Ismét megmutatta a BKV, milyen ésszerű döntéseket tud hozni a pénzünkből. Valaki úgy gondolta, hogy a működő jegyautomaták mellé jegyárust kell tenni, bérletárust nem. Ezzel alapjában semmi baj sincs, csak ha már ott van(nak), miért nem árul(nak) bérletet is? Azt már meg sem merem kérdezni, automatából miért nem lehet bérletet venni.
Ma aktuálissá vált, hogy új "havi" bérletet vegyek. Le is mentem a legközelebbi, emberekkel és pénztárral felszerelt metróállomásra, amely az elég frekventáltnak számító Hősök terén van. Elképedve tapasztaltam, hogy bár 3 BKV-s (illetve alvállalkozó) ember dolgozik az állomás területén, ebből egy sem tud bérletet adni.
A "peronőr/jegy" bódéban ugyan jegyvásárlásra lett volna lehetőség (akár 10 db-os gyűjtőjegyre is, mely kb. 2300 Forint, azaz nagy értékű), bérletet nem tudtam venni. Ezen felül egy automata is található az állomáson, amiből szintén nem lehet bérletet venni.
Tehát az egyenleg:
- Dolgozók száma az állomáson: 3 fő (egy peronőr/jegyárus + 2 biztonsági őr, jegyellenőr) - Jegyvásárlási lehetőségek az állomáson: 1 automata és 1 peronőr - Bérletvásárlási lehetőségek: 0
Nem tudom, hogy mi az oka annak, hogy nem lehet bérletet kapni, de nekem erősen úgy tűnik, hogy a peronőr bőven elbírná a pluszfeladatot, a "bérletpénztár" előtti sorokat pedig talán lehetne csökkenteni. Egyáltalán, 2008-ban teljesen elképesztő, hogy van olyan, hogy "jegypénztár" és "bérletpénztár". Az is elképesztő, hogy nem lehet kártyával fizetni, illetve nem lehet automatából bérletet venni. A legelképesztőbb azonban az, hogy a balkáni színvonal mellett kb. 8300 Ft-ot kérnek egy havi bérletért.
John