BKV-Figyelő

Az a k.rva diákigazolvány!

BKV figyelő.hu

2008.08.31
08:40

Két olvasói levelet közlök most egyszerre, mert még mindig sok van belőlük. Az elsőben olvasónk arra panaszkodik, hogy fiktív büntetést kapott a BKV-tól, és gyanítja, hogy a Fülöp Ferenc ellenőr barátunknak nem volt meg a napi kvótája, ezért az adatbázisban halászva régi neveknek küldött (így neki is) büntetést.  A két történetben két közös van. A diákigazolvány miatt szívtak, és mindketten fiktív büntetést kaptak.

Kedves BKV-figyelő!

Az igazi ok, amiért írok, az az, hogy néhány hete kaptam egy levelet Dr. Kováts Sebestyén ügyvédi irodától (gondolom ismerősen cseng a név). Ez egy fizetési felszólítást tartalmazott, amiért érvényes diákigazolvány nélkül utaztam 2003 november 17-én (tehát majdnem 5 éve!). Felhívtam az ügyvédi irodát, elmeséltem nekik, hogy nem emlékszem semmi ilyen incidensre, mi több akkoriban valóban diák voltam és anyukám rendszeresen vette nekem a bérletet. Mondanom sem kell nem nagyon érdekelte a hölgyet a vonal túlsó végén, kb. azt hajtogatta, hogy ő nem tud semmit tenni, vagy 10 perc után felajánlotta, hogy elküldi nekem e-mailen a dokumentumokat.

Megkaptam. Minden rendesen kitöltve, kivéve egy mező: az aláírásom. Hát nem nagyon csodálkozom mit mondjak.

Mi történhetett? Nem volt meg Fülöp Ferenc, 812-es számú ellenőr napi kvótája, ezért keresett valami jol kinéző nevet a korábbi esetekből (mert volt és rendesen elintéztem, bemutattam az Akácfában a bérletemet, mivel otthon felejtettem). Esetleg van  egy adatbázisuk ahonnan kedvükre csipegethetnek? Tényleg ha akarod ha nem konfliktusba kerülsz a BKV-val?

Édesanyám időközben nem bírt magával és felhívta az ügyvédi irodát ismét. Monda nekik, hogy kér egy igazolást az iskolátol, hogy bebizonyítsa az igazunkat, erre a válasz az volt, hogy az nem jó. OK. Akkor mit tegyek, ha a lehető leghivatalosabb dokumentumot nem fogadják el? Nem vágna földhöz az a 10725 Ft amit követelnek, de elvből nem fogok senkinek csak úgy fizteni ennyit. Főleg nem a BKV-nak.

Jelenleg Angliában, dolgozom elég jól elvagyok és semmi kedvem hazamenni tárgyalásokra meg ügyintézésre. Fizetni NEM fogok, Mit tanácsolsz?

Válaszodat előre is köszönöm: Dani



Második észrevételünk a héten a Zugügyvéd bloga is kikerült, de mivel nekünk is elküldte a feladó, így kötelességemnek érzem kitenni:

Tisztelt BKV-figyelő!
 
2007.01.01-én ellopták a táskámat, benne a személyimmel, lakcímkártyámmal, TAJ kártyámmal és a diákigazolványommal.
 
A BKV-tól 2008. júliusában kaptam egy levelet miszerint engem 2007. májusában elkaptak a 3-as metró vonalán blicceléssel. (Előtte semmiféle jelzés, felszólítás vagy csekk nem érkezett, azonnal a legmagasabb bírságról szóló értesítést küldték, megbízott ügyvédi irodán keresztül)
 
A BKV-tól kapott levél szerint én igazoltam magam a diákigazolványommal.
 
Mivel a diákomat ellopták és az nem alkalmas személyazonosításra így a rendőrség arra nem adott ki körözést, de az esetet bejelentettem az iskolám titkárságán, akik egy új ideiglenes diákot adtak nekem, mivel 12.-es voltam és az új már nem jött volna meg évvégéig.
 
Az ideiglenes diákigazolvány egy azonosítószám nélküli papírkártya!!! (ami még most is megvan) Az igazolványon rajta van a kiállítás dátuma!
 
a hölgyet aki kirabolt 2007.júniusában elkapták, valószínűleg ő bliccelt és igazolta magát a diákommal. A nevemet rosszul diktálta be a hölgy, ugyanis a BKV felszólítás P. Borbála névre jött én pedig P. Boglárka Fanni vagyok.
 
Tudomásom szerint, személyazonosításra csak személyigazolvány, útlevél vagy 2001. szeptember 1-je után kiadott vezetői engedély jó.
 
Az első BKV felszólítás után felhívtuk a BKV által megbízott ügyvédet és elmondtuk neki, hogy nem kaphattak el a diákommal májusban, hiszen azt ellopták tőlem januárban. Az ügyvéd úr annyit mondott erre, hogy küldjem el az iskolámtól kapott igazolást, miszerint bejelentettem januárban a diákom eltűnését. Én ezt megtettem sőt a levélhez csatoltam a rendőrségi jegyzőkönyv másolatát is, amiben benne van, hogy 2007. január 1-én ellopták a diákomat!!!
 
2008.08.26-án újabb fizetési felszólítás érkezett a BKV-tól, hogy a kifogásaim megalapozatlanok és, hogy 5 napon belül fizessek, vagy ha nem akkor bíróság elé viszik az ügyet és sokkal többet kell majd fizetnem.
 
Szeretnélek megkérni arra, ha esetleg tisztában vagytok a dolog jogi oldalával, vagy méginkább, ha jogi végzettsége van valakinek, hogy segítsen rajtunk, az is nagyon jó lenne, ha esetleg valaki jogászt tudnátok javasolni, akit megkereshetünk a problémával.
 
Néhány ezer embert leszámítva ebben az országban mindenki számára jelentős pénz 15 ezer forint vagy azt meghaladó összeg, nem szeretnénk kifizetni, főleg, hogy teljesen jogatalanul követelik rajtunk, sőt akár az is félő, hogy ha esetleg mégis fizetnénk, később újabb követelésekkel állhatna elő a BKV és jogi segítség híján esélytelenek vagyunk ellenük.

komment komment Címkék: budapest bkv ellenőr diákigazolány

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása