BKV-Figyelő

A Paraméterkönyv hatása (Élő)

BKV figyelő.hu

2008.08.22
16:47

A Paraméterkönyv életbelépése óta ma közlekedtem először BKV-n. Bár nem akartam, ma letettem a biciklit, hogy le tudjam nektek írni tapasztalataimat, egy többször frissülő postban. Hátamra veszem a laptopot és az internetet, és Budapest belvárosából postolok nektek. Megnézem milyen a tömött 7-es buszon utazni, milyenek az átszállási lehetőségek. Amíg beérek a városba, olvassátok el az eddigi tapasztalataim.

 

Összefoglaló (20.11)

Próbáltam ma úgy bemenni a belvárosba, hogy a legsűrűbben használt járatokat veszem igénybe (4-6, 7-es, metrók). Kíváncsi voltam, hogy ezeken a vonalakon a délutáni csúcsban érezhető-e a P.könyv bevezetése. kíváncsi voltam, többet kell-e várnom, többen lesznek-e?

Összességében azt kell mondanom, hogy az átszámozáson kívül semmit nem vettem észre a paraméterkönyvből. Ugyan annyit vártam, ugyan úgy nyomorogtam, és ugyan annyi idő alatt jártam be az utat, mint néhány napja.

"Várjuk" a P.könyv második felvonását.

 

Lézeng néhány ember a metrón (18:50)

Az előző bejelentkezéskor elfelejtettem megemlíteni, hogy metróztam is. A tömeg ugyan akkora volt, az állomásokon a szokásos embertömeg várakozott. Volt olyan állomás, ahol csak 1-2 ember lézengett.

 

 

Kérdéseimmel nem voltam sikeres (19.09)

A Széna téren várakozó embereknek feltettem néhány kérdést a P.könyvről. A vélemények megoszlottak. Volt akinek tetszett, volt aki nem tapasztalt senkit, és többen is azt mondták, hogy többet kell várakozniuk. Egy olyan utas volt aki elküldött, hogy hozzak egy pótlóbuszt, mert menne haza.
 

Nem megyek a Nyugatihoz (18.51)

Nem mentem a Nyugatihoz, mert nem jár a 4-es 6-os, csak a Blaha és a Móricz/Fehérvári között. Helyette eljöttem a Moszkvára, és a Széna térre, ahol anyázó emberek várják a villamost.

A Moszkván a hangos utastájékoztatásra 5-öst adok. Egy nő folyamatosan bemondja, hogy nem jár a villamos, pótlóbuszok szervezése folyamatban van.

 

Mint egy kis programfüzet…

…úgy válogatok a jobbnál jobb járatok közül a BKV kiadványából. Olyan ez, mint egy fesztiválon a programfüzet. Térkép, magyarázat, programok. Irány a Nyugati!

 

Sok jó ember, kis helyen is elfér (18:23)

Ha gyorsan szeretném leírni a tapasztalataimat, azt írnám, hogy nyomorogtam. Nyomorogtam a 7-esen, nyomorogtam a 4-esen, mindenhol. A 4-es 6-os villamos minkét irányban tömött volt, pedig szinte percenként jár.  A hetes buszon volt egy kis hely, de nem ment a klíma. Meg lehetett dögleni. Nem a Paraméterkönyv hibája. Sokan vagyunk, sokan akarunk közlekedni. (Továbbra is metrót akarunk a 4-es 6-os helyett! :))

 

Megközelítem a Blahát (most valamikor)

Most még a Astoriánál vagyok, hamarosan megközelítem a Balhát. Az ott szerzett élményeit csak később írom meg, nem szeretnék ott menőzni, hamar eltűnne a laptop a kezemből. Ha túlélem, még jelentkezem! :)

/Aki épp arra jár, és kifaggatom, az legyen udvarias, válaszoljon minden kérdésemre :)/

 

Húsz éve várta a  buszt (17:valahány)

A Móriczon egy fiatal srác vágott közbe, mikor a tájékoztatót osztó ellenőrrel beszéltem. Pozitívan beszélt a változásokról, végre egy busszal el tud jönni a belvárosba (?) Nagytétényből. A tájékoztatóból nem derül ki, melyik buszra gondolt. Sajnos idő előtt elment a busszal.

(Fényképek sajnos nincsenek, mivel a kártyaolvasó megadta magát. Estére valahogy megoldom, és a cikk elejére beteszem a képeket)

 

„Most mi a f@sz van?” (17.21)

Tette fel a kérdést egy utastársam a 7-esen. A Ferenciek terén majd’ 5 percet álltunk, mire be tudta csukni az ajtókat a pilóta. Az előttünk lévő 173E-ről minden utas átszállt, (műszaki hiba, hasonló). Annyi eszük nem volt, hogy hátrajöjjenek, az első két ajtóban nyomorogtak.

Tömöttség a szokásos, a nem érzek ritkulást, nem érzem, hogy többen lennénk egyelőre.

 

7-es buszok a Móriczon (17:11)

Csúcsidő van, egymást követik a hetes buszok. Minden ugyan olyan mint néhány nappal ezelőtt. Néhányan még furcsán nézik a 7E jelzést, és a Volvo buszokat. Az utasok olykor egymást tájékoztatják.

Vicces, ahogy egyesek tolakodnak fel a tömött buszra, mögötte pedig áll egy szinte üres, ugyan olyan busz.

Következőre felszállok.

 

 

Off: Ismét elszabadult egy busz a Moszkva téren

A Slágerrádió információ szerint ismét elszabadult egy busz a Moszkva téren. Szemtanúk szerint az busz magától indult el, majd a járdán áll meg. A busz fékje magától engedett ki.

 

Pofon helyett tájékoztatót osztanak (17.02 Boráros tér – Móricz)

A 23E busz a Boráros felé jóval tömöttebb volt, mint eddig. 2-3 lézengő utas helyett, most szinte tömött busz fogadott. A Boráros téren minden a régi. A tömött Combino villamosok egymás seggében vannak, időnként a követési idő nincs fél perc. Egy utas szerint ide kellett volna a metró. (A villamosvezetők véleménye is hasonló)

A Móriczon összebarátkoztam egy ellenőr nővel, aki tájékoztatót oszt. Elmondása szerint minden nagyobb csomópontban lehet kapni tájékoztatót, néhol a forgalomirányítók, néhol ellenőrök osztják azt. A paraméterkönyvről nem kívánt véleményt mondani, a következőtől jobban fél, a könyv második fele érinti őt jobban. 4-6-os villamos helyett ő is metrót szeretne, de nagyon.

 



huszonháromE
(16:47)

Szerdán megnéztem az új gyors 23-as menetrendjét (jelenlegi 23E), melyben jelentős változásokat láttam. A busz a Baross utcától az összes megállóban megáll, így többek számára elérhető lett (viszont lassabb is). A legnagyobb változás az volt, hogy az Iskolásokat kizárták ebből a járatből, a menetrend szerint, ugyanis a Timót utca megállót kivették.

Nemrég a Boráros téren megnéztem a kihelyezett menetrendet, ahol szintén hiányzott a Timót utca megálló. Ez azért volt érdekes, mert a Timót utcában kint volt a 23E menetrendje. A Borors téri tartózkodó mellett parkolt egy Suzuki, mellette ált egy 50-es fickó láthatósági mellényben, „Utastájékoztatás békávézéerté” felirattal. Odamentem hozzá, köszöntek, kulturáltan visszaköszönt, és megkérdezte, miben segíthet. Tájékoztatókat osztott, ő maga a 23-as vonalat nem ismerte, segítséget kért egy buszvezetőtől, aki épp a következő 23E buszt vezette. Elmondtam nekik, hogy mi a problémám, és odahívtak őket a menetrendi táblához. A láthatósági mellényes fickó kétszer is megköszönte, hogy szóltam, ők nem vették észre ezt az apróbb hibát, mely más számára fontos lehet. Azt mondta felírta a hibát, és jelezni fogja.

Szvsz. aki nem kapott tájékoztató füzetet, és tanácstalan, a megállóban, illetve a járművezetőktől megtudhat mindent.

Képek:

 

komment komment Címkék: budapest live bkv busz post 23 as bkvfigyelo paraméterkönyv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása