BKV-Figyelő

Budapesti Egyesített Baromság

BKV figyelő.hu

2009.01.14
12:26

Amíg a BKV a saját szolgáltatásait nem fedi le egy használható egyesített bérlettel, addig minek kell két másik cég szolgáltatását a bérlet árába beleépíteni? Miért fizessünk azért, amit nem használunk? Hasonló kérdésekre keresi a választ Tamás:

Kedves BKV-figyelő!

Tegnap a BKV pénztárában megvásároltam a Budapesti Egyesített Bérletből és a BKV-bérletből kialakított úgynevezett Budapest-bérletet. Mivel eddig BKV-bérletem volt, az áremelés igen rosszul érintett, főleg, mert a szokásos áremelésen felül plusz pénzt kell fizetnem két olyan szolgáltatónak, amiket sosem használok, mert nincs rá szükségem. Meg lehet magyarázni, hogy miért volt jó ez az új bérlet, miért erőltetik rá az utasokra a Volánt és a MÁV-ot, de a véleményemen ez nem változtat. Az új bérlet drágább, és olyan felesleges dolgokért is fizetnem kell, amiket sose fogok használni.

Azok gondolkodtam el, hogy a BKV miért nem a saját járatait veszi bele ebbe a fantasztikus bérletbe? Budapest határán kívül közlekedő buszon és HÉV-en nekem külön jegyet kell lyukasztanom, míg a bérletem érvényes a Volánra meg a MÁV-ra. Miért? Miért nem lehet inkább olyan Budapest-bérletet csinálni, ami a BKV-ra érvényes, és a bérletem mellé nem kell jegyet lyukasztanom, és kiegészítő bérletet sem kell vennem? Amíg a BKV a saját szolgáltatásait nem szedi rendbe, amíg magának nem csinál amolyan „egyesített bérletet” addig minek foglalkoznak a MÁV-val meg a Volánnal?

Tudom, hogy HÉV-re árulnak külön környéki bérletet, és a Budapest határát elhagyó buszokra is váltható külön bérlet, de miért nem lehet olyan bérletet kialakítani, ami az összes BKV járatra, a vonal teljes hosszára érvényes?

MÁV és Volán bérlet is kapható külön, akinek kellett az egyesített budapesti bérlet, az eddig is megvehette. Minek kell kötelezően fizetni azért, amit nem használok? Miért nem egyeznek meg a kisebb önkormányzatokkal, miért nem csinálnak olyan egyesített bérletet, amiben a HÉV és a busz is benne van (Bp-n kívül), valamivel olcsóbban? Persze emellett a hagyományos BKV bérletet is meghagyhatnák.

Különböző hírforrásokból úgy értesültem, hogy az egyesített bérlet ára most azért nem változott, mert az áremelést most az állam átvállalta támogatás formájában. Ez a támogatás évről évre csökken majd, tehát a szokásos áremelésen felül a megemelkedett BEB kiegészítés árát is magunknak kell majd átvállalni, tehát nem havi 100 forintot fizetünk majd a két cégnek, hanem 800-at, vagy többet. A következő áremelés 2010 elején akár 13-16% is lehet. Most megy a beetetés, de későbbiekben mindenki nagyot fog szívni az új bérlettel, a felesleges szolgáltatásokkal és a „hagyományos” BKV-bérlet megszűnésével.

Tisztelettel, Tamás

komment komment Címkék: budapest bkv utas panasz bérlet észrevétel beb

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BKV-Figyelő

profil_kd.jpg

Az oldal szerkesztője Király Dávid Budapest-szakújságíró. A BKV-Figyelő célja, hogy a budapesti tömegközlekedést igénybe vevők véleményét a nyilvánosság elé tárja, s ezzel a közösségi közlekedés fejlődését elősegítse. A blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl.

A BKV-Figyelő szerkesztője nem feltétlenül ért egyet a közölt levelek tartalmával. A megjelent levelek szerkesztésének és rövidítésének jogát fenntartjuk. Amennyiben a BKV-Figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk!

Sértő tartalom bejelentése!

Írjon nekünk!

mobilver_banner_x.gif

Facebook

BKV-figyelő RSS

süti beállítások módosítása