BKV-Figyelő

Menekültszálló a Deákon

BKV figyelő.hu

2008.05.28
09:01

Tisztelt BKV, Tisztelt BKV-figyelő!

Vasárnap volt szerencsétlenségem látni valamit, ami igencsak szíven ütött. Nem fognak meglepődni, a világ civilizáltabb felén alkalmazott beléptető kapuk helyett alkalmazott biorobotokkal kapcsolatos a történet.

Kora este (öt-hat óra között) szálltunk át a Deák téren a MFAV-ra. A közlekedőfolyosó végén, a jegyérvényesítőknél állt négy ellenőr/biztonsági őr. Ez még alapvetően nem probléma. de körülöttük szétdobált, össze-vissza felakasztott ruhák, reklámszatyrok a padlón, félig telt kétliteres műanyagflakonok szerteszét. MINT EGY MENEKÜLTTÁBOR! Mivel közel s távol ketten voltunk utasok, nem fényképeztem (nem volt takarás és nem volt kedvem verekedni sem), de az a rész be van kamerázva! Nincs az állomáson egy ember, aki a monitorokat figyelné? Vagy van, csak nem érdekli?

Budapest legfontosabb metrómegállója, a turistalátványosságnak besorolt földalattira felszállók jelentős része használja! Ez az a kép, amit a BKV mutatni akar magáról? Felháborító, uta ellenes, nemtörődöm hozzáállás.

Horváth Attila
Kedves BKV-figyelő!

Történetem 2008. május 27.-n reggel körülbelül 6:30 és 6 45 között kezdődött a Moszkva téren a metró bejáratnál. Történt ugyanis, hogy szerettem volna lemenni a metróba, mint megannyiszor, meg is mutattam az érvényes diákbérletemet az ott tartózkodó 2 ellenőr közül a fiatalabbiknak, aki egy erős mozdulattal, megpróbálta kitépni a tokot a kezemből.

Én sajnos már igen erősen tartom a kezemben mindig ezt, mivel emlékeim szerint ez az ellenőr már egyszer szó szerint kitépte a kezemből. Közöltem vele, hogy ez az én magántulajdonom, és azonnal engedje el. Ő ordibált velem, hogy meg akarja nézni a bérletem közelebbről, közben letegezett, amit nem tudok mire vélni. Többszöri felszólítás után volt csak hajlandó elengedni a tokomat. Én ezt lopási kísérletnek tudom minősíteni. Az ellenőr továbbra is alpári stílusban ragaszkodott a bérletem megtekintéséhez, én erre hajlandónak mutatkoztam, de csak úgy, hogy én veszem elő a tokból.

Először a diákomat nézte volna meg, meg is mutattam neki, majd a "mutassad a másik oldalát is!" mondat után úgy értékeltem a dolgot, hogy nem azért fizettem a bérletemért, hogy velem így beszéljen bárki is, és megyek inkább villamossal, így sarkon fordultam. Az ellenőr természetesen utánam jött, ordibált velem, hogy álljak a falhoz. Megkérdeztem tőle, hogy miért, ő azt mondta hogy mert rendőrt hív, és meg is lökött a fal irányába, vagyis megítélésem szerint kísérletet tett személyi szabadságom korlátozására, majd miután én próbáltam elhagyni továbbra is a helyet, többször utánam RUGOTT.

Ez véleményem szerint kimeríti a könyű testi sértés fogalmát. Továbbiakban amíg haza nem értem, ellenőrtől rettegve közlekedtem, hogy mikor melyik fog megverni az érvényes diákbérletem miatt. Feljelentést nem tettem, mivel egyedül voltam, semmit nem tudtam volna bizonyítani. Ellenben szeretném megkérdezni, mennyi értelme van a BKV felé jelezni a történteket, lehet-e ennek valami következménye, azon kívül hogy jól megvernek?

komment komment Címkék: budapest bkv levelek moszkva ellenőr utas deák észrevétel biztonsági őr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása