámolni az egyik kezét használva.

Adani 2010.01.23. 12:01:42

@blllc:

De akkor már lehetett volna 5 nap is, azt talán még felfogják, egyébként ez jó hasonlat volt simán el tudom képzelni ,h némelyik ellenőr IQ szintje épp annyi ,h 10-nél tovább csak úgy tud számolni ha leveszi a cipőjét.

blllc 2010.01.23. 12:43:47

@Adani:

Simán lehetne öt nap, ha a középső ujjukhoz érve nem felejtenék el hol tartanak.