BKV-Figyelő

Nincs értelme a BKV-val levelezni

BKV figyelő.hu

2008.06.03
11:13

András nevű olvasónk egy BKV-s levelezést küldött el nekünk, melyben egy humanoid beléptetőkapu szerepel és egy üveg bontatlan pezsgő. Emberünk bulizni készült a haverokkal, a Moszkva téren akart alámerüli a metró szintjére, de az ellenőr meglátta a pezsgőt, és nem engedte le, mert szerinte piát a metróra vinni tilos!  Később levelet írt a BKV-nak és mint megtudta, be volt rúgva, és egy bontott dobozos sör volt nála. Egy a probléma, nem szereti a sört:)
Tisztelt BKV!

Sz. A. vagyok. Tegnap (03.25.) meglepő dolog történt velem a Moszkva téren. Este 8 óra után szerettem volna eljutni a Deák térre, hogy talákozzak néhány barátommal. Arra gondoltam, hogy a metrót választom, mert azzal 5 perc alatt ott vagyok. A mozgólépcsőnél ott állt egy ellenőr, akinek meg is mutattam a bérletemet, nagyon kedvesen megköszönte, mentem volna dolgomra, amikor utánam szólt. Megfordultam és kérdeztem hogy miben segíthetek. És akkor jött a döbbenet. A kezemben lévő bontatlan pezsgős üvegre mutatott és illedelmesen közölte, hogy azzal ott nem lehet. Kérdeztem mit, lemenni? Megtudtam, hogy a metró területére nem lehet lemenni alkoholos italt tartalmazó üveggel. Bontatlannal sem. (rákérdeztem). Zacskóban vagy táskában lévővel sem (rákérdeztem). Az ellenőr mondta, hogy vagy leteszem vagy felszínen megyek. Én még ekkor is azt hittem egyébként, hogy viccel. Nem viccelt. A felszínen mentem (5 helyett 25 percig), fáztam, késtem és 6 embert várattam meg.

Több kérdés is felmerül bennem. Miért kényszerít engem a BKV kényelmetlen kerülőútra, amikor fizetem a bérletet és az utazási feltételekben szereplő méreteket nem haladja meg a szállított dolog? Miért mehetettem le eddig mindig a metróba egy-két bontatlan üveg bármivel? Miért nem mehetek haza bevásárlás után metróval (mert ha nem lehet levinni a metróban alkoholos üveget zacskóban, táskában sem akkor ugye nem vásárolhatok be)? Miért feltételezi a BKV, hogy ha lemegyek egy bontatlan üveg itallal a metróba, akkor én azt ott kibontom, berúgok és rombolok? Miért nem feltételezi ezt akkor, amikor részegen mennek le emberek? Ha már azt feltételezi a BKV, hogy kibontom megiszom és rombolok, akkor miért csak a metrón baj ez? A villamosban is lehet kárt tenni és az alá is be lehet esni. Ha nem szállíthatok italt, mert azt feltételezzük hogy azzal rongálni, szennyezni tudok, akkor miért lehet nálam egy vekni kenyér, amit elmorzsálódhat, miért lehet nálam üditő, ami kiömölhet és miért lehet nálam paradicsomszósz, ami eltörhet és kifolyhat? Egyáltalán akkor miért árulnak ennivalót a metró mellett, amit aztán az emberek levisznek és szennyezhetnek vele? Kíváncsian várom válaszukat,

üdvözlettel Sz. A.
BKV generált e-mail, 2008 március 27:
Tisztelt Utasunk!

Tájékoztatjuk, hogy elektronikus levele Társaságunkhoz megérkezett. Bejelentése alapján azonnal vizsgálatot kezdeményezünk. Válaszunkat a lehető legrövidebb időn belül (legkésőbb 30 nap) megküldjük Önnek.

Türelmét előre is köszönjük.

BKV Zrt. Ügyfélszolgálat
Második levelem, 2008 április 30:
Tisztelt BKV,

Alábbi ügyemben nemhogy a "lehető legrövidebb időn belül", de 30 napon belül sem kaptam visszajelzést.

Üdvözlettel Sz. A.
A BKV válasza:
Tisztelt Sz. A.!

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat.

A bejelentésében megjelölt helyen és időben a Biztonsági Szolgálat munkatársai végezték a jegyellenőrzést, ezért azt illetékességből a Biztonsági Szolgálat cégvezetőjének megküldtük.

A Cégvezető a Társaságunknak megküldte az érintett biztonsági őr jelentését, amely alapján a következő tájékoztatást adjuk: Ön erősen ittas állapotban egy bontott sörösüveggel a kezében, a biztonsági őröket megkerülve lépett a mozgólépcsőre. A Biztonsági Szolgálat munkatársai megkérték, hogy jöjjön vissza, ennek a kérésnek Ön eleget is tett, majd szidalmazta a biztonsági őröket. A biztonsági őrök elmondták Önnek, hogy az Utazási feltételekben foglaltak szerint az állomás területén italozni tilos, és az erősen ittas állapota miatt is kizárható az utazásból.

Ön a biztonsági őröket tovább szidalmazva távozott az állomás területéről. A biztonsági őrök a hatályos utasítások szerint jártak el, amikor Önt ittassága miatt az utazásból kizárták.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. május 5.

Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető
András újabb levele:
Kedves Katalin,

Kezdjük ott, hogy ez nem én voltam. Mint azt megírtam az első levelemben, semmiféle szóváltás nem volt köztem és a jegyellenőrzést végző fiatalember között (egy darab ember végezte a jegyellenőrzést).

Nem voltam ittas, sem akkor sem később az este folyamán. Ezen kívül nem iszom sört. Dobozosat pláne nem. Mint azt megírtam első levelemben, a bérletemet már akkor felmutattam amikor a lépcső felé mentem, ahogy teszem ezt mindig. Bizonyára elsiklott afelett a tény felett, hogy semmiféle panaszom nem volt a jegyellenőrzés folyamatával, sem azt azt végző személlyel kapcsolatban. Amiről a levelem szólt, az a zárt üveg szállítása volt. Ez volt ugyanis, amit nem tehettem meg. Ennek kapcsán egy rövid gondolatmenetet írtam le, továbbgondolva a zárt ital szállításának tilalmát.

Mivel láthatólag nem tudják, hogy melyik ügyről és melyik levélről van szó, készséggel bemásolom, következzen: (bkv figyelőnek: nem másolom be megint, lásd első levelemet)

Ennek fényében várom válaszát,

Üdvözlettel Sz. A.
A BKV utolsó levele:
Tisztelt Sz. A.!

Köszönjük, hogy észrevételével ismételten megtisztelte Társaságunkat.

Előző levelünkben leírtakat továbbra is fenntartjuk.

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

Budapest, 2008. június 2.

Üdvözlettel: Szüts Katalin ügyfélszolgálat-vezető

komment komment Címkék: budapest bkv metró ügyfélszolgálat levél válasz észrevétel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása