BKV-Figyelő

Az év vicce: bankkártyás fizetés

BKV figyelő.hu

2008.12.01
06:34

Aki repülővel érkezik hazánkba, és minden pénzét kártyán tartja, az nagyot szívott, főleg akkor, ha BKV-t is használni szeretné. Olvasónk az egész várost bejárta csak azért, hogy vehessen egy gyűjtőjegyet. A Nyugatinál a kártyás fizetés szünetelt, az Akácfa utcai pénztár pedig csütörtökön 15:50-kor már zárva volt…

Szia BKV Figyelő!

 

Mint egy külföldön élő magyar mesélném el november eleji (2008.11.06) élményeimet a BKV-ról. Előzetes felkészülés: Kishazánkat egy fapados légitársaság járatával közelítettem meg, a zsebemben Euró és bankkártya lapult. Az interneten előre megnéztem BKV jegyárait. 2 darab 10-es gyűjtőt, vagy egy háromnapos túristajegyet és egy 10-es gyűjtőt szerettem volna vásárolni.

 

Az interneten azt is megnéztem, hogy a Ferihegy 1-es terminálon semmiféle jegyvásárlási lehetőség nincsen. (Magyar ember lévén, gondoltam bebliccelek a KöKi-re, ahol veszek 3 napos bérletet, akkor utólag de kifizettem az utazást.)

 

Ferihegy-KöKi:

 

Repülőtéren azért még egy gyors körbepillanás, de csak vonatjegyet meg Budapest kártyát árulnak. Múzeumba most nem akarok menni, tehát 200-as busz. Bocsánat 200E!

 

A KöKi-re érve a romhalmazban megtaláltam a BKV (saját) jegypénztárát, ami ebben az időpontban éppen 20 perces technikai szünetet tartott. (a kutyaólakban úgyse lehet bankkártyával fizetni, tehát ezeket kikerültem) Megkérdeztem a metrólejáratnál álló ellenőröket, hogy esetleg érdemes megvárni a 20 percet, mert bankkártyával szeretnék fizetni. A válasz: "Sajnos nem tudjuk, hogy lehet-e bankkártyával fizetni, de a kolléganő 2 perce ment el, tehát biztosan 20 perc a várakozás." "Rendben, akkor mit csináljak?" - kérdeztem félhangosan.

 

Erre javasolták, hogy a Határ úton lehet kártyával fizetni, ők itt leengednek, aztán ha valahol elkapnak, akkor 6000 Ft. Így az ellenőrök tudtával tovább blicceltem. Mivel 2 nagyobb csomag is volt nálam, gondoltam, ha már bliccelek, akkor egészen a Deákig, mert, pluszban a két csomagot fel nem húzom a Határ úti lépcsőn és vissza. A Deák téren, mint átszállóhely meg biztos lehet kártyával fizetni a nyavalyás bérletért.

 

Deák tér:

 

Felfelé menet az első ellenőrhögytől megkérdeztem, hogy ugyan meg tudná-e mondani, hogy melyik pénztárban van lehetőség kártyával fizetni? Válasz: "Szerintem a Deák téren nem lehet, de menjek fel és kérdezzem meg a pénztárban."

 

Felmentem, megkérdeztem. (Örs, Nyugati, Moszkva, Akácfa utca és Határ út) Szállásom a Deák tér környékén, tehát akkor előbb azt elfoglalom, aztán utána már csomagok nélkül elsétálok a Nyugatihoz, az nincs messze.

 

Nyugati tér:

 

Tehát egészségügyi séta a Nyugati térre, a pénztárablakra egy heveny fecnin kitéve, hogy a kártyás gép rossz! Ekkor már kicsit mérges voltam. De még mindig bizakodva elblicceltem a villamospótlóval az Oktogonig és onnan a második villamossal ami közben megérkezett a Moszkva tér felől, tovább a Blahára.

 

Akácfa utca:

 

A kutyaszart kerülgetve irány a BKV központ. Benyitok az Ügyfélszolgálatra, ahol gyors körülnézés után POS terminált nem látok, és az ott lévő automata se fogja nekem a kinézett jegytípusokat kiadni, tehát tovább 40 métert. Pótdíjbefizetési iroda, 3-as ablaknál a bankkártyás fizetésre utaló piktogramok. A hölgy előttem kiszáll a székből és az 1-es ablakhoz küld. Nekem mindegy, átállok oda, és bejelentem, hogy 2 csomag 10-es gyűjtőre lenne szükségem és bankkártyával szeretnék fizetni.

 

A hölgy egy kedves "Tessék??"-et enged ki a torkán. Elismétlem a kérésem. A válasz egy bővebb válasz, hogy itt csak pótdíjat lehet befizetni. Kártyával a központi jegypénztárban lehet fizetni, de az már Zárva van. (zárójelben csütörtök /normál munkanap/ 15:50 percet írunk)

 

Ekkor a már kissé feldúlt idegrendszeremből egy magyaros "Hogy az Isten b...ná meg!" hangzott el félhangosan, amire a biztonsági őr megkérdezte, hogy mi a probléma?! Közöltem vele, hogy "se aranyrúd, se só nincs nálam és bérletet szeretnék venni kártyával és ez a problémám!" Majd egy lendülettel, visszamentem 40 métert az Ügyfélszolgálati (ÜFSZ) irodába, ahol panaszomat fogom elmondani.

 

ÜFSZ irodában várakozás közben, az ügyintéző kolléganő egy panaszosnak azzal érvelt, hogy ők a Magyar jogszabályok szerint dolgoznak és ez nem Amerika! Erre megjegyeztem, hogy valóban nem Amerika, mert ott lehetne jegyet venni kártyával is, míg ebben az országban aranyrudakat kell hordani az embernek. A jelenlévő várakozók kellemesen derültek a kommentáron. Sorra kerültem, elmondtam az elmondandóm.

 

A BKV-s ÜFSZ kolléganője védte a mundér becsületét, legalábbis megpróbálta. Megpróbált rávilágítani, hogy szerinte máshol sem állnak a reptér ajtajában a közlekedési vállalat emberei. (csak ezt ne mondta volna, hiszen, ahonnan jövök, ott igenis a fotocellás ajtón kilépve a légiutas ha nem vigyáz, akkor átesik a közlekedési vállalat íróasztalán, ha kikerüli, akkor meg egy-két jegykiadó automata esik a látómezejébe) Ezt a kolléganő megpróbálta szépíteni, hogy az automatákat ott biztos nem rongálják!

 

Válaszom: "De, rongálják, de ki is javítják és eleve már rongálásbiztos automatákat telepítenek. De szerény véleményem szerint a Ferihegyi repülőtérre telepített jegy és bérletárusító BKV automata rongálásától olyan marhára nem kellene tartani."

 

Még eldiskuráltunk egy pár percet a BKV "szolgáltatásáról" és arról, hogy közel 20 év alatt nem sikerült eljutni egy európai főváros tömegközlekedési vállalatának oda, hogy ne 5 helyen (jelen esetben 5-2) lehessen bankkártyával fizetni, majd tömören összefoglaltam mondandómat a panaszkönyvben. (30 napon belül vizsgálódnak, aztán küldenek egy levelet a semmiről)

 

A végére a kolléganő megértette, hogy az igényem valóban nem utópisztikus. Közben persze érvelt, hogy ő a fizetését ha kiveszi a banknak is fizet a pénzfelvételért és sokba kerül a BKV-nak az automaták üzembehelyezése, stb... és megnyugtatott, hogy hamarosan újabb 14 (tizennégy) helyen lehet majd bankkártyával fizetni. (Hát gratulálok a BKV-nak a fantasztikus előrelépéshez!)

 

Akácfa utca, másnap:

 

Kutyaszart másik oldalról kerülgetve újra BKV! Keressük meg a jegypénztárat. Magyarul tudó létemre se volt egyszerű! Mert még az ügyfélszolgálat és a pótdíjbefizetés valami oknál fogva utcaszinten és BKV dizájnolva van, addig a jegyvásárlás az alagsorban van és még tojásdad logós, nem figyelemfelhívó felirat jelzi a lehetőséget. Jegypénztárban a BKV tipikus látványa fogad.

 

Az egyik fele vadonatújan renoválva (nagykörút, Combino, 2-es metró állomások), a másik rész omladozik (Budapest minden más közlekedési útvonala és járműve). De már lehet a salétromos falak közt bankkártyával fizetni. Jegy megvásárolva, a következő napokban a BKV járművein annyit bliccelve, hogy a következő magyarországi látogatásra is maradt bőven jegy, így nem lesz gond az utazás. Előre felkészültem!

 

Kérdéseim:

 

Amennyiben a BKV a buszos alvállalkozóinál kikötötte, hogy légkondi és alacsonypadló kell, akkor a jegyárusító alvállalkozóknál, miért nem volt ennyire froclis? Miért nem kötötte ki, hogy kell POS terminál!???

 

Megjegyzés: Kedves kommentelők! Tudom, vehettem volna fel szép magyar Forintot és fizethettem volna készpénzzel a menetdíjat. De nem tettem, én megpróbáltam az Európai Uniós Magyarország fővárosában, 2008-ban egy mindennapokban használatos fizetőeszközt használni. Az én igényeim nagyok, vagy a BKV van nagyon lemaradva?

 

Tisztelettel: Egy "túl modern" utas

komment komment Címkék: budapest bkv ügyfélszolgálat utas bérlet jegy észrevétel bakkártya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása