BKV-Figyelő

Miért veszteséges a BKV?

BKV figyelő.hu

2007.08.24
14:00

Ezért:

Tisztelt BKV!
Tisztelt Szerkesztőség!


Franciaországban élek, Lyonban mentem férjhez. Sokat jártam Olaszországban is, mint tolmács. Sok más országban is jártam már, és sokat utaztam tömeg közlekedési eszközökön. Mindig felmerült bennem a kérdés:

Miért veszteséges a BKV?

Franciaországban, és Olaszországban is egy általános jegy ára 1,10 euró, ami kb. 275 Ft. Ezt a jegyet csupán egyszer kell érvényesíteni, s hasonlóan a BKV jegy érvényesítő automatáihoz, a gép ráüti a dátumot és az érvényesítés pontos időpontját. Ezután 60 percig utazhatok vele, s közben átszállhatok bármelyik másik tömeg közlekedési eszközre.

Budapesten, a Főiskola, ahol tanultam (IX. kerület Börzsöny u.), pontosan egy órányira volt az akkori lakóhelyemtől (II. kerület Zöld lomb u.). A következő útvonalakat választhattam:

   1. (Zöld lomb u.) 29 busz; (Kapás utca) 11 busz; (Batthyány tér) 2. metró, (Deák tér) 3. metró; (Ecseri út) busz.
   2. (Zöld lomb u.) 29 busz; (Kapás utca) 11 busz; (Margit híd Budai hídfő) 4-6 villamos, (Nyugati tér) 3. metró; (Ecseri út) busz.
   3. (Zöld lomb u.) 29 busz; (Kolossy tér) 60 vagy 86 busz; (Batthyány tér) 2. metró, (Nyugati tér) 3. metró; (Ecseri út) busz.
   4. (Zöld lomb u.) 29 busz; (Kolossy tér) 60 vagy 86 busz; (Margit híd budai hídfő) 4-6 villamos, (Nyugati tér) 3. metró; (Ecseri út) busz.
   5. (Zöld lomb u.) 29 busz; (Kolossy tér) 6 busz; (Nyugati tér) 3. metró,  (Ecseri út) busz.
   6. Ha nagyon spórolni szeretnék, így is mehetek: (Zöld lomb u.) 29 busz; (Kolossy tér) 6 busz; (Nyugati tér) 3. metró,  (Ecseri út) gyalog.


Ez utóbbi esetben egy óra út hosszára három jegyet kell érvényesítenem vagyis összesen 690 Ft. (3x230 Ft). tehát ez a minimum, amit egy egy órás útra ki kell fizetnem.

Franciaországban a a minimálbér 1000 euró, vagyis 250 ezer Ft, Olaszországban 800 és 900 euró között van, míg ez Magyarországon 63 ezer Ft. Tehát egy magyar állampolgár negyed annyit keres, mint nyugat európai társai, ellenben több mint a háromszorosáért utazik.

Ne tessék arra hivatkozni, hogy vegyenek havi bérletet, mert Franciaországban az is 40 euró, tehát a BKV áraival majdhogynem megegyezik.

Még mindig nem értem, mitől veszteséges a BKV?

Tisztelettel

komment komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása